مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ذوب آهن اصفهان امسال 400 هزار تن محصول با ارزش افزوده بالا تولید می کند.

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، مهندس ایرج رخستی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به عنوان سخنران اصلی اولین همایش تخصصی قیمت فولاد تولید فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا که روز سه شنبه 24 خردادماه در هتل المپیک برگزار شد. تهران. ، درباره شرایط تولید این محصولات گفت: تولید محصولات با ارزش افزوده بالا یکی از راهبردهای اصلی این شرکت است که در این راستا برنامه امسال ذوب آهن اصفهان تولید 400 هزار تن صنعتی و با ارزش بالا است. محصولات محصولات اضافه شده
وی افزود: با تحقق پروژه های عمرانی مرتبط به افق سال 1404 بیش از 60 درصد محصولات این شرکت، فولادهای آلیاژی و ارزش افزوده باکیفیت بالا خواهد بود.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه زنجیره کامل تولید فولاد از مواد معدنی تا محصول نهایی در این مجتمع عظیم صنعتی، تولید فولاد با کوره بلند مشابه 70 درصد واحدهای تولیدی دنیا از مزیت های اصلی این شرکت است. به ارزش افزوده بالا افزود: این شرکت که دارای گواهینامه ها و استانداردهای ملی و بین المللی در تولید محصولات فولادی است، در سال گذشته موفق به صادرات یک میلیون و 100 هزار تن از محصولات خود شده است.
مهندس غیبت طراحی و تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان را یکی از مهمترین گام های صنعت فولاد کشور برای تولید محصولات صنعتی دانست و گفت: از این نظر فولاد لازم نیز تولید شد. به عنوان انواع فولادی ریل های مورد نیاز کشور معدن، ریل سوزنی و … نیز تولید شد که با توجه به بومی سازی یکی از افتخارات صنعت داخلی در سال های اخیر محسوب می شود.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: این شرکت در 10 سال اخیر رویکرد تولید محصولات صنعتی را به طور جدی دنبال کرده و به تدریج از تولید محصولات ساختمانی به سمت تولید محصولات صنعتی رفته است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به پروژه های توسعه ای این شرکت در راستای تولید محصولات صنعتی اشاره کرد و گفت: پروژه های احداث خط سیم پیچی آلیاژی جدید در کارگاه نورد 350، ساخت کوره ریخته گری شماره 3 و بازسازی کوره ریخته گری. نه 1، ساخت واحدهای VOD در تولید و ریخته‌گری فولاد و گیت پلیت و نورد سرد و گرم برقی از جمله پروژه‌هایی است که تولید محصولات صنعتی در ذوب آهن اصفهان را متحول خواهد کرد.
وی به 12 فولاد ویژه تولید شده در ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت: این شرکت قادر به تولید انواع فولادهای آلیاژی از جمله میکرو آلیاژهای کم آلیاژ، پر آلیاژ، پرمقاومت، ابزارآلات و فولاد ضد زنگ است و همچنین قادر به تولید هر نوع سفارش برای فولادهای خاص.
مهندس رخسطی نتایج اقتصادی توسعه تولید فولاد آلیاژی و صنعتی را برای ذوب آهن اصفهان بسیار مهم دانست و گفت: نسبت حاشیه سود تولید ورق برق سرد و تولید آلیاژ گرم نسبت به سایر محصولات بسیار قابل توجه است و همچنین تولید ریل H-wing و تیرآهن فولادهای مسطح و آلیاژی مانند کلاف آلیاژی، سیم و غیره. آنها همچنین در مقایسه با سایر محصولات حاشیه ای سود خوبی دارند.
وی افزود: در تولید محصولات ساختمانی به سمت تولید محصولاتی رفتیم که سایر فولادسازان کشور موفق به تولید آن نشدند. از جمله این محصولات می توان به تیرآهن عریض اشاره کرد که در استحکام صنعت ساختمان کشور بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند موجب تحول در این صنعت شود.
مهندس رخستی افزود: آرزوی ذوب آهن اصفهان برای تولید محصولات صنعتی به این معنا نیست که از نیاز کشور به محصولات ساختمانی غافل شده ایم، بلکه در مواقع لزوم در ابتدای سال جاری آن محصولات را به اندازه کافی و بر اساس تقاضای بازار تولید می کنیم. ما نقش مهمی در کنترل قیمت داشته ایم.
اولین همایش تخصصی قیمت فولاد با محوریت فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا با حضور جمعی از دست اندرکاران و کارشناسان صنعت فولاد کشور برگزار شد. سازمان توسعه و بازسازی معادن و صنعت معدن ایران، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد آلیاژی، فولاد خراسان و شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر شرکت کنندگان اصلی این همایش بودند.

بیشتر بخوانید  افشای برنامه دولت انگلیس برای جلوگیری از درمان سالمندان در صورت همه گیری

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *