مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روش صحیح منجمد کردن توت فرنگی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از جی پلاس، انجماد توت فرنگی با حفظ طعم به شما کمک می کند تا توت فرنگی های تازه و خوشمزه ای داشته باشید تا حتی در فصلی که توت فرنگی کم است، انواع دسرها و شیرینی ها را تهیه کنید و از خواص توت فرنگی بهره ببرید. . اما نگهداری توت فرنگی در فریزر باید اصولی و صحیح انجام شود. در بسیاری از موارد پس از انجماد توت فرنگی طعم آن تغییر می کند و دیگر مانند قبل خوش طعم نیست و برای تهیه شیرینی و کیک مناسب نیست. اما بهترین راه ها برای فریز کردن توت فرنگی چیست؟ در این مقاله می توانید یاد بگیرید که چگونه توت فرنگی ها را با حفظ طعم آن منجمد کنید.

8 روش خانگی برای انجماد توت فرنگی

ایلانا نوشت؛ منجمد کردن توت فرنگی یک راه ساده و کاربردی برای نگهداری توت فرنگی تازه و خوشمزه است. معمولا توت فرنگی ها را فقط می توان برای چند روز در یخچال نگهداری کرد و پس از آن شروع به نرم شدن و پوسیدگی می کند. انجماد به توت فرنگی سالم و خوشمزه برای چند ماه تا یک سال کمک می کند. در زیر می توانید با نحوه فریز کردن توت فرنگی با حفظ طعم آن آشنا شوید.

1- شستن توت فرنگی

در مرحله اول انجماد توت فرنگی با حفظ طعم باید توت فرنگی ها را به روشی مناسب و اصولی تمیز کنید. برای این کار بهتر است از موادی مانند سرکه، نمک یا جوش شیرین برای تمیز کردن لکه های توت فرنگی استفاده کنید. بهتر است توت فرنگی ها را هنگام شستن توت فرنگی منجمد کنید، توت های نرم و آسیب دیده را حتما جدا کرده و دور بیندازید یا اگر سالم هستند از آن اسموتی، مارمالاد یا مربای توت فرنگی درست کنید.

بیشتر بخوانید  خرید پرسپولیسی پر سر و صدا امسال که موفقیت آمیز نبود

۲- خشک کردن توت فرنگی

پس از شستن توت فرنگی ها باید آنها را روی حوله قرار دهید تا کاملا خشک شوند. یکی از مهم ترین ترفندها برای انجماد توت فرنگی با حفظ طعم آن این است که آن را سالم و خشک در فریزر بگذارید. به یاد داشته باشید که هنگام خشک کردن توت فرنگی ها را فشار ندهید و بگذارید آرام آرام خشک شوند.

3- ساقه توت فرنگی را جدا کنید

پس از خشک شدن کامل توت فرنگی ها، با یک چاقوی تیز ساقه ها و برگ های توت فرنگی را جدا کرده و دور بریزید.

4- برش توت فرنگی

در این مرحله از انجماد طولانی مدت توت فرنگی، می توانید توت فرنگی ها را برش دهید. این مرحله کاملا اختیاری است. اگر می خواهید توت فرنگی ها را برای تهیه اسموتی یا شیک توت فرنگی ذخیره کنید، بهتر است آن ها را به دو یا چهار قسمت تقسیم کنید تا راحت تر مخلوط شوند. اگر می خواهید توت فرنگی ها به درستی منجمد شوند، می توانید این مرحله را رد کرده و به مرحله بعدی بروید.

5- چیدن توت فرنگی در کاسه

پس از برش توت فرنگی ها باید در سینی یا ظرف مناسبی کاغذ روغنی بگذارید. سپس توت فرنگی ها را در سینی بچینید تا روی هم نباشند.

6- اولین مرحله از گذاشتن توت فرنگی ها در فریزر

در این مرحله از انجماد توت فرنگی ها برای حفظ طعم آن باید سینی توت فرنگی را حداقل 4 ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند.

7- بسته بندی توت فرنگی

بیشتر بخوانید  پیامدهای مثبت و منفی خروج آمریکا از افغانستان

بعد از اینکه توت فرنگی ها کاملا سفت و منجمد شدند، در این مرحله می توانید آن ها را از سینی خارج کرده و در یک کیسه پلاستیکی زیپ دار قرار دهید. با این روش توت فرنگی ها خیلی مرتب و زیبا بدون تغییر طعم نمی چسبند و یخ می زنند.

8- مرحله دوم گذاشتن توت فرنگی ها در فریزر

پس از بسته بندی توت فرنگی در پلاستیک، باید هوای پلاستیک را کاملا خالی کنید. سپس توت فرنگی ها را در فریزر قرار دهید. توجه داشته باشید که درب فریزر جای مناسبی برای گذاشتن توت فرنگی نیست. چون نوسان دما در این قسمت بیشتر از فریزر است و این روی طعم توت فرنگی تاثیر می گذارد.

فراموش نکنید که اگر پلاستیک توت فرنگی خوب بسته نشود، بوی توت فرنگی خیلی سریع تغییر می کند و طعم خود را از دست می دهد. با این روش می توانید تا 6 ماه توت فرنگی را در فریزر قرار دهید و از آن برای تزیین دسرها و نوشیدنی های خوشمزه استفاده کنید.

نحوه استفاده از توت فرنگی منجمد

پس از ذوب، توت فرنگی های یخ زده معمولا بافت سفت خود را از دست می دهند و کمی تیره و لطیف می شوند. به همین دلیل است که بیشتر برای تهیه دسرهای پخته یا مخلوط استفاده می شود.

برای استفاده از توت فرنگی یخ زده حتما نباید منتظر آب شدن توت فرنگی باشید، بلکه می توانید از آن برای تهیه دسرها و نوشیدنی های مختلف نیز استفاده کنید.

توت فرنگی منجمد برای تهیه انواع پای، کمپوت، مربا، کیک، اسموتی، نان، کیک، شیک، مارمالاد بسیار مناسب است و طعم فوق العاده ای به دسرها می دهد.

بیشتر بخوانید  مرگ کارگر خدماتی شهرداری مشهد بر اثر برخورد با خودرو

نکاتی برای نگهداری توت فرنگی در فریزر

* برای نگهداری توت فرنگی در فریزر، بهتر است کمی صبر کنید تا بعد از شستن خشک شود و سپس برگ ها و ساقه ها را جدا کنید. این کار از ورود آب به توت فرنگی و تغییر طعم آن جلوگیری می کند.

*از چیدن توت فرنگی برای انجماد خودداری کنید.

* برای نگهداری توت فرنگی در فریزر حتما از پلاستیک ضخیم تری استفاده کنید که درب آن خوب بسته شود.

* توجه داشته باشید که توت فرنگی های آسیب دیده و نرم شده برای انجماد مناسب نیستند، پس حتما از توت های سالم و سفت برای این منظور استفاده کنید.

*برای نگهداری توت فرنگی در یخچال، میوه را نشویید، این کار باعث کپک زدن و فساد توت فرنگی می شود.

* خرد کردن توت فرنگی یکی از بهترین راه ها برای فریز کردن آن است، اما در صورت تمایل می توانید توت فرنگی ها را به درستی منجمد کنید.

* برای سالم ماندن توت فرنگی ها، هنگام شستن یا قرار دادن توت فرنگی در فریزر، آن ها را فشار ندهید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *