مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سورپرایز عجیب دولت برای بازنشستگان l افزایش حقوق بازنشستگان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

هر سال مستمری بگیران عوض می شوند و با تصمیم دولت حقوق آنها افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه های اصلی بازنشستگان است. حقوق بازنشستگان باید با نوسانات تورم تغییر کند و متناسب با آن افزایش یابد تا تاثیری بر زندگی بازنشستگان نداشته باشد. حسین سوری (فعال اتحادیه بازنشستگان کشوری) از دو افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داد. افزایش حقوق بازنشستگان هنوز حل نشده است و این موضوع بیش از هر زمان دیگری بازنشستگان را نگران کرده است.

صندوق بازنشستگی صنعت نفت اعلام کرد بر این اساس افزایش مذکور در پرداخت مستمری و مستمری در اردیبهشت ماه 1401 محاسبه و اعمال می شود و مابه التفاوت فروردین ماه 1401 در همان ماه با حقوق بازنشستگی و مستمری در اردیبهشت ماه پرداخت می شود. .

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار قول داده اند که افزایش مستمری تا پایان اردیبهشت ماه تصویب و ابلاغ شود. در حال حاضر تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان در انتظار تصویب نهایی دولت است و بازنشستگان انتظار دارند در اردیبهشت ماه به اضافه مابه التفاوت در فروردین ماه حقوق بیشتری دریافت کنند.

اما پس از تصویب افزایش حقوق در شورای عالی کار (57.4 درصد برای حداقل دستمزد و 38 درصد به اضافه مبلغ ثابت برای سایر سطوح) که قرار بود به همین ترتیب به بازنشستگان کارگری نیز تعمیم یابد، مخالفت سخنرانان مختلف به وجود آمد. . ; پورابراهیمی (رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس) حتی در روز جهانی کارگر، افزایش حقوق را مشکل ساز و قابل تعدیل در جلسه سران سه قوه اعلام کرد. اگرچه این خبر بلافاصله از سوی معاون وزیر کار، شورای اطلاع رسانی دولت و تمامی مسئولان تکذیب شد، اما به گفته علی اکبر عیوضی (دبیر هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران)، این نگرش مستمری بگیران را در مقابل نمایندگان مجلس قرار می دهد و ادعا می کند پشتیبانی.
آجوزی می گوید: از اواسط اردیبهشت ماه سال جدید مستمری بگیران و مستمری بگیران انتظار داشتند که تکلیف افزایش مستمری ها زودتر مشخص شود. در حال حاضر وزیر کار، مدیرکل تامین اجتماعی و رئیس شورای عالی قضایی تاکید کردند که انشالله در اردیبهشت ماه حقوق بازنشستگان افزایش می یابد. وقتی روند افزایش حقوق بازنشستگان طولانی شود، نگران کننده می شود و دائماً حواشی ایجاد می شود. امیدواریم با توجه به نشست تعاملی اتحادیه ها و کارفرمایان که هفته گذشته با وزیر کار و مدیرعامل سازمان داشتیم، بحث بازنشستگی سریعتر حل شود. در همان جلسه خود وزیر کار تاکید کرد که هیچ مانعی برای تسری مصوبات شورای عالی قضایی به بازنشستگان وجود ندارد و قطعاً بازنشستگان در اردیبهشت ماه حقوق جدید دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  آغاز موج بازگشت زائران اربعین به کشور / توصیه های مهم رانندگی به زائران


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *