مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه 2 مدل ژله رنده ای دسر لاکچری و شیک

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



نحوه تهیه ژله رنده ای


ژله رنده ای علاوه بر طعم فوق العاده ای دارد، ظاهر زیبایی هم دارد. شاید در ابتدا که چنین ژله ای را ببینید با خود بگویید که درست کردن این ژله بسیار دشوار است و من نمی توانم آن را درست کنم. در صورتی که اصلا اینطور نیست و شما به راحتی می توانید ژله رنده ای را درست کنید.


فقط کافیست این مطلب را تا انتها مطالعه کنید و با درست کردن این ژله ی خوشمزه آشنا شوید.


طرز تهیه ژله بستنی رنده ای


مواد لازم جهت تهیه ژله رنده ای:


  • ژله پرتقال 1 بسته

  • ژله بلوبری 1 بسته

  • ژله انار 1 بسته

  • بستنی وانیلی (لیوانی) 2 عدد


ژله رنده ای


ژله رنده ای برای شب یلدا


مراحل تهیه ژله بستنی رنده شده:


ژله بلوبری را با یک و نیم لیوان آب جوش حل کرده و بنماری میکنیم تا تمام ذراتش حل شود. ژله انار را هم به همین ترتیب حل می کنیم و این دو را در قالب های جدا ریخته و در یخچال ۸ ساعت قرار می دهیم تا خوب سفت شود.


ژله پرتغال را با یک لیوان آب جوش بنماری میکنیم و وقتی خنک شد رو عدد بستنی که به دمای محیط رسیده را بهش اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا مخلوط شود. ژله بلوبری و انار را با قسمت درشت رنده سریع رنده میکنیم تا آب نشود بعد به مدت یک ربع در یخچال می گذاریم.


در این مرحله از تهیه ژله رنده ای مخلوط ژله پرتغال و بستنی را که کاملا خنک شده رو ژله های رنده شده میریزم و یکم هم میزنیم و تو قالب چرب شده میریزیم و به مدت دو ساعت تو یخچال قرار می دهیم. حالا ژله آمادست با چاقو دورش را جدا می کنیم و در ظرف مورد نظر برمی گردانیم. نوش جان.


ژله رنده ای با بستنی


ژله رنده ای با آلوئه ورا


طرز تهیه ژله مدل رنده ای


مواد لازم جهت تهیه ژله رنده ای:


  • یک بسته ژله انبه

  • یک بسته ژله طالبی

  • دو بسته ژله آلوئه ورا

  • دو لیوان بستنی وانیلی


مراحل تهیه ژله رنده ای:


هر کدام از ژله های انبه و طالبی را جداگانه در کاسه ای با یک و نیم لیوان آب جوش خوب مخلوط می کنیم تا یکدست و شفاف شود. با همزن دستی راحت تر میشه انجامش داد. کمی که سرد شد، دو کاسه ی محتوی ژله رو به مدت دو ساعت می گذاریم یخچال تا کاملا سفت بشه.


بعد از این مدت در کاسه بزرگتری دو رنگ ژله را رنده درشت می کنیم و دوباره در یخچال می گذاریم. حالا دو بسته ژله آلوئه ورا را با دو لیوان آب جوش مخلوط می کنیم تا یکدست بشه و دو لیوان بستنی وانیلی که در دمای محیط آب شده به آن اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم و می ریزیم روی ژله های رنده شده.


در این مرحله از تهیه ژله رنده ای با همزن دستی به آرامی مخلوطشون می کنیم. کف قالب را خیلی کم، چرب می کنیم و ژله را می ریزیم در آن به مدت چند ساعت می گذاریم یخچال تا خوب ببندد. اطراف قالب را با نوک چاقو جدا می کنیم و برمی گردانیم به ظرف مورد نظر سرو.


عزیزان دقت داشته باشید که اگر قالبمان را بیش از حد چرب کنیم موقع برگرداندن ژله قطره های ریز روغن یا کره روی ژله خودش را نشان می دهد و ظاهر خوبی پیدا نمی کند.


گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم


نیلوفر گلی فروشانی


بیشتر بخوانید  رامبوتان میوه ای پر از خاصیت!
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *