مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه خوراک بیگوس لذیذ در آشپزخانه منزلتان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بیگوس؛ غذاهای گوشت و سبزیجات از لهستان

بیگوس یکی از غذاهای متنوعی است که ریشه لهستانی دارد. این غذا از انواع گوشت تهیه می شود. مواد تشکیل دهنده این غذا شامل ادویه و سبزیجات است. در این مطلب با طرز تهیه غذای بیگوس آشنا می شوید.

مواد لازم برای غذای بیگوس

کلم الاغ: عدد زیاد
پیاز: 1 عدد
روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری
قارچ: 260 گرم
گوشت شروع شده: 200 گرم
برگ مو: 3 عدد
سیر: 3 حبه
گوجه فرنگی: 400 گرم
آب مرغ: 4 لیوان
فلفل سیاه: به میزان لازم
قارچ خشک: یک چهارم فنجان
سوسیس دودی: 5 عدد
پاپریکا: یک قاشق


خوراک بیگوس

دستور غذای بیگوس

ابتدا باید کلم پیچ خرد شده را در قابلمه بریزید. در نظر داشته باشید که باید آبجوش را از قبل آماده کنید و روی مواد بریزید. حالا کلم را به مدت 4 دقیقه در آن قرار دهید. حالا مواد را آبکش کرده و کنار بگذارید. در قابلمه دیگری کمی روغن بریزید و روی آتش بگذارید. حالا پیاز و بیکن گوشت را در ماهیتابه ریخته و تفت می دهیم.حالا نوبت قارچ هاست که با موادمان تفت می دهیم.

وقتی مواد ما پخته و سرخ شد سیر را به آنها اضافه می کنیم. بوی سیر را کم کنید، حرارت را کم کنید و آب مرغ و گوجه فرنگی را در تابه بریزید. در مرحله آخر تمام مواد را داخل تابه بریزید و با هم مخلوط کنید. برای مواد می توانید از کلم خرد شده، کلم ترش، فلفل سیاه، رب گوجه فرنگی، پاپریکا، برگ بو و قارچ خشک استفاده کنید. این مواد را به بیکن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید  دانستنیهای یک کدبانو


غذای گوشت و سبزیجات

در این مرحله می توانیم سوسیس های مورد علاقه خود را برش دهیم. حالا مواد را داخل تابه بریزید و سرخ کنید. وقتی سوسیس ها پخته شد روی حرارت ملایم می گذاریم تا مواد خوب بپزند. وقتی گوشت پخته شد می توانید آن را سرو کنید.
این غذا یکی از غذاهای لهستانی است که بو و طعم مطبوعی دارد. طرز تهیه غذای بیگوس بسیار ساده است و شما علاقمندان به آشپزی ملل می توانید در این قسمت طرز تهیه این غذا را به خوبی یاد بگیرید. این غذا خواص زیادی دارد و در گذشته توسط شکارچیان خورده می شده است. در این غذا می توانید از انواع گوشت استفاده کنید. مرغ، گوشت گاو، گوسفند و بوقلمون در این غذا خوشمزه خواهد بود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *