مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روی شبکه ثبت نشده است / یعنی چی + حل مشکل – ایران چطور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


عیب یابی آنلاین نشدن، ارور فارسی سامسونگ ثبت نشد آنلاین ایرانسل ثبت نشد آنلاین a21s فارسی ثبت نام نشده آنلاین ثبت نشده آنلاین a12 فارسی ثبت نام نشده آنلاین a32 | ثبت نام آنلاین نشده است a22 | در شبکه j5 ثبت نشده است


سیم کارت ثبت نشده است

یکی از پیام هایی که این روزها موبایل ها زیاد می بینند، پیام ثبت نشدن سیم کارت در شبکه است. وقتی این پیغام نمایش داده می شود خیلی ها فکر می کنند موبایلشان مشکل دارد اما این اتفاق به دلایل مختلفی می تواند رخ دهد و گاهی مشکل از گوشی و گاهی اپراتور است.
این پیام که بیشتر در گوشی های موبایل سامسونگ دیده می شود، یکی از مشکلات عجیبی است که علاوه بر عدم برقراری تماس، از برقراری ارتباط اینترنت با اپراتورهای تلفن همراه و ایرانسل نیز جلوگیری می کند. خبر خوب این است که این مشکل قابل حل است و ما به بررسی دلایل و نحوه حل مشکل ادامه خواهیم داد.

مشکل سیم کارت ثبت نشده

همانطور که گفته شد یکی از مشکلات آزاردهنده ای که در اکثر گوشی های موبایل سامسونگ مشاهده می شود خطای Not Registered Online است. این مشکل زمانی رخ می دهد که کاربران نسخه اندروید خود را به روز کنند.
این پیام بیشتر در گوشی‌های گلکسی S7 Edge، Galaxy S7، Galaxy S6 Edge، Galaxy S6، Galaxy S5، Galaxy S4، Galaxy S3، Galaxy Note 5، Galaxy Note 4، Galaxy Note 3 و Galaxy Note 2 مشاهده می‌شود. . وقتی این اتفاق می افتد، این گوشی ها نمی توانند شبکه را شناسایی کنند، دلیل آن این است که پس از به روز رسانی، شماره IMEI دستگاه به SN0000 تغییر می کند و این مشکل باید حل شود.
البته این مشکل می تواند به دلایلی مانند جای بد سیم کارت، مشکل سخت افزاری سیم کارت، چشمک زدن گوشی و تغییر رام و ایجاد تداخل اپراتور ایجاد شود. جدای از این موارد، یکی دیگر از دلایل دیدن این پیام، قرار گرفتن گوشی شما در لیست سیاه است. این زمانی اتفاق می افتد که گوشی شما به سرقت رفته یا گم شده است و شما برای حل این مشکل به پلیس مراجعه می کنید.

بیشتر بخوانید  3x vpn | pia vpn | دانلود argo vpn از بازار | دانلود vpn door

سیم کارت آنلاین ثبت نشده به چه معناست؟

حتما تا الان متوجه شده اید که این پیام آزاردهنده یعنی چه؟! به طور خلاصه، این پیام زمانی مشاهده می شود که ارتباط بین تلفن همراه و اپراتور برقرار نشود. در این شرایط گوشی قادر به شناسایی یا تغییر شبکه نیست و به همین دلیل تلفن نمی تواند به کار خود ادامه دهد و باید تنظیمات را به صورت دستی ایجاد کرد.
در این شرایط وقتی می خواهید پیامی ارسال کنید و تماس بگیرید، چون ارائه دهنده خدمات تلفن شما IMEI شما را نمی فهمد، این پیام را نمایش می دهد. بدتر از آن، زمانی برای نمایش گزینه OK نیز وجود دارد و با فشردن این گزینه همچنان این مشکل حل می شود. نمیشه!

در صورت عدم ثبت سیم کارت چه کنیم؟

راه حل این مشکل بسته به دلیل بروز آن متفاوت است. اگر دستگاه خود را به روز کرده اید، با ذخیره تنظیمات شما این مشکل حل می شود. اگر دستگاه شما به سرقت رفت، باید با پلیس تماس بگیرید، سعی کنید از فروشنده پول بگیرید، IMEI دستگاه را تغییر دهید یا تلفن همراه خود را به فردی در خارج از کشور بفروشید.

سیم کارت ثبت نشده با کد ملی

اگر سیم کارت شما رجیستر یا رایت نشده باشد، این ارور برای شما نمایش داده می شود. برای بررسی این مشکل می توانید به راحتی سیم کارت خود را با کد کشور خود استعلام کنید و اگر پرس و جو درست بود، به بررسی سایر مشکلات بروید.
برای استعلام می توانید کد ملی خود را به شماره 3000504901 یا 3000150 ارسال کنید، به آدرس https://mobilecount.cra.ir/#!Home با وارد کردن کد ملی یا در صورت نصب اپلیکیشن اپراتور و ثبت شماره، سیم کارت، استعلام آنلاین نمایید. وضعیت بررسی کنید که به نام شماست در نهایت می توانید با کارت ملی خود به باجه خدمات کشوری مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  ورود اینفینیکس به بازار ایران با گوشی های هوشمند داغ !

سیم کارت ایرانسل به صورت آنلاین ثبت نشده است

یکی از عباراتی که بیشترین جستجو را داشت سیم کارت ثبت نشده در شبکه ایرانسل و نحوه حل این مشکل بود که در این قسمت به بررسی روش های حل این مشکل می پردازیم اما شایان ذکر است که این روش ها برای سایر اپراتورها نیز قابل انجام است. خوب. اولین و ساده ترین راه این است که ابتدا گوشی را خاموش کنید و سیم کارت را بردارید و سیم کارت را دوباره وارد کنید.
اگر تلفن همراه شما دو سیم کارته است، می توانید سیم کارت را در اسلات دوم قرار دهید تا مطمئن شوید مشکل سخت افزاری ندارد. گاهی اوقات علت این مشکل یک سیم کارت معمولی است! برخی از تلفن های همراه می توانند سیم کارت را بخوانند و برخی نمی توانند، بنابراین باید سیم کارت سوراخ شده را تعویض کنید و یک سیم کارت جدید تهیه کنید.
دلیل دیگر فلش گوشی است که IMEI را پاک می کند و آخرین دلیلی که بیش از 80 درصد افراد با این مشکل مواجه می شوند حذف یا تغییر تنظیمات شبکه است. برای رفع این مشکل به قسمت Network رفته و روی گزینه More networks کلیک کرده و وارد قسمت Mobile network شوید. پس از آن در قسمت Network Mode گزینه اتصال خودکار را انتخاب کنید.

خرید سیم کارت ثبت نشده

گاهی اوقات در دام فروشندگانی می افتید که گوشی های تلفن همراه رجیستر نشده را به شما می فروشند و این باعث ایجاد پیام آزاردهنده ای می شود که به آن اشاره کردیم. در برخی موارد بی احتیاطی یا عدم آگاهی در هنگام خرید سیم کارت باعث بروز این مشکل می شود.
خرید سیم کارت از بازرگانان یا خرید سیم کارت های بدون نام در هنگام استفاده شما را به این مشکل سوق می دهد. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل این است که گوشی موبایل خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و برای خرید سیم کارت به شعبه سیم کارت های معتبر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  تا کی اینترنت قطع مهر ۱۴۰۱

مشکل آنلاین ثبت نام نشدن گاهی اوقات ممکن است برای شما پیش آمده باشد که بخواهید یک تماس مهم با تلفن خود برقرار کنید، اما تلفن شما پیام «ثبت نام آنلاین نیست» را نشان می دهد. در این شرایط ممکن است خیلی ها فکر کنند که گوشی آنها مشکل دارد یا سیم کارت آنها خارج از برد است یا مشکل از اپراتور است.

مشکل ثبت نشده آنلاین
نمایش پیغام خطای ثبت نشده آنلاین که بیشتر در گوشی های سامسونگ دیده می شود، یکی از مشکلات عجیب باز نشدن صفحات وب در گوشی با اینترنت ایرانسل، همراه اول و غیره است. خوشبختانه با این پیام می توانید. او این مشکل را از طریق تنظیمات گوشی اندروید در 5 مرحله حل کرد.

گام اول
ابتدا به بخش تنظیمات گوشی خود بروید.

مرحله دوم
Network Connections یا Wireless and Networks را انتخاب کنید. سپس گزینه More networks و در نهایت گزینه Mobile networks را انتخاب کنید. (اگر شبکه های موبایل را در منوی جلو نمی بینید، ابتدا روی More کلیک کنید، سپس Mobile Networks را انتخاب کنید.)

مرحله سوم
حال گزینه Network Operators را انتخاب کنید.

مرحله چهارم
پس از تکمیل فرآیند جستجو، نام اپراتور را از نتایج انتخاب کنید.

اگر این روش کار نکرد، دوباره روی More networks و سپس Mobile networks کلیک کنید. حالت شبکه را فقط روی VCDMA تنظیم کنید و یکبار موبایل را ریبوت کنید. در نهایت همین مراحل را از مرحله دوم به بعد تکرار کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *