مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

در چه مواردی کپسول وینیسین تجویز می شود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کپسول وینیسین یکی از داروهایی است که برای از بین بردن علائم واریس استفاده می شود و می توانید از این دارو برای رفع نارسایی وریدی استفاده کنید. در واقع یک سری سیاهرگ در بدن وجود دارد که مارپیچی هستند و اندام تحتانی را تحت تاثیر قرار می دهند. در زیر اطلاعات بیشتری در مورد این دارو به شما خواهیم داد.

اطلاعاتی در مورد کپسول وینیسین

رگ های واریسی می تواند به دلایل زیادی ایجاد شود. در واقع سرفه مزمن، یبوست، سابقه خانوادگی، زن بودن، چاقی، کهولت سن و ایستادن طولانی مدت از مهم ترین عوامل ایجاد واریس هستند که باید این موارد را بدانید تا بتوانید از بروز آن پیشگیری کرده و میزان واریس را کاهش دهید. کاهش در بدن.
به طور کلی دو نوع واریس وجود دارد که یکی از آنها به دلیل نارسایی وریدهای سطحی و عمقی و دیگری در دیواره سیاهرگ ها ایجاد می شود.
اگر واریس دارید، باید تعدادی از علائم مانند سنگینی و درد در ناحیه واریسی، خارش و سوزش، زخم پا، عفونت و غیره را تجربه کنید.
البته درمان های سریعتر و کاربردی تری نیز وجود دارد اما استفاده از کپسول وینیسینا یکی از روش های درمان این مشکل است و می توانید زیر نظر پزشک از این روش استفاده کرده و علائم واریس را از بین ببرید.


کپسول وینیسین

مواد تشکیل دهنده کپسول وینسین

بهتر است قبل از استفاده از هر دارویی ترکیبات آن را بررسی کنید و اگر به هر یک از ترکیبات آن حساسیت دارید، مصرف این دارو را متوقف کنید زیرا ممکن است مشکلات بیشتری برای شما ایجاد کند. مواد تشکیل دهنده این دارو عبارتند از:

بیشتر بخوانید  🤹یر

شاه بلوط هندی
عصاره انگور
فنل کل
آیسین

نحوه استفاده از کپسول وینیسین

این دارو را پزشک بر اساس مشکلی که دارید تجویز می کند، بنابراین باید طبق دستور پزشک از آن استفاده کنید. به طور کلی مصرف این دارو باید هر 12 ساعت یک بار باشد تا با چند بار مصرف اثر آن را مشاهده کنید.


ویژگی های این دارو

هر دارویی که استفاده می کنید دارای تعدادی ویژگی بسیار خاص است، بنابراین بهتر است با ویژگی های قرص وینیسین آشنا شوید و در مورد آن اطلاعات کسب کنید.

یکی از مهم ترین ویژگی های این کپسول این است که اختلالات مربوط به فشار خون و دیابت را درمان می کند و می تواند مشکلات را نسبت به کپسول قبلی بهبود بخشد.
این کپسول برای سلامت سیاهرگ ها و مویرگ ها بسیار موثر است و سیستم گردش خون را بهبود می بخشد.
یکی دیگر از ویژگی هایی که استفاده از این دارو برای شما به ارمغان می آورد این است که می تواند علائم واریس را بهبود بخشد.
این دارو خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد و اثر بسیار منحصر به فردی دارد.
این دارو برای درمان نارسایی مزمن وریدی نیز استفاده می شود.
وینسین یکی از داروهای گیاهی است که از شاه بلوط و انگور تهیه می شود.


مزایای کپسول وینیسین

هشدارها در مورد استفاده از کپسول Vinicin

اگر بیماری خاصی دارید، بهتر است قبل از مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید.
این دارو در بیماران مبتلا به مشکلات کلیوی و کبدی باید با احتیاط مصرف شود.
بهتر است قبل از مصرف این دارو، تاریخ انقضا آن را بررسی کنید و از مصرف داروهای تاریخ مصرف گذشته خودداری کنید.

بیشتر بخوانید  ایدز سیستم ایمنی را از بین می برد


شیردهی و بارداری

دوران شیردهی و بارداری یکی از حساس ترین دوره های زندگی یک زن است و هر دارویی که مصرف کنند می تواند بر جنین و نوزاد تاثیر بگذارد. طبق دستور متخصصان، این دارو در این مواقع ممنوع است و به هیچ وجه نباید از آن استفاده کرد، در غیر این صورت مس می تواند عواقب ناشناخته ای برای سلامت جنین و نوزاد شما داشته باشد.


نحوه استفاده از دوز فراموش شده

برای اینکه مصرف دارو را فراموش نکنید، بهتر است سعی کنید دارو را در ساعت معینی از روز مصرف کنید، البته تعدادی از افراد مصرف دوز دارو را در زمان مناسب فراموش می کنند و می خورند یا نمی خورند. . او دوباره به آن شک خواهد کرد.
جالب است بدانید که اگر زمان زیادی از مصرف دارو نگذشته است، می توانید دارو را مصرف کنید و نوبت بعدی را زودتر مصرف کنید.منتظر نوبت بعدی باشید و زمانی که زمانش رسید، همان دارو را با همان دارو مصرف کنید. دوز مانند قبل هنگام استفاده از نوبت بعدی بهتر است همان مقدار دارو را مصرف کنید و دوز آن را دو برابر نکنید زیرا ممکن است دچار مشکلات بی شماری شوید و یا مسموم شوید.

عوارض جانبی کپسول وینسین

این دارو نیز مانند سایر داروهای شیمیایی می تواند عوارض متعددی داشته باشد، پس بهتر است با عوارض آن آشنا شوید تا در صورت نیاز با پزشک مشورت کنید. عوارض کپسول وینیسین عبارتند از:

مشکلات گوارشی شدید
اسهال و حالت تهوع شدید
بثورات پوستی و علائم آلرژی

بیشتر بخوانید  نگاهی جامع به مزایای درمانی قرص ریزیدرونات


درمان واریس پا با کپسول وینیسین

شرایط نگهداری دارو

این دارو باید در جای خنک و دور از نور خورشید نگهداری شود و دمای محل نگهداری آن بین 15 تا 30 درجه سانتیگراد باشد. این دارو نباید در دسترس کودکان باشد زیرا مصرف آن توسط کودک می تواند منجر به مسمومیت و عوارض شدید شود.


تداخلات دارویی

هر داروی شیمیایی می تواند با تعدادی از داروهای خاص دیگر تداخل داشته باشد، بنابراین بهتر است با تداخلات این دارو آشنا شوید. تداخلات این دارو عمدتاً با داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین و هپارین است و بهتر است از این دو دارو به طور همزمان استفاده نشود. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است فهرستی از تمام داروهایی که مصرف می کنید به پزشک خود بدهید تا بتواند از دانش خود برای کنترل تداخلات با داروی شما استفاده کند.

باید بخوانید:

ممنوعیت استفاده از کپسول Vinicin

در نظر داشته باشید که تعداد زیادی از افراد هستند که به هیچ وجه نباید از کپسول وینیسین استفاده کنند و مصرف این دارو به جای سودمندی، ضررهای جبران ناپذیری را به همراه دارد. افرادی که نباید از این داروها استفاده کنند عبارتند از:

بیماران با سابقه بیماری های کبدی و کلیوی
کودکان زیر 12 سال
زنان حامله
مادران شیرده


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *