طرز تهیه رنگینک خانگی مقوی و سالم



دستور تهیه رنگینک


یکی از دسرهای بسیار مقوی که می تواند انرژی زیادی به بدن شما برساند، رنگینک است. رنگینک به دلیل داشتن موادی مثل خرما، آرد و گردو فایده زیادی برای بدن دارد. مخصوصا در ماه مبارک رمضان می توانید آن را در وعده سحری و افطاری میل کنید.


درست کردن این دسر نیاز به صرف وقت زیادی نداشته و شما عزیزان خیلی راحت می توانید آن را درست کنید. در ادامه شما را با نحوه درست کردن رنگینک آشنا خواهیم کرد.


طرز تهیه رنگینک


مواد لازم برای تهیه رنگینک:


  • 2 پیمانه آرد

  • 200 الی 250 گرم کره

  • 1 قاشق مربا خوری پودر دارچین

  • 1/2 قاشق چایخوری پودر هل

  • خرما به مقدار لازم (با توجه به اندازه ظرف)

  • گردو به مقدار لازم

  • پودر نارگیل یا پسته برای تزیین


رنگینک خرما


رنگینک با خرما و گردو


مراحل تهیه رنگینک:


ابتدا یک ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و کره را در آن بیندازید تا ذوب شود. میزان استفاده از کره در تهیه رنگینک بستگی به سلیقه خودتان دارد. اگر دوست دارید رنگینک شما چرب باشد، 250 گرم کره و اگر نمی خواهید چرب شود، 200 گرم کافی است.


حالا آرد الک شده را به کره اضافه کنید و حسابی آن را تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود و سرخ شود. در فاصله ای که آرد سرخ می شود، خرماها را پوست بگیرید و هسته ی آن ها را جدا کنید.


به جای هسته، داخل خرماها را گردو بگذارید و خرما را ببندید. توجه داشته باشید که حواستان به خرماها نرود و آرد بسوزد. باید مدام آن را هم بزنید.


به اندازه ای که دوست دارید و ظرفتان جا دارد، خرما آماده کنید و در ظرف قرار دهید. به طور که ظرفتان از خرما پر شود. وقتی آرد سرخ شد و رنگ آن تیره شد، شعله را خاموش کنید و بگذاریدکمی از حرارت آرد سرخ شده کم شود.


سپس هل و دارچین را اضافه کنید و هم بزنید تا همه ی قسمت های آرد طعم بگیرد. حالا مواد را روی خرماها بریزید به طوری که خرماها با مواد پوشانده شوند. حالا برای مدت کوتاهی رنگینک را در یخچال بگذارید تا کمی خودش را بگیرد.


در آخر آن را با پودر پسته و پودر نارگیل تزیین کنید و نوش جان کنید.


گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم


نیلوفر گلی فروشانی


بیشتر بخوانید  ۳ روش متفاوت جهت تهیه سالاد چغندر (لبو)

دیدگاهتان را بنویسید