راحت ترین صبحانه برای دانش آموزان


بهترین صبحانه برای دانش آموزان

صبحانه بنابراین می تواند خستگی آنها را در کلاس کاهش دهد و درگیری و تمرکز آنها را افزایش دهد. نشان داده شده است دانش آموزانی که صبحانه کامل می خورند تمرکز و انرژی بیشتری دارند. اکثر این دانش آموزان توانایی یادگیری خوبی دارند و نمرات بهتری می گیرند. صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را بهتر کند.

متأسفانه همه دانش آموزان به خوردن صبحانه کامل عادت ندارند و والدین به ناچار تنقلات رنگارنگ تهیه می کنند و در کیسه می ریزند. تنقلات نه تنها مواد مغذی مورد نیاز کودک را تامین نمی کنند، بلکه اثرات مضر جسمی، رشدی و ذهنی طولانی مدتی نیز دارند. دلگرم کننده به روز باشید فواید صبحانه و چند صبحانه مناسب برای دانش آموزان آن ها ملاقات می کنند.

 چند صبحانه سالم برای دانش آموزان

به فکر درس باشیم یا گرسنگی؟!

دختر پانما را شناخت و در حالی که کتاب ریاضیش را به سمت مادرش می چرخاند گفت: امروز دوباره نمره خوبی گرفتم مامان جون. سپس خود را در آغوش مادرش انداخت و ادامه داد: «می‌دانم، چون مادرم هر روز صبح زود از خواب بیدار می‌شود و برای من صبحانه آماده می‌کند.» و زن تعجب کرد که پارسال چقدر دلش برای دخترش تنگ شده است. او به افت تحصیلی توصیه کرد. تا اینکه فردای آن روز معلم او را به مدرسه صدا زد و پرسید مینا جون صبحانه می خورد؟ انگار در آن لحظه آب سرد بر سر زن می ریختند. با گوش دادن به صحبت های معلم در مورد فواید صبحانه، فکر کرد تقصیر اوست که فقط باید یک میان وعده برای زنگ تفریح ​​مینا تهیه کند و …

بله، این صبحانه ای است که ممکن است بسیاری از مادران از آن اطلاعی نداشته باشند و گاهی اوقات کودک به دلیل عجله برای از دست ندادن سرویس که دیر به مدرسه نمی شود و در نتیجه اضطراب و اضطراب، تمایلی به خوردن آن ندارد. بی اشتهایی می تواند عواقب جبران ناپذیری برای جسم، روح و حتی یادگیری کودک در طول سال تحصیلی داشته باشد. کسالت و خواب آلودگی، بدخلقی، بی علاقگی به درس خواندن و… همه نکاتی هستند که صرف صبحانه می تواند راهی برای بهبود آنها باشد. باید دانست که رشد توانایی های یادگیری کودکان تا حد زیادی به صبحانه بستگی دارد.

  بهترین صبحانه برای کودکان

عدم کفایت بر یادگیری دانش آموزان تأثیر منفی می گذارد و در نتیجه یادگیری و تمرکز به دلیل اختلال در فعالیت طبیعی مغز کاهش می یابد. با حذف صبحانه، مواد مغذی دریافتی از این وعده غذایی با وعده های دیگر جایگزین نمی شود و فرد دچار کمبود کالری، ویتامین و مواد معدنی می شود. کمبودهای تغذیه ای دوران کودکی از جمله ریزمغذی هایی مانند آهن و روی می تواند منجر به کاهش توانایی یادگیری و افت تحصیلی در دانش آموزان شود. دانش آموزان بزرگ می شوند و بنابراین رژیم غذایی روزانه آنها باید به گونه ای تنظیم شود که مواد مغذی مورد نیاز برای رشد جسمی و کارایی ذهنی را تامین کند.

بنابراین، مدیریت زمان و تغذیه دانش آموزان، به ویژه در پایه های پایین، در درجه اول وظیفه مادر است. والدین باید مراقب باشند که زودتر به فرزندان خود شام بدهند. در بسیاری از موارد، مادر اصرار دارد که کودک با پدر غذا بخورد. و این زمانی اتفاق می افتد که خانواده در ساعت 10 یا 11 شب برای شام دیر می آیند! کودکی که غذای پیچیده می خورد و دیر می خوابد، صبح که از خواب بیدار می شود و صبحانه نمی خورد سیر می شود.

  بهترین صبحانه برای کودکان

مادر باید در ساعات اولیه شب با بچه ها شام بخورد تا کودک یاد بگیرد زمان و روند خاصی برای غذا خوردن داشته باشد. در اوایل شب کودک زودتر به خواب می رود و صبح ها کمی زودتر از خواب بیدار می شود، بنابراین حوصله و زمان بیشتری برای صرف صبحانه دارد. کودکی که بدون صبحانه به مدرسه می رود، در ساعات اولیه صبح افت قابل توجهی در قند خون دارد.

  بهترین صبحانه برای کودکان

از آنجایی که فعالیت ذهنی و یادگیری اکثر دانش آموزان در صبحگاه، صبحانه باعث کاهش توان ذهنی آنها، کاهش سرعت یادگیری به خصوص در کلاس هایی می شود که نیاز به تفکر دارند. کودکانی که صبحانه می خورند حدود 20 تا 25 درصد انرژی روزانه خود را از صبحانه دریافت می کنند. آنها در انجام تکالیف در ریاضی کارآمدتر هستند و خلاقیت و ابتکار آنها افزایش می یابد. چنین دانش آموزانی هرگز شکست نمی خورند.

بهترین صبحانه

تنوع مواد برای صبحانه باعث می شود که کودک صبحانه بخورد و این روش تمایل افراد را برای صرف صبحانه در سنین بالاتر افزایش می دهد. نان به عنوان منبع انرژی؛ عدس، پنیر یا تخم مرغ به عنوان منبع پروتئین و شیر برای تامین پروتئین، کلسیم، فسفر و برخی از انواع ویتامین B و ویتامین A که باید در وعده صبحانه دانش آموزان گنجانده شود.

یک واحد پروتئین در وعده صبحانه برای تامین سوخت مورد نیاز بدن که منبع اصلی پروتئین در گروه لبنیات است، داده می شود. پنیر مقدار مناسبی پروتئین دارد. اگرچه تخم مرغ حاوی کلسترول است، اما دارای مواد مغذی زیادی مانند ویتامین های B، فسفر، گوگرد و غیره است.

  بهترین صبحانه برای کودکان

مصرف کره تا زمانی که متعادل باشد و اضافه وزن نداشته باشد مانعی ندارد. کره با مربا، عسل و خرما بخشی از انرژی مورد نیاز روزانه را تامین می کند. کره منبع خوبی از ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A و D است. کره بادام زمینی نیز سرشار از پروتئین و کالری است. استفاده از انواع آب میوه های طبیعی در کنار این موارد می تواند به تغییر طعم هنگام غذا خوردن و افزایش میل به صبحانه کمک کند. در نتیجه یک صبحانه کامل ممکن است شامل نان یا غلات صبحانه، یک لیوان شیر، یک تکه کوچک پنیر یا کمی کره، یک قاشق چایخوری مربا یا عسل و یک فنجان چای باشد.

  بهترین صبحانه برای کودکان

در نهایت، مادران باید این نکات را رعایت کنند:

  • صبحانه را برای فرزندتان جذاب کنید؛ سعی کنید او را زودتر بیدار کنید تا زمان کافی برای صرف صبحانه داشته باشد. بچه ها از داشتن فنجان و لیوان مخصوص به خود خوشحال هستند. آنها از خوردن نان تست با کمی پنیر لذت می برند.
  • از فرزندتان بخواهید برای صبحانه خود برنامه ریزی کند. اگر به او اجازه دهید در برنامه ریزی صبحانه یکشنبه به شما کمک کند و به شما در خرید لوازم صبحانه کمک کند، علاقه بیشتری به میز خواهد داشت. غذاهای متنوع بخورید و هر از چند گاهی غذاهای جدید را به برنامه صبحانه خود اضافه کنید.
  • برای صبحانه در کنار فرزندتان باشید؛ حتی بچه های بزرگتر هم دوست دارند همراه شوند. اگر در آن زمان اشتهای صبحانه ندارید، حداقل زمانی که کودک صبحانه می خورد، با او سر میز بنشینید. حضور خانواده در کنار کودک در هنگام غذا، عامل مهمی در تمایل او به غذا خوردن است. تجربه نشان داده است که جمع شدن خانواده و احساس آرامش در کنار خانواده می تواند عامل مهمی در بازگرداندن علاقه و انگیزه کودک به صرف صبحانه باشد. در نتیجه محیط اجتماعی تأثیر بسزایی در اشتهای کودکان دارد.

بهترین صبحانه برای کودکان

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


بیشتر بخوانید  مزایای باورنکردنی پوشیدن جوراب هنگام خواب

دیدگاهتان را بنویسید