مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زمان برداشت یارانه جدید اعلام شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: مسعود میرکاظمی در سخنانی در رسانه ملی به تشریح اقدام دولت برای اصلاح نظام یارانه ها و روند حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت.

برگشت به جویبار نگاه کرد یارانه نان و اصلاح قیمت آن گفته است که نان و دارو در اولویت اول نیستند و در مرحله اول نهاده هستند. یارانه نان و دارو بین همه دهک ها به طور مساوی توزیع می شود و در حال حاضر سالم است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برای نان اتفاقی نیفتاده و نمی شود، تاکید کرد: تا زمانی که اعتماد کافی به نان نشود و نظام حمایتی درست راه نیفتد، تفرقه نمی افتد. یارانه نان با همان سرعت آرد شدن ادامه خواهد داشت یارانه توسط نانوایی ها تامین می شود.

اما طرحی که در زنجان برای نان اجرا می شود آزمایشی است و نتایج آن بررسی می شود، ممکن است در نهایت اجرایی نشود و طرح دیگری در نظر گرفته شود.

زمان برداشت یارانه 300 تا 400 هزار تومان است

وی با بیان اینکه چه زمانی یارانه سپرده برداشت می شود، گفت: توزیع کالاهای 4200 تومانی هم اکنون در حال انجام است. بنابراین با آغاز اصلاح نرخ ارز و تعیین سقف بالای قیمت کالاها و اصلاحاتی که در حال انجام است، برداشت یارانه سپرده آزاد خواهد شد که احتمالا برای فاز اول این ماه و یک یارانه دیگر در ماه آینده در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید  «یلدا و چله» جهانی شدند

میرکاظمی همچنین به موضوع کاربرگ های الکترونیکی که در قانون بودجه برای توزیع یارانه ها نیاز است اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یارانه ها به صورت نقدی پرداخت می شود تا زیرساخت های لازم برای کاربرگ ها آماده شود. کاربرگ‌ها عجیب نیستند، کارت‌های یارانه بانکی شارژ می‌شوند. ”بر اساس مکانیسم خاصی می‌توان کالاهای خاصی را خریداری کرد.

وضعیت غذا در جهان آشفته است

میرکاظمی در ادامه به روند حذف ارز مورد نظر از نهاده ها و توزیع یارانه های جدید اشاره کرد.

وی گفت: یکی از دلایل اصلی اقدامات دولت در این زمینه افزایش قیمت مواد غذایی در دنیا و وضعیت آشفته ای است که امنیت غذایی را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین دولت باید به نحوه توزیع عادلانه مردم فکر کند. اصلاح شود و این کار طبق قانون بودجه انجام می شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به دهک های مشمولان یارانه، تصریح کرد: طبق قانون بودجه باید دهک های درآمدی مشخص شود و بر این اساس پرداخت انجام شده است. بنابراین با توجه به پرداختی که اخیراً انجام شده است، در صورتی که افراد عقب مانده یا احساس می کنند باید مشمول یارانه می شدند، می توانند برای رسیدگی در سامانه مربوطه شکایت کنند.

تورم از طریق اصلاح نرخ ارز و توزیع یارانه نقدی

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص تاثیر این حجم از توزیع یارانه پولی بر نقدینگی و تورم افزود: باید توجه داشت که افزایش قیمت ها از شهریور 1400 بالای 60 تا 80 درصد بوده و در همه جا اتفاق افتاده است. . جهان می گوید: «بنابراین باید تأثیرات آن به ویژه بر کم غذایی و قدرت خرید مردم افزایش یابد.

بیشتر بخوانید  ما مأموریت دیگری جز تحقق عدالت در حکومت/فیلم نداریم

به گفته وی، دولت قبل برای جبران کسری ارز ترجیحی، نیمی از ارز را خرید و هر کدام را 4200 تومان فروخت که عاملی برای افزایش پایه پولی بود. اما اکنون که ارز 4200 تومانی را می گیریم، ارز دولتی به نصف نرخ مبادله ای فروخته می شود که عاملی برای جمع آوری ریال از بازار و حذف رانت با ارز مورد نظر است، بنابراین به نوعی تورم را کنترل می کند.

تأثیر افزایش 57 درصدی دستمزدها بر هزینه نهایی تولید

وی یادآور شد: گزارش رسمی مرکز آمار نشان می دهد از سال 1397 تاکنون قیمت کالاهای اساسی 4 تا 5 برابر شده است، هرچند 4200 تومان دریافت کرده اند، اما عوامل دیگری نیز بر تولید اثرگذار است. به عنوان مثال علاوه بر افزایش هزینه ها، بحث رشد 57 درصدی دستمزد نیز مورد توجه قرار گرفته است که بر تولید نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

سازنده پشتیبانی می شود

موضوع اختلاف ناشی از حذف ارز 4200 و قیمت ارز نیمایی برای تولیدکنندگان به دلیل لغو یارانه آنها نیز مطرح شد که میرکاظمی توضیح داد: آنچه باید مورد حمایت قرار گیرد و دولت به آن توجه دارد.

اما با اصلاحی که انجام شده در نهایت یارانه به دست مصرف کننده می رسد و در این بین دیگر قاچاق نخواهد بود و سازمان حمایت است که قیمت را اعلام می کند و تولیدکننده نیز آن را دنبال می کند. ضمناً در هنگام توزیع کاربرگ موضوع کالاهای تولیدی نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.

هدف ما پول درآوردن نبود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اینکه دولت برای درآمدزایی اقدام به اصلاح مسیر کرده باشد، صحت ندارد. به هر حال آنچه در تبصره 14 در نظر گرفته ایم حمایت از مردم است و بودجه لازم برای آن را حتی از محل بودجه تامین می کنیم. بنابراین هدف ما درآمدزایی نیست و با توجه به مسائلی که بحران جهانی غذا در کانون آن قرار دارد به سمت اصلاح حرکت می کنیم.

بیشتر بخوانید  در دیدار نهایی مصطفی الکاظمی و بایدن چه اتفاقی افتاد؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *