مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دیدار رییس غرفه ملی ایران با رییس نمایشگاه فرانکفورت –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، ایوب دهقان‌کار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و رئیس غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در هفتادوسومین نمایشگاه فرانکفورت، در سومین‌روز از این‌رویداد با یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که حمید محمدی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین نیز حضور داشت، طرفین بر ضرورت گسترش روابط فرهنگی دو کشور و توسعه همکاری‌ها در حوزه کتاب و نشر تاکید کردند.

در ابتدای این‌دیدار، یورگن بوس ضمن اشاره به محدودیت‌ها و دشواری‌های برگزاری هفتادوسومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به دلیل شیوع ویروس کرونا در آلمان و جهان از حضور ایران در این دوره از نمایشگاه تشکر و قدردانی کرد.

دهقان‌کار نیز به دشواری‌های ایران برای حضور در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: عاملی که باعث شد ایران در هفتادوسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت حضور پیدا کند اهتمام ایرانیان به فرهنگ و علاقه‌شان به کتاب و دانایی است.

وی با اشاره به امکان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ماه می سال آینده (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) اظهار کرد: آن‌گونه که رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اخیرا اعلام کرده، چنانچه شرایط بهداشتی فراهم باشد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال آینده به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران همچنین توضیحاتی درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، طرح‌های حمایت از ترجمه و انتشار کتاب‌های ایرانی از جمله طرح گرنت و تاپ و جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

در پایان این دیدار، یورگن بوس نیز با استقبال از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌صورت حضوری گفت: ما در اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت کردیم و در صورت برگزاری مجدد این نمایشگاه به‌صورت فیزیکی، حتما حضور پیدا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  فهرست فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون -

همچنین رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت بر گسترش همکاری‌های طرفین در زمینه ترجمه و انتشار متقابل آثار دو کشور تاکید کرد.

در هفتادوسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در غرفه ملی ایران نمایندگانی از تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی در حوزه نشر ازجمله انجمن فرهنگی ناشران دفاع مقدس، انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران حضور دارند. علاوه بر آن نیز سه آژانس ادبی که در زمینه نشر بین‌الملل فعال هستند هم در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و نسبت به معرفی و عرضه کتاب‌های ایرانی جهت تبادل کپی رایت و تعامل با ناشران خارجی به فعالیت می‌پردازند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *