مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سفر به مجمع الجزایر ترانگ در تایلند را از دست ندهید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



مجمع الجزایر ترانگ که مانند پوسته تخم مرغ خرد شده در امتداد سواحل گرمسیری جنوبی تایلند پراکنده شده است، از یک اتوبوس دو طبقه تا جزیره گراند کانال امتداد دارد و اختلال در سفر برای بسیاری از استراحتگاه های تایلند، سامویی و پوکت، سطح بسیار خوبی است.

در اینجا سواحل آرام و کوارتز، کلبه های بامبو را به جای هتل های پر زرق و برق و در برخی موارد بیشتر از مسافران مارمولک های دوجنسه پیدا خواهید کرد. کو لیبونگ یک پناهگاه حیات وحش و یکی از معدود مکان‌هایی در جهان است که می‌توانید زیارتگاه‌های کمیاب دوگونگ را که در چمن‌ها شناور هستند، پیدا کنید، در حالی که دهکده‌های ماهیگیری آرامی که در کنار ساحل قرار دارند، اقامتگاه‌ها و اقامتگاه‌های زیادی هستند. آنها کمیاب اما بر محیط زیست متمرکز هستند.

جزیره کاه ماک در شمال با یک قایق طولانی یکی از شلوغ ترین جزایر مجمع الجزایر است. کوله‌پشتی‌ها زیر سایه کلبه‌های غذایی سفید شده از نور خورشید قرار گرفته‌اند یا برای تماشای استالاکتیت‌های گوتیک و ماکاک‌های خرچنگ‌خوار به سمت سیستم غار شگفت‌انگیز جزیره می‌روند. اما این ساحل زیبای جنگلی در جزیره، Had Sai Yao، با آب های آرام و بدون موج، آن را به مکانی عالی برای خانواده ها تبدیل کرده است. مردم محلی آگاه به محیط زیست و محیط بانان به طور یکسان در حال تلاش برای دست نخورده نگه داشتن سواحل، تمیز کردن پلاستیک اقیانوس و جمع آوری بطری ها هستند که آن را به یکی از تمیزترین جزایر زنجیره ای در کشور تبدیل می کند.

هنگامی که صحبت از ترسیب کربن و مقابله با شرایط اضطراری آب و هوایی می شود، یکی از مفیدترین اقدامات حفظ جلبک دریایی است که کربن را سریعتر از درختان روی خشکی جذب می کند. این گیاه دریایی ارزشمند گرمسیری که CO2 را جذب می کند در اطراف کوه لیبونگ و کوه موک رشد می کند و فضایی را برای تغذیه و مراقبت از دوگونگ ها، آن پستانداران در خطر انقراض که با دام ها مرتبط هستند، فراهم می کند.

بیشتر بخوانید  مهمترین کارهای ماه مبارک رمضان چیست؟ / نقاشی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *