مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر خوش برای سهام عدالتی ها

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

عدالت تقسیم می کند نوعی یارانه است که طبق مصوبه دولت نهم (رئیس جمهور محمود احمدی نژاد) از طریق تعاونی های قضایی استانی به ذی نفعان آن واریز می شد.افرادی از جمعیت یک کشور واجد شرایط عدالت تقسیم می کند هستند. دولت، هدف از عرضه عدالت تقسیم می کند وی از گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران خبر داد. طبق برنامه ریزی عدالت تقسیم می کندبخشی از سهام برخی از شرکت های دولتی به گروه های کم درآمد فروخته می شود. عدالت تقسیم می کند ما می خوانیم.

هفته گذشته پیمان حدادی مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از واریز سود سهام عدالت افراد در اسفندماه سال گذشته خبر داده بود. از اسفند سال گذشته حدود 100 هزار سهامدار واقعی در سایت سجام ثبت نام کرده اند که قبلاً در سامانه سجام ثبت نام نکرده و شماره حسابی منتشر نکرده اند. سود سهام عدالت این افراد نیز اواخر ماه جاری واریز می شود.

به گفته وی، طبق توافقات انجام شده با شرکت سپرده گذاری مرکزی (صمت)، در پایان هر ماه، سهامداران سهام عدالت که به تازگی در سایت سجام ثبت نام کرده اند و سودی دریافت نکرده اند، در پایان هر ماه نسبت به ثبت نام اقدام می کنند. سود سهام او دریافت خواهد کرد.

پیش از این ذبیح اله سلمانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده بود برای افرادی که سود سهام عدالت سال گذشته را دریافت نکرده اند، قطعا تا پایان اردیبهشت ماه سود سهام عدالت واریز می شود. به گفته وی، در نظر داشته باشید که سود سهام عدالت تا پایان اسفند 1400 و مابقی تا عید سعید فطر پرداخت می شود. اما اگر این کار انجام نشود، مطمئناً تا پایان اردیبهشت ماه سود پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید  هموروئید چگونه درمان می شود؟

لازم به ذکر است در تاریخ 22 اسفند ماه سال 1392 واریز 25 هزار میلیارد تن سود سهام عدالت سال های گذشته به حساب حدود 45 میلیون نفر از صاحبان این سهام به پایان رسید و کسانی که دارای پرتفوی 492 هزار تنی سهام قانونی بودند، 50 هزار تن و دارندگان پرتفوی 50 هزار تنی 505 هزار تومان سود گرفتند. این در حالی است که برخی از سهامداران عدالت به دلیل موانعی از جمله باطل، بلوکه، راکد، مشترک (دو امضا)، ارز و اعداد بلندمدت موفق به دریافت سود نشده اند.

ارزش سهام عدالت در پایان معاملات روز چهارشنبه (21 اردیبهشت) با 1.3 درصد افزایش و ارزش سبد 532 هزار تومانی و یک میلیون تومانی و 492 هزار تومانی سهام عدالت به 14 میلیون و 658 هزار تومان رسید. 27 میلیون و 612 هزار تومان معادل 13 میلیون و به 588 هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع ارزش بازار 60 درصد از سبد 532 هزار تومانی سهام حقوقی به 8 میلیون و 795 هزار تومان رسید.

به گفته مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، فرآیند واگذاری سهام قانونی متوفیان حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری به پایان می رسد.

به گفته پژمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و جلسات زیادی با قوه قضائیه در خصوص عدالت اقدامات متوفیان داشته است. قوه قضاییه اطلاعاتی را در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار داده است اما این اطلاعات از نظر فنی قابل استفاده نیست. چون به شکل درستی تهیه نمی شود.

به گفته حدادی، جلساتی برای حل این موضوع برگزار شد و بر اساس پیش بینی ها، صمت در حال برنامه ریزی سامانه ای در این زمینه است. از سوی دیگر اطلاعات لازم از سوی قوه قضائیه به صمت در حال ارسال است و به نظر می رسد حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری مراحل واگذاری سهام متوفیان به پایان برسد.

بیشتر بخوانید  احتمال لغو برگزاری حراج بهاره / مراقب تخفیف‌های عجیب باشید

متذکر می شویم حدادی پیش از این اعلام کرده بود سامانه اعطای سهام قانونی به وراث متوفی توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی تا پایان شهریورماه سال جاری راه اندازی می شود تا اقدامات لازم انجام شود.

با وجود این اظهارات، 23 اسفند ماه سال گذشته محسن انصاری ماهیاری، مدیرعامل ناشر سازمان بورس و اوراق بهادار درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف سهام قانونی متوفی گفت: و وراث متوفی باید اقدامات دادگاهی انجام دهند. منتظر این اطلاعیه باشید به گفته وی، در این اطلاعیه آمده است که وراث برای دریافت این سهام به کدام محل مراجعه و چه مدارکی را تکمیل کنند.

وراث جهت اطلاع از وضعیت سهام قانونی متوفی به سایت samanese.ir مراجعه و هویت متوفی را وارد نموده تا از مشمولیت وی مطلع شوند. با درج اطلاعات هویتی متوفی اظهارنامه اموال سهام عدالت قابل مشاهده است.

می توان گفت سهام عدالت اموات یکی از موضوعات مربوط به صندوق دادگستری است که نسبت به سایر موارد روند طولانی گذر از مرحله آزمون و خطا را طی کرده است. اما در حال حاضر با وجود گذشت زمان زیادی از تعیین نحوه واگذاری سهام به وراث، اقدام جدی برای شروع به کار سامانه مورد نظر صورت نگرفته است و بسیاری از مردم همچنان منتظر واگذاری سهام عدالت در واقع وعده های مبهم مسئولان و بی توجهی به تسریع در روند واگذاری سهام عدالت به متوفیان تاکنون جز سردرگمی برای سهامداران به همراه نداشته است.


بیشتر بخوانید  ترفندهای طلایی برای خوشمزه کردن کلم پاچا

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *