مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دیدار رهبر ائتلاف فتح با مقتد صدر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، یک منبع در کمیته هماهنگی احزاب شیعه عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» اعلام کرد که «هادی العامری، رهبر ائتلاف فتح و یکی از اعضای این کمیته موسوم به «العطار التنسیکی» (چارچوب هماهنگی) با «سید مقتدی صدر» رهبر نهضت صدر دیدار خواهد کرد.

این منبع امشب (چهارشنبه) به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: چارچوب هماهنگی هادی امیری را به عنوان نماینده خود برای مذاکره با رهبر جنبش صدر انتخاب کرده و با هر تصمیمی که رئیس ائتلاف فتح اتخاذ کند، موافقت خواهد کرد. .

این منبع که نامش فاش نشد گفت: گفت وگوی العامری و صدر ممکن است در دو روز آینده انجام شود.

تنها راه حل بحران کنونی عراق، گفتگوی سازنده است

دقایقی پس از انتشار این گزارش، هادی عامری در بیانیه ای اعلام کرد: بار دیگر بر آنچه قبلا تاکید کردیم تاکید می کنیم که تنها راه حل بحران کنونی آرام کردن التهاب، خویشتن داری و نشستن بر سر میز مذاکره سازنده جدی است. ” بر این اساس، ما بر آنچه در بیانیه نخست وزیر مصطفی الکاظمی مورخ 1 اوت 2022 آمده است، تأکید می کنیم. درباره وقایع اخیر در کشور؛ همان بیانیه ای که خواستار گفتگوی فراگیر ملی است. ما با همه خیرینی که تلاش می‌کنند راهی برای خروج از این بحران بیابند که برای همه طرف‌ها رضایت بخش باشد، دست می‌دهیم.” در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «خداوند عراق و مردم آن را از هر بدی حفظ کند». درود بر شما و رحمت و برکت خداوند».

این گزارش در حالی منتشر شد که ساعاتی پیش کابینه هادی عامری اعلام کرد مصطفی الکاظمی نخست وزیر کنونی عراق با امیری درباره آخرین تحولات سیاسی و راهکارهای برون رفت از بحران کنونی گفتگو کرده است.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

رهبر ائتلاف فتح روز دوشنبه هفته جاری بر ضرورت گفت‌وگو میان جنبش صدر و کمیته هماهنگی احزاب شیعه عراق تاکید کرد.

صالح محمد عراقی که در شبکه های مجازی از او به عنوان یکی از افراد نزدیک به رهبر جریان صدر و بعضاً سخنگوی سیدمکتدی صدر یاد می شود، در واکنش به این اظهارات، از وجود چند شرط برای صدری خبر داد. موافقت با پیشنهاد امیری برای گفتگو.

وی با انتشار پستی در توئیتر نوشت: درخواست برادر عامری برای گفت‌وگو بین چارچوب (که به آن تعلق دارد) و جنبش صدر تکرار شده است. باید بگویم که اگر اشتباه کنیم و مذاکره را بپذیریم، این مذاکرات مشروط به این شرایط است: اول: برادر امیری و جناحش از چارچوب هماهنگی خارج شوند، دوم: محکومیت صریح اظهارات «اسپایکرمن» [اشاره به نوری المالکی رئیس ائتلاف دوله القانون] که در یک فایل صوتی اخیر [منتسب شده به وی] منتشر شده است. سوم: پیش از این امیری یکی از امضاکنندگان معاهده اصلاحات بود…این توافق اجرا نشد…حالا چه تضمینی وجود دارد که اصلاحات اجرا شود…برای نجات عراق از چنگ نیاز به ضمانت داریم. از فساد”.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *