مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر مهم از قیمت 90 داروی قلمی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، محمد هاشمی سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: حدود 90 قلم دارو پس از تعدیل قیمت به دلیل استفاده از ارز نیمایی به دستور رئیس جمهور مشمول بیمه نشدند. قیمت این 90 قلم دارو را به گذشته برگردانیم تا تفاوتی در پرداخت از جیب مردم وجود نداشته باشد. سازمان برنامه و بودجه نیز باید از محل صرفه جویی و هدفمندی یارانه ها برای تامین منابع خود اقدام کند.

وی گفت: باید توجه داشت که در این صورت قیمت اصلی دارو برای مردم تغییر نمی کند بلکه هزینه های مازاد بر آن توسط بیمه پرداخت می شود و در نهایت پرداختی بیماران به قیمت قبلی برمی گردد. “

هاشمی افزود: در شبکه رسمی توزیع داروخانه گران قیمت وجود ندارد. زیرا قیمت دارو توسط یک سیستم نظارتی قوی رصد می شود و مدل های مختلف عرضه چه با ارز نیمایی و چه با ارز ترجیحی در کمیسیون تصویب می شود و قیمت نهایی در سامانه تیتک ثبت می شود.

وی گفت: از 3580 قلم کالا در دولت سیزدهم، قیمت 380 قلم کالا توسط کمیسیون انجام می شود و قیمت 3200 قلم کالا تغییری نکرده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: مبنای حمایت بیمه ای داروهای ژنریک و داخلی خواهد بود. همچنین از مجموع فارماکوپه دارویی کشور 2500 قلم کالا تحت پوشش بیمه قرار دارند و قصد داریم 250 قلم کالای مهم دیگر را نیز به این فهرست اضافه کنیم.

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است وزیر بهداشت با تاکید بر دانشگاه های علوم پزشکی، کنترل دقیق و منظم کار داروخانه ها و شرکت های خصوصی و بیمارستانی و شرکت های توزیع دارو و تجهیزات پزشکی و اطلاع رسانی داروهای تحت پوشش را به منظور جلوگیری از شیوع آن داشته است. بیماران بویژه بیماران خاص و صعب العلاج در نحوه ارائه و کیفیت خدمات داروخانه در ارتباط با مراجعه مستمر میدانی به صورت ویژه و در قالب مانورهای نظارتی.

بیشتر بخوانید  تلاش جالب یک بچه فیل برای ایستادن روی پای خود / فیلم

هاشمی گفت: همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فروش مجدد و افزایش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی، خرده‌فروشی و انباشت و نگهداری غیرمجاز دارو، نظارت بر قیمت‌ها، رعایت تعرفه‌های مصوب قانونی و توزیع و سود در عرضه را رعایت کنند. مطابق و مقررات مربوط به امور پزشکی و دارویی، قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و پول و سایر مقررات لازم الاجرا با متخلفان برخورد قانونی لازم را داشته و مراتب را به سازمان غذا و دارو گزارش می دهند. اداره دارو در سطح ماهانه.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *