مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شهربانو همسر امام حسین کیست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


شهربانو همسر امام حسین کیست؟ بیوگرافی شهربانو همسر امام حسین + نحوه ازدواج امام حسین با شهربانو و سرنوشت شهربانو در روز عاشورا که همسر امام حسین فرزندان شهربانو کجا بودند در ادامه مطلب.

شهربان همسر امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا چه شد؟

ورود شعربان به کربلا، فرار او از کربلا به ایران، ناپدید شدن او در کوه و همچنین ورود او به ایران به دستور امام حسین (ع) برای جمع آوری نیرو، همگی از افسانه ها و ساخته های داستان نویسان است (همانجا).

البته در کربلا خانمی بود به نام شهربانو و این شهربانو مادر بچه ای است که از خیمه بیرون آمد و هانی بن ثابت آن کودک را کشت. این بانوی شهر، مادر امام سجاد (علیه السلام) نبود و از اسرای کربلا بود (قصه کربلا، ص 406).

در اصول کافی آمده است که چون دختری از یزگرد را به مدینه آوردند و نزد عمر آوردند، چون عمر خواست به صورت او بنگرد، صورت او را گرفت و به فارسی گفت: «ف بیروج بدا هرمز» عمر گفت: این است. دختری را که من فحش دادم و خواست آن دختر را بزند، علی (علیه السلام) فرمود: تو حق نداری او را بزنی، او را آزاد بگذار تا همسرش را انتخاب کند. عمر نیز او را رها کرد و حسین (ع) را برگزید. علی علیه السلام به او فرمود: نام تو چیست؟ گفت: جهان شاه. امام به او فرمود: نه، نام تو شهر بانو است… (اصول کافی، عربی، چاپ آخوندی، ج 1، ص 466).

برخی از شیعیان چنین ادعایی دارند حسین ابن علی (من دارم یک شیعیان ثالث) با شهربانو متاهل است

بیشتر بخوانید  ۷۰۰ انشعاب جدید برق در مناطق حاشیه نشین شهرستان چابهار نصب شد

برخی منابع شیعه شهربانو اولی را بساز همسر حسین بن علی می داند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *