مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شکوه بی پایان جنگل توسکانی در شمال ایران (گرگان)

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


زیبایی بی حد و حصر جنگل توسکانی

جنگل های توسکانی یکی از زیباترین جنگل های شمال کشورمان است که این مناطق دارای مناظر زیبا و ویژگی های منحصر به فردی هستند. شما علاقمندان به این بخش با این جاذبه ها آشنا می شوید.
یکی از مهم ترین مکان های تفریحی و گردشگری شمال کشورمان، جنگل های توسکانی است. این منطقه جنگلی به دلیل زیبایی بی حد و حصرش مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.


 جنگل توسکانی

جاذبه های طبیعی این مناظر جنگلی از یک سو و آب و هوای معتدل از سوی دیگر، گردشگران بسیاری را به این مناطق کشانده است.
اگر به دنبال جنگل های منحصر به فرد هستید، می توانید از شمال به این مناطق سفر کنید. در نقطه گرگان که طبیعتی بکر و پاک دارد. برای بازدید از این مراتع جنگلی باید به روستایی به همین نام سفر کنید. دسترسی به این جنگل آسفالت شد و در انتهای این مسیر به شاهرود می رسید.

مراتع توسکانی

در طول این مسیر پر پیچ و خم می توانید مناظر مختلفی را مشاهده کنید. چشم انداز مسحورکننده و دیدنی این جنگل ها بیش از هر چیز گردشگران را به خود جذب می کند. این مناطق طراوت خاصی دارند و بادهای خوش بهاری دارند. این مناطق جنگلی در 40 کیلومتری جنوب شرقی گرگان واقع شده و دارای جاده های کوهستانی بسیار زیبایی است.


 جنگل عاج گرگان


طبیعت جنگلی: بدون شک این مناطق جنگلی دارای طبیعتی سرسبز و دست نخورده و مناظر زیبایی برای گردشگران است. این مناطق دارای درختان بلند و پوشش گیاهی متنوع هستند. در این منطقه درختان مختلف توسکا و ارس را خواهید دید. این مناطق به قدری زیبا هستند که به عنوان یکی از جاده های جنگلی معروف شناخته می شوند. این مناطق همچنین دارای شرایط اقلیمی و جغرافیایی مطلوبی هستند.

بیشتر بخوانید  تصاویر جذاب و دیدنی از هات اسپرینگ چین

به توسکانی سفر کنید

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این مناطق برای گردشگران، رودخانه های پرآب است که از میان آنها می گذرد. این رودخانه ها از نظر آب بسیار غنی هستند و از دو رشته کوه در این منطقه می گذرند. این جنگل های سرسبز بدون شک یکی از زیباترین مناطق گردشگری گرگان هستند که می توانید از آن دیدن کنید. مهمترین پوشش درختی این منطقه بلوط، سرخدار و … است.


سفر به جنگل های گرگان

زمان مناسب برای سفر به جنگل توسکانی

بهار بهترین زمان برای بازدید از جنگل های توسکانی است. در این فصل سرسبزی زیادی بر این منطقه حاکم است و می توانید از آب و هوای معتدل و مساعد آن نهایت استفاده را ببرید. همانطور که می دانید این جنگل ها در فلات ها واقع شده اند، بنابراین دارای آب و هوای پارک و معتدل هستند. پاییز زرد شدن برگ درختان و طبیعت را به گونه ای دیگر نشان خواهد داد.
در سفر به این منطقه بهتر است تجهیزات کافی داشته باشید. این مناطق اغلب برای سفرهای گروهی مناسب هستند و می توانید در هتل های اطراف اقامت کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *