مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر مهم برای یارانه بگیران

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

وزیر ارتباطات 46 روز پیش از اعطای بسته اینترنت چهار ماهه رایگان به سه دهک پایین جامعه خبر داد. وی گفت: تنها کسانی حق دریافت این اینترنت را دارند که 400 هزار تومان یارانه دارند. پس از آن سامانه پنجره ملی خدمات ثبت احوال هوشمند معرفی شد.

در همین راستا به افراد سه دهک پایین درآمدی اعلام شده است تا از طریق سامانه پنجره هوشمند خدمات دولتی «mi.gov.ir» نسبت به دریافت اینترنت رایگان دائمی اقدام کنند. علاوه بر این کد دستوری «#1234*4» برای استعلام واجد شرایط بودن اینترنت رایگان اعلام شده است.

پس از آن جواد موحود معاون سازمان فناوری اطلاعات دولت الکترونیک از مشمولیت 8 میلیون نفر در این بسته خبر داد. بر اساس اظهارات وی، در ماه ژوئیه، 102 هزار و 903 نفر از دارندگان خانوار برای ثبت نام آنلاین رایگان از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و 655 هزار و 659 نفر از طریق بستر کد USSD ثبت نام کردند.

اما اکنون در پایان مردادماه خبری از اعطای بسته اینترنت چهار ماهه رایگان و دائمی به سه دهک پایین جامعه نیست. کد دستوری «#1234*4» به دلیل اتمام مهلت ثبت نام در دسترس نیست و نماد خدمات مربوط به اینترنت رایگان برای یارانه بگیران در سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند قابل مشاهده نیست.

در این بین برخی رسانه ها نیز با وزارت ارتباطات و مراکز مرتبط به این موضوع پرداختند اما به نتیجه ای نرسیدند. در واقع می گویند موضوع را با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در میان گذاشته اند اما توپ را به زمین سازمان فناوری اطلاعات انداخته اند. اتفاقی که منجر به سوالی مبهم شد.

بیشتر بخوانید  عکسی از همسر واقعی آسیه گیلدخت

اما ساعاتی پیش معاون امور پست، ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از فعال شدن بسته های اینترنتی مشمولان یارانه در سه دهک اول کشور خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر کد ملی و شماره تلفن همراه حدود 944 هزار نفر از سرپرستان خانوار مشترک اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و اپراتورهای مجازی تلفن همراه، شاتل موبایل، هایوب، آپتل، سامان تل و منطقه آزاد کیش، دارای کد ملی هستند. بدین وسیله اپراتورها اعلام شد و برای سیم کارت های این کاربران که در فعال سازی بسته مشکلی نداشتند (مانند قطع سیم کارت به دلیل بدهی یا مسدود شدن …) بسته اینترنت فعال می شود. و پیامک فعال سازی برایشان ارسال شد.

به گفته معاون امور پستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، متقاضیانی که ثبت نام آنها از طریق سامانه خدمات دولت هوشمند یا کدهای دستوری با موفقیت انجام شده و این بسته برای آنها فعال نشده است، می توانند با شماره تماس تماس حاصل فرمایند. مراکز اپراتور خود را بررسی کنید و وضعیت را بررسی کنید تا بسته اینترنت شما فعال شود. در صورت عدم پاسخگویی به آدرس https://195.cra.ir درخواست خود را ثبت کرده و رسیدگی خواهد شد.


بیشتر بخوانید  زمان‌بندی جدید واریز یارانه‌ها + اینفوگرافیک

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *