مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روغن آرگان یا کریستال برای سلامت مو بهتر است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


برای انتخاب درست و گرفتن نتیجه بهتر از استفاده از آنها، باید خواص و ویژگی های روغن های مختلف را بشناسید و عملکرد آنها را بررسی کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با روغن آرگان و روغن کریستال آشنا کنیم و این دو نوع روغن مغذی مو را از نظر ویژگی های مختلف با هم مقایسه کنیم.

روغن کریستال

این روغن به عنوان سرم کریستال مو نیز شناخته می شود که برای شادابی، نرمی و درخشندگی مو استفاده می شود و همچنین می تواند در درمان موهای آسیب دیده موثر باشد. به طور معمول موهای نازک هنگام مواجهه با آلودگی و استفاده از محصولات نامناسب یا بی کیفیت یا استفاده بیش از حد از رنگ و سفید کننده خشک و شکننده می شوند.
علاوه بر استفاده از شوینده ها و محصولات مناسب با نوع موی خود برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، می توانید از روغن موی کریستالی که بر پایه روغن سیلیکون ساخته شده است، برای رفع این عوارض مو استفاده کنید. استفاده از این روغن برای ترمیم موهای آسیب دیده و درمان موخوره هیچ آسیبی به موهای شما وارد نمی کند. بهتر است بعد از حمام از روغن کریستال استفاده کنید و سپس موهای خود را با سشوار خشک کنید یا موهای خود را اتو کنید و حالت دهید.


روغن کریستال

روغن آرگان

روغن آرگان از دانه های میوه شیرین و زیتون مانند درخت آرگان به دست می آید. درخت آرگان در جنوب غربی مراکش رشد می کند و این مزارع متعلق به مناطق حفاظت شده یونسکو است، زیرا این درخت در همه جای دنیا رشد نمی کند و تنها یک بار در سال رشد می کند. بنابراین روغن آرگان که از میوه درخت آرگان به دست می آید با خواص جادویی و درمانی خود برای سلامت مو و پوست کاربردهای زیادی دارد اما روغنی بسیار کمیاب است.
خواص باورنکردنی روغن آرگان برای مو، شرکت های آرایشی و بهداشتی را مجبور کرده است تا به تولید محصولاتی با استفاده از ترکیبات مشتق شده از روغن آرگان روی آورند. نادر بودن و کشت انحصاری درخت آرگان در مراکش، محصولات تولید شده از روغن آرگان را گران کرده است.

بیشتر بخوانید  راز گریم معروف‌ترین آرایشگران دنیا

خواص جادویی روغن آرگان

برای مو، روغن آرگان حاوی اسیدهای چرب و ویتامین A و امگا 9 و 6 است که نسبت به روغن زیتون در برابر اکسیداسیون مقاوم‌تر است. بنابراین استفاده از روغن آرگان می تواند تاثیر عجیبی بر نرمی و لطافت موهای خشک داشته باشد. این روغن علاوه بر تسریع روند رشد مو، دارای خواص درمانی برای درمان موهای وز نیز می باشد. همچنین لازم به ذکر است که روغن آرگان می تواند خشکی پوست سر را نیز درمان کند.

برای پوست، روغن آرگان با آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها برای استفاده در پوست های مستعد آکنه مناسب است. این روغن با جذب سریع و خوب خود اثری از چربی بر روی پوست باقی نمی گذارد و می تواند به عنوان کرم مرطوب کننده پوست بدن استفاده شود و با آبرسانی به پوست از ایجاد ترک و حتی رفع چین و چروک جلوگیری می کند. .
برای لب ها و ناخن ها می توان از چند قطره روغن آرگان به عنوان مرطوب کننده لب و برای از بین بردن ترک خوردگی لب استفاده کرد. همچنین با ماساژ ناخن ها با روغن آرگان می توان مشکلات شکننده، شیاردار و پوسته پوسته شدن ناخن ها را درمان کرد.


روغن آرگان


تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بر پایه روغن آرگان

با توجه به اهمیت و خواص مفید روغن آرگان برای پوست و مو، برندهای معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی در تولید محصولات خود به روغن آرگان و همچنین محصولات مختلفی مانند ماسک مو، سرم مو، مو روی آورده اند. شامپو، کرم صورت، بدن و دست و تولید ناخن، صابون و … با روغن آرگان

بیشتر بخوانید  چگونگی به حداقل رساندن منافذ پوست

باید بخوانید:

10 خاصیت شگفت انگیز روغن آرگان

10 خاصیت شگفت انگیز روغن آرگان

روغن آرگان اغلب (طلای مایع) نامیده می شود. روغن آرگان از هسته درخت آرگان در مراکش استخراج می شود. این روغن حاوی مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب …

مارال و دوماسی دو برند معتبر ایرانی هستند که از خواص جادویی روغن آرگان در محصولات خود استفاده می کنند. این محصولات برند مارال شامل سرم مو دوفازی روغن آرگان، ماسک مو بدون روغن آرگان و سرم مو روغن آرگان می باشد و برند دوماسی نیز سرم مو روغن آرگان تولید می کند.

تفاوت روغن آرگان و روغن کریستال

همانطور که در بالا ذکر شد، روغن کریستال و روغن آرگان هر دو دارای خواص مفیدی در موهای سالم هستند. با استفاده صحیح از این دو روغن می توانید موهای خود را آبرسانی کرده و موهایی تمیز، نرم و براق ایجاد کنید.
این دو روغن علاوه بر خواص مشترکی که برای سلامت مو و پوست دارند، در عملکردشان نیز تفاوت هایی دارند.
روغن کریستال با ایجاد چسبندگی بین تارهای مو، موها را به پوست سر می چسباند و حجم مو را کمتر نمایان می کند، اما روغن آرگان دقیقا برعکس عمل می کند و موها را حجیم و پرپشت می کند.


تفاوت روغن آرگان و کریستال

تفاوت دیگر این دو روغن این است که به غیر از مراقبت از مو، روغن آرگان برای پوست، لب و ناخن نیز مناسب است، اما روغن کریستال یا سرم فقط برای مراقبت از مو استفاده می شود. هر دو روغن با موهای خشک سازگار هستند، اما روغن آرگان نیز می تواند در از بین بردن خشکی پوست سر موثر باشد.
با استفاده از روغن آرگان و کریستال قبل از شانه کردن موها، می توانید لایه ای سبک از چربی روی موهای خود ایجاد کنید تا از حرارت بالای سشوار و اتو محافظت کرده و از آسیب دیدن موها جلوگیری کند. در واقع زمان اصلی استفاده از این دو روغن قبل از برس زدن است تا موها نرم و راحت شوند و نتیجه به کلی تغییر کند.

بیشتر بخوانید  بهترین برند شامپو (پرطرفدار در بین آقایان)


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *