مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر مهم از پرداخت معوقات مستمری بگیران

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


حقوق بازنشستگان همواره یکی از چالش برانگیزترین موضوعات در بررسی حساب های بودجه بوده و حقوق بازنشستگان در سال 1401 با افزایش 10 درصدی به 5 میلیون تومان رسیده است. اخیرا بازنشستگان خواستار توجه بیشتر به موضوع افزایش حقوق در بودجه هستند و در ماه های اخیر اعتراضات زیادی را برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان آغاز کرده اند و آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را اینجا می خوانید.

ˈمحمدادی زاهدی وفاˈ اظهار کرد: از شهریور ماه راهکارهای قانونی مستمری بگیران تامین اجتماعی در پرونده شخصی تغییر می کند و از همان ماه حقوق آنها اعمال می شود.

سرپرست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش بینی ما این است که در هر استان بتوانیم شرکت های سرمایه گذاری را در قالب شرکت های تعاونی از انواع دیگر یا سهام عام با نام شرکت سرمایه گذاری توسعه ایران تاسیس کنیم.

زاهدی وفا گفت: با عرضه سهام در این تعاونی ها مستمری بگیران ما از حق عضویت برخوردار می شوند.

مصوبه شورای عالی کار در خصوص افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی به تصویب رسید و از شهریور ماه 1397 مدیرکل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرا به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرد که بر اساس آن مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی مستمری بگیران سایر مقاطع 38 درصد به اضافه مبلغ ثابت 515 هزار تومان افزایش می یابد.

پیش از این مصوبه برای مستمری بگیران سایر رده ها 10 درصد به اضافه 650 هزار تومان برای مستمری بگیران تا سقف 10 میلیون تومان و افزایش 10 درصدی برای مستمری بگیران بالای 10 میلیون تومان وجود داشت.

این مصوبه در خردادماه و بر اساس قانون اجرا شد، اما با تاکید رئیس جمهور بر حل سمت مستمری بگیران و تفویض اختیار به هیات بیمه اجتماعی، بر اساس مصوبه شورای عالی کار سایر سطوح حقوق بازنشستگان افزایش یافت. و ماده 95 قانون بیمه های اجتماعی.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه کوکی شکلاتی چیپسی خوشمزه و لذیذ + دستور پخت مرحله به مرحله

سرپرست وزارت حفاظت اجتماعی از افزایش 38 درصدی به مبلغ ثابت 515 هزار و 166 تومان برای حقوق مستمری بگیران سایر رده ها خبر داد و گفت: این افزایش از شهریور ماه اعمال می شود.

زهدیوا اعلام کرد که آیین نامه اصلاحی از شهریور ماه اعمال می شود و بر اساس مصوبه شورای عالی کار و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی این افزایش به مستمری بگیران پرداخت می شود و گفت: دولت خواستار این تصمیم بود. برای عضویت مجدد در سازمان تامین اجتماعی و به همین دلیل.

وی بیان کرد: دولت برای سایر اقشار و بهبود وضعیت معیشتی این افراد برنامه دارد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به محدودیت بودجه امسال دولت، گفت: بنابراین برای هر تصمیمی که باید از سوی وزرای سازمان UO SO اتخاذ می شد، کار تخصصی دقیقی لازم بود تا در نهایت موفق به ذکر در مقاله رسیدیم به 96 رسیدیم. به اجرای قانون تامین اجتماعی رسیدیم که به تصویب دیوان عالی کشور و هیات تامین اجتماعی رسید.

زاهدی وفا اعلام کرد: تغییرات بر این اساس از شهریور در پرونده شخصی مستمری بگیران تامین اجتماعی لازم الاجرا می شود و از همان ماه حقوق بر این اساس نیز اجرایی می شود.

سرپرست وزارت کار با اشاره به برنامه دیگر این وزارتخانه در خصوص بازنشستگان گفت: همچنین از بازنشستگان تامین اجتماعی برای ایجاد یک شرکت سرمایه گذاری برای توسعه کشور در هر استان و اولویت در آن شرکت کمک می خواهیم. سرمایه گذاری مستمری بگیران است. انتظار می رود بانک رفاه سرمایه گذاری اولیه هسته این شرکت را تامین کند و مستمری بگیران، کارگران و کارمندان ما بتوانند سهام آن را به صورت یکجا و اقساطی خریداری کنند.

بیشتر بخوانید  واکنش سپاه به حمله به بانو مریوانی!

وی با بیان اینکه تامین مسکن مستمری بگیران و کارگران تا پایان این دولت وظیفه خطیر ما است، تصریح کرد: در هر استان بر اساس ماده 5 قانون پرس در حال تشکیل صندوق زمین و ساخت و ساز هستیم. در تولید ساختمان های مسکونی، مستمری بگیران می توانند سهام بخرند، این وجوه را با سود خریداری کنند و سپس با افزایش سرمایه، سهام را به ساختمان مسکونی تبدیل کنند و این کمکی به پروژه ملی مسکن است که انجام شده است. متوجه شد. بر اساس یادداشت تفاهم صادر شده است. بین وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی.

سرپرست وزارت کار با بیان اینکه در تفاهم نامه ای که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم، متعهد شدیم 500 هزار واحد مسکونی تهیه کنیم، اظهار داشت: در این سازوکار بی خانمان ها خانه می گیرند یا اگر خانه دارند برای خودشان خانه می گیرند. فرزندان

وی با بیان اینکه در این حوزه از تجربه 30 ساله مستمری بگیران تامین اجتماعی استفاده می کنیم و این شرکت های سرمایه گذاری باید به صورت مشارکتی مدیریت شوند، تصریح کرد: باید متولیان هر استان تشکیل شود و استانداران بر کیفیت مدیریت این تعاونی ها نظارت کنند و منابع از مرکز به استان ها تزریق نشود بلکه خود استان ها توانایی تولید در آن حوزه را داشته باشند. سرمایه گذاری ها

زهدیوا با اشاره به دلایل تاخیر دولت در تصویب حقوق بازنشستگان گفت: در حوزه حقوق بازنشستگان مشکل کمبود بودجه نداریم، اما صندوق های بیمه اجتماعی مشکل بزرگ تری دارند. ” مسئولیت.» و موضوع پولی شدن این وجوه مستلزم کار و زمان بود، بنابراین کار به لحظه پرداخت موکول شد و بر این اساس مستمری بگیران سایر رده ها با مبلغ ثابت 515 هزار و 166 تومان 38 درصد افزایش دریافت خواهند کرد. با تصویب شورای عالی کار.

بیشتر بخوانید  تصاویری وحشتناک از لحظه وقوع گردباد وحشتناکی که ساختمان ها را به حرکت در می آورد! / فیلم سینما

وی تصریح کرد: اگر دولت بخواهد اموال و دارایی های خود را بفروشد به بازنشستگان و کارگران ترجیح می دهد. . و به همین دلیل برای حفظ این دارایی ها در صندوق های تعاون، لازم است همه دوستان مستمری بگیر در همه استان ها با ما مشارکت و همکاری داشته باشند. بنابراین در مدیریت تعاونی ها و صندوق ها نباید دولت یک طرف میز باشد و مستمری بگیران در طرف دیگر، بلکه همه باید در یک میز در مدیریت برنامه های عمرانی و سرمایه گذاری مشارکت داشته باشیم.

زاهدی وفا تصریح کرد: طبق توصیه های مکتب اسلام باید همیشه به سالمندان احترام گذاشت و این امر باید در عمل نشان داده شود، به همین دلیل در بسیاری از موارد می خواستم به جای کلمه بازنشسته از کلمه جانباز استفاده کنم. بازنشستگان عزیز امیدواریم در آینده آرامش و رفاه بیشتر این جوانان از گذشته و امید به ادامه زندگی بیشتر شود.

<п>اعلامیه خبر مهم در مورد معوقات مستمری بگیران اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *