مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خواص دارویی و درمانی برگ یونجه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آشنایی با خواص برگ یونجه برای کاهش وزن + نحوه استفاده از برگ یونجه

یکی از مهمترین خواص برگ یونجه خواص ملین و درمان یبوست، عوارض جانبی برگ های یونجه در صورت مصرف زیاد، گرفتگی عضلات، درد شکم و حالت تهوع است.

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید خواص برگ یونجه و استفاده از این گیاه دارویی و درمانی آن ها ملاقات می کنند.

خواص برگ یونجه

مقدمه ای بر مقالات سنا

سنا، منشا آن در مناطق استوایی و رشد طبیعی در مناطق گرمتر آفریقا. اما ارزش دارویی آن باعث شده است که در اکثر نقاط جهان کشت شود. سایر حروف این گیاه: سنا، سنایی مکی، سنایی حجازی، سنایی هندی، سنای هندی، کوسن، نیل تاک، سناکوری سنه، کاسیا، التربه، دیدوال، نیلطات، کاسپند، الوی و سیا است. قسمت های مورد استفاده در این گیاه ریشه، برگ و غلاف بذر است. این گیاه درختچه ای کوچک با گل های زرد و ساقه های سبز کم رنگ است.

برگ های این گیاه ظریف و شکننده هستند، این برگ های سبز مایل به خاکستری خواص درمانی زیادی دارند. در طب سنتی از برگ یونجه به عنوان ملین استفاده می شود. هم برگها و هم پوسته گیاه یونجه خاصیت ملین دارند، اما پوست از خواص کمتری نسبت به برگها برخوردار است. این گیاه به اشکال مختلف مانند کپسول، چای کیسه ای، چای آزاد و عصاره مایع موجود است و ریشه خشک و خالص این گیاه را می توان در داروخانه ها و عطاری ها تهیه کرد.

خواص برگ یونجه

درمان یبوست با برگ یونجه

بیشتر گونه ها برای درمان یبوست استفاده می شوند. انواع برگها به دلیل وجود ترکیبات به اصطلاح.آنتراکینون ها“این تلخ است.

بیشتر بخوانید  مضرات زولبیا بامیه + ۱۰ توصیه در استفاده از زولبیا و بامیه

اگرچه برخی از گونه‌های یونجه در جنوب ایران و اطراف خلیج فارس رشد می‌کنند، اما به دلیل نیاز شدید به این گیاه، اکثر آن‌ها وارداتی هستند. گونه های ایرانی و وارداتی با اینکه از نظر گیاه شناسی با هم تفاوت دارند اما از نظر خواص ضد یبوست مشابه هستند.مصرف روزانه برگ یونجه برای بزرگسالان بین نیم تا یک گرم است که می تواند حدود یک لیوان باشد روی آب بریزید و بجوشانید. 10 دقیقه، سپس صاف کرده و میل کنید. بهترین زمان مصرف شب است. اگرچه این محلول تلخ را می توان با شیرینی یا عسل شیرین کرد، اما تلخی آن به طور کامل از بین نمی رود.

در مصرف یونجه نباید زیاده روی کرد، زیرا می تواند باعث اسهال شدید شود. همچنین سنا نباید به طور مداوم و طولانی مدت استفاده شود زیرا باعث تنبلی روده می شود. بهتر است بعد از یک یا دو هفته مصرف قطع شود.نکته توصیه شده دیگر این است که یونجه برای افراد زیر ده سال مصرف نشود، می توان بین 1-2 1-2 بار در روز مصرف کرد که اینطور نیست. طعمی مانند جوشانده این گیاه دارد.

خواص برگ یونجه

خواص برگ یونجه (طبیعت و خواص دارویی)

به گفته پزشکان طبع برگ یونجه گرم و خشک است و دارای خواص و اثرات درمانی قوی است که برخی از خواص درمانی آن عبارتند از:

  • یکی از مهمترین خواص برگ یونجه ملین بودن و درمان یبوست است به طوری که از برگ یونجه و میوه آن عمدتاً به عنوان ملین و ملین استفاده می شود. لازم به ذکر است که برگ یونجه در اثر جوشیدن خاصیت ملین خود را از دست می دهد.
  • سنا یک تصفیه کننده خون است.
  • دم کرده این گیاه تنظیم می کند.
  • سوزش سر دل معمولاً هنگام استفاده از یونجه رخ می دهد، اما اگر با دانه های گشنیز، گل رز و گل ختمی استفاده شود، می تواند از سوزش سر دل جلوگیری کند.
  • تسکین درد مفاصل و کمر از دیگر خواص برگ یونجه است برای این منظور چند برگ یونجه را در روغن زیتون می جوشانند سپس صاف می کنند و می مالند و به محل درد می مالند و می توان 5 گرم برگ یونجه را با عسل مخلوط کرد و من 7 روز میخوام
  • استفاده از این گیاه در درمان صرع مفید است
  • سنا ملین بلغم، صفرا و بلغم سوخته است و همچنین پوست را روشن می کند.
  • یکی دیگر از خواص سنا کمک به درمان سیاتیک و نقرس است که برای آن می توان از عصاره سنا استفاده کرد.
  • سنا در تسکین سردردهای مزمن و سردردهای میگرنی موثر است.
  • درمان عوارض پوستی، رفع شقاق دست و پا، درمان خارش پوست، رفع لکه های سیاه و سفید روی پوست، التیام زخم های قدیمی و ریزش مو نیز از خواص برگ یونجه است.
  • از عصاره این گیاه می توان برای کاهش تنگی نفس استفاده کرد.
بیشتر بخوانید  علت عقب ماندگی ذهنی چیست؟

———————————————— ——————————-

عوارض جانبی برگ یونجه (موارد منع مصرف و اقدامات احتیاطی)

برگ های یونجه را نباید زیاد مصرف کرد، زیرا باعث اسهال شدید می شود. همچنین این گیاه را نباید به طور مداوم و طولانی مدت استفاده کرد زیرا باعث تنبلی روده می شود. بهتر است بعد از یک یا دو هفته استفاده از آن استفاده نکنید. باید به میزان مصرف روزانه توجه داشت برگ های یونجه برای بزرگسالان بین نیم تا یک گرم استسنا نباید در افراد زیر ده سال و همچنین در افراد استفاده شود بارداری و شیردهی ممنوع است است.

مصرف سنا در برخی شرایط ممنوع است. افراد مبتلا به انسداد روده، بیماری کرون، کولیت، هموروئید یا زخم معده باید از مصرف یونجه اجتناب کنند. اگر داروی قلب مصرف می کنید، حتما قبل از مصرف یونجه با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است تداخلات دارویی و اختلالاتی ایجاد شود. یک قلب وجود دارد. در عین حال، استفاده از یونجه با دیورتیک ها ممنوع است، زیرا می تواند منجر به دفع بیش از حد پتاسیم از بدن شود.

عوارض جانبی برگ یونجه در صورت مصرف زیاد این گیاه، گرفتگی عضلات، دردهای شکمی و دل درد. برای کاهش عوارض توصیه می شود، یعنی گشنیز، دارچین، زنجبیل، بادیان و هل هم بزنید و مصرف کنید. به طور کلی، مصرف برگ یونجه در دوز مناسب تقریبا بی خطر است و نیازی به نگرانی در مورد مصرف آن نیست.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید خواص برگ یونجه

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید  آشنایی با موارد مصرف قرص فروتب

منبع: آکا

———————————————— ——————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *