مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دوره حسابداری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دوره حسابداری

دوره حسابداری

دوره حسابداری

رشته حسابداری موضوع این رشته تحصیلی می باشد:

حسابداری سیستمی است که در آن فرآیند جمع آوری، طبقه بندی، رکورد، اطلاعات را خلاصه کنید من تهیه صورتهای مالی و فرم های حسابداری در فرم ها و مدل های خاص انجام می شود. این اطلاعات می تواند توسط افراد داخل سازمان مانند مدیران سازمانی و یا خارج از سازمان مانند بانک ها، مجموعه عمومی سازمان یا سازمان های مالیاتی مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل، فردی که مدرک دانشگاهی ندارد، بیشتر منشی است تا حسابدار.

دوره حسابداری

زیرا گزارش های این دسته از افراد منسجم است استاندارد نیست و پردازش کافی نیست و بیشتر از موجودی حساب هاست. به عنوان مثال الف حسابدار تجربی او نمی تواند دارایی های کوتاه مدت و بلندمدت را تشخیص دهد یا نمی داند که چگونه معاملات ارزی را در دفاتر ثبت کند، از طرف دیگر یک حسابدار متخصص می تواند مدیر مالی یک سازمان یا شرکت به این معنی که می تواند به مدیریت شرکت ایده ای در مورد راه هایی که منابع آن در دسترس است ارائه دهد سرمایه گذاری ها برای استفاده حداکثری از آن، یا اگر یک شرکت به بودجه جدید نیاز دارد، یک مدیر مالی می تواند بر اساس دانش آکادمیک خود به شما بگوید که چگونه آن را تامین کنید. و مجموع این فعالیت ها از توان یک حسابدار مجرب خارج است.

دوره حسابداری

مهارت های لازم:

حسابداری یکی از رشته هایی است که از سه گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می پذیرد و در آزمون هر سه گروه ریاضی مهم ترین درس این رشته است. در واقع داشتن پیشینه ریاضی در حسابداری بسیار مهم است. همچنین یکی حسابداران او باید بتواند به خوبی از کار خود گزارش دهد. بنابراین باید به ادبیات فارسی مسلط باشد و خوب بنویسد. دانش آموز باید ساعت ها کار پشت میز و صندلی را تحمل کند و درگیر شود شماره دارند. همچنین باید دقیق و منظم باشد تا در جمع اعداد دچار مشکل نشوید.

بیشتر بخوانید  آدرس مراکز تعویض پلاک نکده آذربایجان غربی

دوره حسابداری

محل کار در ایران:

فرصت های شغلی حسابدار بسیار گسترده است و از پایین ترین تا بالاترین سطح را شامل می شود. و علیرغم اینکه در دانشگاه های مختلف کشور از جمله دولتی، غیر انتفاعی و رایگان، بسیاری از دانشجویان رشته حسابداری تدریس می کنند، اما تعداد فارغ التحصیلان بیکار در این رشته از اکثر رشته ها کمتر است. زیرا از یک موسسه کوچک گرفته تا بزرگترین کارخانه های کشور حداقل به یک حسابدار برای تنظیم اظهارنامه نیاز دارند.

دوره حسابداری

درس هایی در این زمینه در حین تحصیل:

دروس پایه: روانشناسی عمومی، جامعه شناسی، اصول اقتصادی، ریاضیات پایه، ریاضیات کاربردی، آمار کاربردی، مبانی کاربرد کامپیوتر، تحقیقات و بازرگانی، مدیریت تولید، حقوق تجارت، پول و ارز بانکی، مبانی سازمان مدیریت، توسعه اقتصادی، جاو. مالی، روش تحقیق.

دوره حسابداری

دیروس های اصیل و تخصصی: اصول حسابداری، حسابداری مرکزی، حسابداری پیشرفته، حسابداری صنعتی، حسابرسی، حسابداری مالیاتی، اصول بودجه بندی و کنترل، مدیریت مالی، مباحث جاری حسابداری، متون حسابداری


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *