مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دوران نوجوانی دوران تغییر پوست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دوران نوجوانی دوران تغییر پوست، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

 دوران نوجوانی دوران تغییر پوست

دوران نوجوانی دوران تغییر پوست

در دوران نوجوانی و فرا رسیدن بلوغ پوست صورت بطور عجیبی تغییر میکند. در برخی که دارای پوست صافی هستند , پوست دچار زیر پوستی و جوش های مکرر می شود.

خیلی از نوجوانان عادت دارند جوش های شان را بترکانند. آیا این موضوع باعث بیشتر شدن جوش ها نمی شود؟

– دقیقا همینطور است. ترکاندن جوش ها باعث تشدید یا تکثیر جوش هایشان می شود. زمانی که یک جوش بترکد، باقیمانده جوش مانند باکتری های مرده و چرک از آن خارج و به بخش دیگری از پوست تان منتقل می شود و شروع به شکل گیری در آنجا می کند؛ در نتیجه یک شبه، یک جوش به چند جوش تبدیل خواهد شد. همچنین جای جوش هایی که ترکانده شده اند به نسبت جوش هایی که خودشان خشک شده اند زمان بیشتری برای از بین رفتن نیاز دارند. به هر حال بهتر است اگر جوش زده اید، مقدار زیادی آب بنوشید و پوست تان را به درستی بشویید و خشک کنید و صبر داشته باشید چون اگر جوش هایتان را بترکانید، در دراز مدت باعث ایجاد لک در صورت نیز خواهد شد.

استفاده از کرم ضد آفتاب تا چه حد روی کمتر شدن جوش های دوران بلوغ تاثیر دارد؟

– خیلی زیاد. برای همین هم توصیه می شود افراد هر زمانی که می خواهند بیرون بروند، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. خورشید، اشعه زیانباری به نام اشعه ماورای بنفش (مخصوصا نوع A) دارد که به شدت روی پوست اثر می گذارد.

بیشتر بخوانید  چگونه با لباس های مشکی شیک پوش شویم؟

افسردگی و حالت های خاص دوران نوجوانی تا چه حد روی پوست اثر می گذارد؟

– طبیعی است که بی تاثیر نیست، بنابراین یک پزشک باید ابتدا بیمار خود را انتخاب کند و شرایط روانی او را در نظر بگیرد چون یک نوجوان در این سن با عینک بدبینی به چهره خود نگاه می کند و خود را زشت می پندارد در حالی که این دوران گذراست و بعد از مدتی چهره فرد تغییر خواهد کرد. بنابراین نباید به صرف اینکه فرد افسردگی دارد، او را زیر تیغ جراحی ببریم.

شما چه سنی را برای انجام اینگونه عمل ها پیشنهاد می کنید؟

– سن و زمان خاصی را نمی توان مثال زد. این موضوع مثل گرسنگی می ماند. هر زمان که فرد احساس گرسنگی کرد باید به او کمک کنیم اما باید بدانیم که سن نوجوانی به هر حال با تغییراتی همراه است و باید آن را بپذیریم و بهتر است به جای عمل های زیبایی فرد را نسبت به مسائل جدید آگاه کنیم؛ مثل اینکه دست به جوش هایش نزند یا از کرم ضد آفتاب استفاده کند یا رژیم غذایی مناسبی داشته باشد. به هر حال سن نوجوانی سن عمل های زیبایی نیست.

آیا افرادی که خیلی زود دست به چهره شان زده اند، پوست شان با بالا رفتن سن افت خواهد داشت یا نه؟

– بله، این مسئله به خوبی در سن بالا خودش را نشان می دهد؛ به همین دلیل است که می گوییم بهتر است در سنین نوجوانی دست به صورت تان نزنید.

 دوران نوجوانی دوران تغییر پوست

چه روش هایی را برای داشتن یک پوست سالم پیشنهاد می کنید؟

بیشتر بخوانید  مراقبت از پوست در سال جدید

– تا جایی که امکان دارد از قرار گرفتن در زیر نور خورشید خودداری کنید و حتما کرم ضد آفتاب بزنید. پوست تان را با آب و صابون شستشو دهید. از محصولات غیربهداشتی استفاده نکنید. از رژیم های مضر و پر خطر پرهیز کنید. سعی کنید به نحوی استرس های تان را کنترل کنید و آرامش داشته باشید و اگر می دانید شیوه زندگی تان خیلی مناسب نیست، آن را تغییر دهید. ضمن اینکه به ورزش هم اهمیت بدهید تا هم از نظر جسمی و هم روانی سالم و سلامت باشید.

غذاهای مضر تا چه حد می توانند روی پوست اثر منفی بگذارند؟

– هنگامی که منافذ پوست توسط ترشح چربی، سلول های پوستی و میکروب ها بسته شوند، ملتهب شده و آکنه ظاهر می شود. برخی غذها ممکن است باعث واکنش های هورمونی شدیدی در بدن شوند و باعث شوند که سلول های پوستی بیش از اندازه رشد کنند یا چربی زیادی تولید کنند؛ بنابراین اگر فردی فکر می کند غذای خاصی باعث ایجاد جوش در بدن او می شود باید از مصرف آن غذا دوری کند. باید اشاره کنم مصرف غذاهای سالم همراه آبمیوه ها و سبزیجات، دو ویتامین مفید A و E را برای پوست تامین می کند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *