مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

در روز های آینده قیمت طلا به کدام سو حرکت خواهد کرد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اخبار جدیدتر و مرتبط با این خبر را مشاهده نمایید:

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن 1817 دلار می باشد که حدودا 4 دلار کاهش داشته است. نقره نیز با تجربه کاهش 0.08 دلاری در عدد 22.68 دلار قرار گربته است.

طی ماه های گذشته برای بسیاری از تحلیلگران و حتی مردم عادی اینطور به نظر می رسید که تورم شدیدی ایجاد شده است اما با این حال فدرال رزرو اصرار می ورزید که تورم به وجود آمده گذرا است و از بین خواهد رفت. در ماه های گذشته شاهد ان بودیم که تورم بسیار پایدار تر از انتظار این بانک بود.

حال رئیس فدرال رزرو جروم پاول که در روز گذشته برای ابراز شهادت در برابر نمایندگان مجلس سنا به این مجلس رفته بود در اظهرات خود گفت که انتظار دارد تورم تا نیمه سال جاری سعنی سال 2022 کنترل شده و شروع به کاهش کند.

پاول در طول شهادت خود گفت که سیاستگذاران هنوز در حال تجزیه و تحلیل رویکردهای مختلف برای کاهش ترازنامه فدرال رزرو هستند و آنها شاید تا پایان سال ترازنامه را کاهش دهند. جروم پاول همچنان قصد دارد اقتصاد را به شکلی هدایت کند که کاهش تورم منجر به ایجاد رکود نشود.

امروز قرار است داده های مربوط به شاخص هزینه مصرف کننده ماه دسامبر که شامل قیمت غذا و انرژی نیز می شود، منتشر گردد. کارشناسان پیش بینی کرده اند که این شاخص از 4.9 درصد در نوامبر به 5.2 درصد در ماه دسامبر برسد. آنها همچنین انتظار دارند که تورم ماه دسامبر نیز با 0.2 رشد به 7 درصد برسد.

بیشتر بخوانید  دستوری که ضرر ۴ تا ۲۰ میلیارد دلاری به ایلان ماسک زد

در این شرایط کارشناسان بر این باور هستند که فدرال رزرو نمی تواند با افزایش نرخ بهره هم زمان تورم را کنترل کرده، باعث بهبود اقتصاد شده و مشاغل را افزایش دهد. فدرال رزرو تورم را کوتاه مدت می بیند اما تورم همچنان ادامه خواهد داشت. در این شرایط قیمت طلا می تواند رشد بسیار خوبی را از خود نشان داده و به عنوان یک دارایی امن جذابیت بسیاری برای سرمایه گذاران داشته باشد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *