مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روند افزایشی عفونت امیکرون در سراسر کشور / امکان اعمال محدودیت های عروق کرونر در نوروز 1401

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با ورود پیک عمومی کرونا و رعایت نکردن قوانین، احتمال اعمال محدودیت برای ایام نوروز وجود دارد.

دکتر محمد حسین سرمست روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: معمولاً یک تا دو ماه پس از افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستان افزایش می یابد، بنابراین عادی سازی نباید ترویج شود.

وی افزود: روند بیماری و بروز امیکرون در کل کشور و خوزستان رو به افزایش است به طوری که تعداد مبتلایان در هفته نسبت به هفته قبل دو برابر می شود.

مدیر دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در معرض اوج جدی بیماری قرار داریم، گفت: مشکل اصلی ما این است که 15 تا 20 درصد مردم سراغ دوز دیگری از واکسن نمی روند. همچنین، نوبت سوم کند و بی‌اثر است و روی دیگران تأثیر می‌گذارد.»

وی افزود: مهمترین موضوع در اجرای پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک است که متاسفانه در خوزستان رعایت نمی شود. همچنین در حاشیه شهرها تنها 15 درصد مردم از ماسک استفاده می کنند که بسیار خطرناک است و بیشتر ما را در معرض پیک ها قرار می دهد.»

سرمست با تاکید بر اینکه میانگین استفاده از ماسک کمتر از 50 درصد است که بسیار کم است، گفت: اگر نکات بهداشتی به خوبی رعایت نشود در نوروز به دلیل محدودیت ها برایمان سخت می شود.

در حال حاضر تمامی شهرهای خوزستان در ایالت کورونا قرار دارند. تاکنون بیش از 6 میلیون و 400 هزار دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

بیشتر بخوانید  جدیدترین عکس میرحسین موسوی و زهرا رهنورد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *