مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دادگستری تهران برای دلالان و فروشندگان خط و نشان کشیده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، اولین جلسه فصلی شورای برنامه ریزی مدیران دادگستری استان تهران به ریاست علی القاصی رئیس قاضی استان تهران و با حضور روسای واحدهای قضایی، دادستان و روسای دادسرای ناحیه تهران برگزار شد. روسای و روسای قضایی مجموعه شهر تهران، روسای دادگستری و حوزه های تابعه، دادستان های شهرستان، معاونین رئیس جمهور در سالن اجتماعات مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزار شد.

علی القاصی در این نشست اظهار داشت: اجرای سیاست های اقتصادی دولت از یک سو و شرایط و مولفه های منطقه ای و جهانی از سوی دیگر ممکن است عده ای سودجو را به انباشتگی و فروش مجدد کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی منجر شود. علیرغم اینکه قوه قضائیه وظیفه مستقیمی در حوزه اقتصاد ندارد; این در حالی است که به گفته رئیس قوه قضائیه، کمک ویژه به دولت در انجام مأموریت های خود در صحنه ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: بر اساس گزارش های رسیده کمبودی در تامین بسیاری از کالاهای اساسی وجود ندارد اما ممکن است عده ای سودجو در تامین کالاهای اساسی مردم مشکل ایجاد کرده باشند. بنابراین؛ در کار با مجموعه داران و اخلالگران در سیستم نیازهای عمومی در تعامل با سایر ارگان ها باید از هرگونه سهل انگاری خودداری شود.

برخورد با غفلت بدون غفلت

وی «مقابله با انحصارات سهل‌آمیز و محروم کردن افراد سودجو از انباشت اموال عمومی» را از اولویت‌های روسای واحدهای قضایی و دادسراهای شهرستان‌های تهران برشمرد و گفت: علی‌رغم اینکه همه همکاران قضایی در این زمینه حساسیت لازم را دارند. با توجه به این موضوع، نباید به این موضوع اهمیت داد و با انحصار طلبان و افرادی که از این طریق کالاهای اساسی و کالاهای عمومی شهروندان را انباشته و در انحصار خود می اندازند، بدون هیچ امتیازی برخورد شود.

بیشتر بخوانید  بیش از یک میلیون دز واکسن کرونا در شبانه‌روز گذشته تزریق شد -

القاصی در ادامه بر لزوم حمایت قاطع و جدی سازمان تعزیرات، دولت، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی برای مبارزه با مزاحمان و اخلالگران در نظام نیازهای عمومی تاکید کرد و در عین حال اظهار داشت: دادگستری تهران در کنار سایر دستگاه ها. جدیت این موضوع رصد، بررسی و رفع خواهد شد و کلیه دادستان های سراسر استان تهران به عنوان مدعی العموم و متولی حقوق عامه ماموریت دارند با حضور در میدان و صدور مجوزهای لازم به دستگاه های ذیربط و ضوابط انتفاع کنند. نیازمند ارگان های مختلف اخلالگران در زمینه نیازهای عمومی.

وی یکی از اهداف مجموعه قضایی این استان برای سال جاری را کاهش 50 درصدی تراز دادگستری استان تهران عنوان کرد و در عین حال گفت: کاهش تراز نیازمند تلاش مضاعف همکاران در همه بخش ها

رئیس قاضی استان تهران «تأخیر در انجام کارشناسی» را یکی از دلایل تاخیر در تصمیم گیری و رسیدگی قضایی عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در جلسات علنی مطرح می شود، تاخیر در انجام کارشناسی و یک تا دو سال است. منتظر نظر کارشناسی

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم استفاده قضات از برقراری نظارت الکترونیکی (اتصال الکترونیکی) به عنوان یکی از سیاست های عدالت تاکید کرد و گفت: در حال حاضر زیرساخت های این موضوع در استان تهران فراهم است و در بسیاری از موارد الکترونیک مورد استفاده قرار گرفته است. می توان ارتباط برقرار کرد.

القاصی استفاده از ارتباطات الکترونیکی را در حفظ کرامت شهروندان، کاهش مشکلات آنان و جلوگیری از فروپاشی خانواده ها موثر دانست و گفت: در پیشگیری از بسیاری از آسیب ها موثر بوده و کمترین آسیب روحی و روانی را به افراد و خانواده های آنان وارد می کند. “

بیشتر بخوانید  افزایش مرگ و میر ناشی از مسمومیت با الکل در هرمزگان به 12 نفر

وی در ادامه یکی از بزرگترین چالش های دادگستری استان تهران را تعدد پرونده دانست و اظهار داشت: بیش از 450 پرونده خاص در دستگاه قضایی استان تهران وجود دارد که شرکت کنندگان در این پرونده ها متعدد و متعدد هستند. “

القاصی برخورد قاطع و بی رحمانه با مفاسد اقتصادی را یکی از اولویت های قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی خواند و گفت: در مواجهه با مفاسد اقتصادی، سیاست عدالت و منویات رئیس قوه قضاییه. به بیت المال دست درازی می کنند و رشوه می گیرند باید جدی گرفته شود و قوه قضاییه باید با این افراد برخورد جدی کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران سیاست قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی را سیاستی پایدار، قاطع و جدی ارزیابی کرد و در عین حال به روسای و مسئولان واحدها و مجتمع‌های قضایی دستور داد: «تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها. رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *