مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دانشگاه شریف ترفندی برای فریب مردم انداخت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، دانشجوی اخراجی دانشگاه شریف به دلیل کلاهبرداری از آگهی دهندگان سایت دیوار و شیپور با اطمینان کامل دستگیر شد.

چندی پیش عده ای از شهروندان به کلانتری 179 خلیج فارس اعلام کردند که در سایت دیوار و شیپور مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

یکی از مظنونان این پرونده در تشریح گزارش خود به پلیس گفت: چندی پیش در سایت دیوارا از فروش یک دستگاه لوازم خانگی خبر دادم که خریدار با من تماس گرفت و گفت که این دستگاه را خریداری می کنم. و خریدار از من خواست که کالا را به پیک تحویل بدهم و گفت که مبلغ را با کارت به من واریز می کند من پیک هستم اما بعدا متوجه شدم پول پرداخت شده در حساب من نیست!

ماموران پس از گزارش های مشابه، فرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کردند و موفق به دستگیری وی شدند و تاکنون از حدود 30 متهم شکایت شده است.

متهم این پرونده در حاشیه طرح رعد درباره روش و شگرد خود در موارد یاد شده گفت: بیشتر اجناس مورد نیاز خود را می خواستم و تقاضای خرید و فروش مال مسروقه را نداشتم. بعد از اینکه آگهی را دیدم با خریدار تماس گرفتم و گفتم که میخواهم آن کالا را بخرم، سپس قیمتی را در نظر می گرفتیم و می گفتم که نمی توانم برای تحویل گرفتن کالا به خریدار مراجعه کنم و پرسیدم. او به طور خلاصه آن را برای من بخرد.

وی که دانشجوی اخراجی دانشگاه شریف است، افزود: به مشتری گفتم هنگام تحویل کالا به راننده اسنپ شماره کارت خود را برای من ارسال کند تا با کارت نقدی پرداخت کنم. کارت را برای مشتری ارسال کنید. «مرحله بسیاری از مردم باور کردند و دیگر نیازی به ارسال پیامک بانکی و بررسی حساب های خود نداشتند.

بیشتر بخوانید  کاهش مجدد سن واکسیناسیون در ایران/ کودکان 9 تا 12 ساله واکسینه شدند

متهم گفت: البته برخی از آنها منتظر بودند تا حساب خود را چک کنند و مبلغی را مشاهده کنند که برای آن پیامک بانکی از طریق هک تلفن همراهشان ارسال کردم، اما برخی از آنها از این پیامک راضی نبودند و موجودی خود را در این سایت چک کردند. account.20 دقیقه بعد پیامک اضافی دریافت کردند و اعلام شد که پول برداشت شده است!

وی ادامه داد: ما دو گروه هکر سفید و سیاه داریم، هکرهای سفید قدم مثبتی برداشته اند اما ما هکرهای سیاه پوست هستیم که قدم برعکس می کنیم.

متهم همچنین از شهروندان خواست در صورت عدم شناخت شخصی که قصد واریز وجه برای آنها را دارد از این کار خودداری کنند تا در دام کلاهبردار نیفتند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *