مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حرکت منشوری رضا نیکخواه جلوی چشم میلیون ها نفر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیوز: رضا نیکخواه 11 فروردین 1332 در بوشهر به دنیا آمد رضا نیکخواه او بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. رضا نیکخواه «قهوه تلخ» با بازی در سریال های طنزی چون «نوروز 72»، «بگذار 57»، «موش 77» و «مرد هزار چهره» به شهرت رسید. رضا نیکخواه جوکر در برنامه این حرکت شوخ‌آمیز را انجام داد و همه بازیگران آنجا را به خنده انداخت.

صحبت های جالب همسر رضا نیکخا در برنامه دورهمی

یکی از موضوعات بسیار جذاب و همیشه داغ مرتبط با بازیگران و افراد مشهور موضوع خواستگاری و ازدواج است که مورد توجه ویژه مخاطبان قرار گرفته است. بعد از ماجرای خواستگاری طولانی مدت علی اوسیوند از همسرش خمیرا ریاضی، حالا ماجرای اصرار 13 ساله رضا نیکا در خواستگاری همسرش جالب شده است.

رضا نیکخواه پیشکسوت کشورمان که امسال با حضور در برنامه جوکر و دم و شوخی های طراحی شده اش به چهره شوخ طبع و محبوب برنامه تبدیل شد، در سریال جدید دورهمی به همراه خانواده اش حاضر شد و توضیحات جالبی درباره داستانش ارائه کرد. خواستگاری و ازدواج را در ادامه این قسمت از صورت را در نمناک می خوانید.

غلامرضا نیکخواه به همراه همسر و دخترش در سریال جدید دورهمی حضور یافت.این بازیگر شوخ طبع و قدیمی کشورمان در گفتگو با مهران مدیری مجری برنامه از ماجرای خواستگاری 13 ساله خود خبر داد و گفت. :

آقا ما کرج بودیم، همسرم تهران بود، 8 تا لاستیک مالیدم تا نظرشون رو بگیرم، هر روز از کرج میومدم خواستگاری و برم. این داستان تقریباً 34 یا 35 سال پیش است.

همسر این بازیگر گفت:

13 سال طول کشید تا همسرم خواستگاری کرد و پاسخ مثبت شنید.

بیوگرافی رضا نیکخا

غلامرضا نیکخواه سال ها در بوشهر زندگی می کند و دارای مدرک علوم سیاسی است. او با بازی در سریال مهران مدیری یعنی جنگ ۷۷، مرد هزار چهره، مرد دو هزار چهره، قهوه تلخ به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید  توزیع و فروش سبوس در حال عادی شدن است

غلامرضا نیکخواه در رشته علوم سیاسی فارغ التحصیل شد و از سال ۱۳۴۵ در زادگاهش بوشهر، بازیگری در تئاتر را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۶۷ با ایفای نقش کوتاهی در شبکه دو، بازیگری را در تلویزیون تجربه کرد.

برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری امشب پنجشنبه 26 مرداد ماه ساعت 21 از شبکه نسیم پخش می شود. غلامرضا نیکخواه مهران مدیری در برنامه امشب میزبان رضا نیکخواه بازیگر یک سریال طنز تلویزیونی است.

آشنا با کاردان و مهران مدیری

کارم را ابتدا با بازی در کارهای جدی شروع کردم، مثل برنامه ای که در سال 67 با اسماعیل پوررز ساختیم که کار مناسبی برای کودکان و نوجوانان بود. تا سال 1350 با معینی یاسینی کاری کردیم که آن هم یک مناسبت بود و آنجا با علی عمرانی و مهران مدیری آشنا شدم.

اولین کار رضا نیکخا

حقوق ما اوایل زیاد نبود مثلا برای 2 ماه کار در نوروز 72 فقط 20 هزار تومان می گرفتیم.

برای تامین مخارج خودم مجبور شدم به کار اولم برگردم و آن شغل بود، مدتی روی این کار کار کردم تا اینکه خرج و درآمدم جمع شد و مشکل مالی زیادی نداشتم و بعد شروع کردم. دوباره کار میکنه . . شغل اصلی او کارشناس خودرو است.

غلامرضا نیکخواه

عروسی رضا نیکخا

غلامرضا نیکخواه متاهل و دارای یک دختر به نام نیلوفر است که دخترش نیز راه پدر را ادامه داد و نقش های کوتاهی نیز ایفا کرد.

غلامرضا نیکخواه

مصاحبه و گفتگوی خواندنی با غلامرز نیکخ

غلامرضا نیکخواه: گلمرضا نیکخواه با بازی در سریال «نوروز 77» تقدیم مردم شد. او سال ها در بوشهر زندگی می کرد، اما از آنجایی که شرایط کار هنری در آنجا مساعد نبود، به تهران آمد و اکنون به بازیگری می پردازد. غلامرضا نیکخواه در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده و برخلاف این رشته که فضای بسیار جدی دارد، روحیه او کاملاً شوخ طبع است.

مصاحبه را با این سوال آغاز می کنیم که چه چیزی به فعالیت در زمینه طنز علاقه داشت؟

غلامرضا نیکخواه: در ابتدا کارم را با بازی در کارهای جدی شروع کردم. همینطور برنامه ای که با اسماعیل پوررز در سال 67 ساختیم که کار مناسبی برای کودکان و نوجوانان بود. تا اینکه در سال 71 با معینی یاسینی کاری کردیم که این مناسبت هم بود و در آنجا با علی عمرانی و مهران مدیری آشنا شدم تا اینکه قرار شد آقای حسروی و داریوش کاردان برای نوروز برنامه بزرگداشتی بسازند که فکر می کنم نوروز است. سال 72 بود. اما عمرانی از من برای بازی در این قسمت دعوت کرد و مهران مدیری نیز از طریق داریوشا کاردان دعوت شد. تا آن روز هیچ طنزی نداشتم و طنزی در خودم ندیدم اما وقتی چند قسمت از کار را گرفتیم متوجه شدم شخصیت من جلوی دوربین و پشت دوربین خیلی متفاوت است. . اتفاقا نوروز 72 در زمان خودش رونق زیادی داشت و جالب اینجاست که در همان سال محمود شهریاری برنامه ای داشت که در آن با نوروز 72 شوخی می کرد و ما هم با او شوخی کردیم که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. از آن زمان به بعد من جذب کمیک شدم و هر بار که کار جدی انجام می دادم ناخودآگاهم به نوعی طنز تبدیل می شد.

بیشتر بخوانید  متن فلسفی حال خوب (جملات کوتاه زیبا در مورد زیبایی زندگی و عشق)

بنابراین، در آن سال ها، شما ناگهان کشف جدیدی در مورد خود کردید؟

غلامرضا نیکخواه: بله، شاید. اما اگر شرایط برایم مهیا نمی شد، شاید هرگز به این جایگاه نمی رسیدم و همچنان مشغول کارهای جدی بودم.

حالا بعد از این همه سال بازی در کمدی عادت کردی یا دوستش داری؟

من هنوز از آن لذت می برم و فکر می کنم یکی از آرزوهای همه می تواند این باشد که با دیدن دیگران به آنها لبخند بزنند.

واکنش های مردم که با خنده همراه بود همیشه به من انرژی مضاعفی می داد و همین باعث می شود که مشتاق ادامه این مسیر باشم.

جی. نیکخواه یک بار خیلی کم تحرک بودی چرا؟

غلامرضا نیکخواه: من یک مشکل کوچک داشتم. مالی هم هست. از آنجایی که اوایل حقوق ما زیاد نبود مثلا برای 2 ماه کار در نوروز 72 فقط 20 هزار تومان می گرفتیم و برای اینکه بتوانم هزینه های زندگی را تامین کنم مجبور شدم به کار اولم برگردم. ، که یک شغل است. مدتی در این کار کار کردم تا اینکه بالاخره خرج و درآمدم جمع شد و دیگر مشکل مالی زیادی نداشتم و بعد دوباره مشغول به کار شدم.

خوب، نگران این نیستید که در ابتدا نتوانید دوباره مخاطب جذب کنید؟

پس چرا که نه، اما زندگی شوخی نیست. باید جواب خانواده ام را می دادم، البته همیشه بازیگری را دوست داشتم و از شرایط آن زمان هم غافل نبودم.

چگونه کسب و کار خود را دوباره شروع کردید؟

با سریال مرد هزار چهره. من نقش کوچکی در این سریال داشتم، اما خوشبختانه شروع خوبی برای من بود.

بیشتر بخوانید  همسر واقعی فیروزه سریال گیل دخت

آقای نیکخواه چرا از نظر نوع، تکیه کلام یا حرکات خاص بیشتر درگیر کار طنز خود هستید؟

چون پایه طنز هستند و همیشه جواب می دادند.

غلامرضا نیکخواه فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی است

کار جدی انجام دادی و لذت بردی؟

فیلم تهران تهران به کارگردانی داریوش مهرجویی. من این فیلم را خیلی دوست دارم. باور کنید او در این فیلم بخش هایی را از دست داد و لحظات شبح آوری را خلق کرد.

آیا نمی خواهید این بار آن را جدی تر بگیرید؟

نه. چون الان مردم مرا از طریق طنز می شناسند و احساس می کنم در طنز بهتر پیشرفت می کنم.

راستی که هنوز نام تو نوروز است. چرا؟

چون این تیپ در بین مردم بسیار محبوب بود و من آن را خیلی دوست داشتم و نام نوروز بر من ماند. جالب است بدانید این تیپ را از یکی از دوستانم گرفتم. او فردی بسیار عزیز است و نزدیکانش دوست دارند با او وقت بگذرانند. من هم فکر می کردم نوروز برای دوستم اینطور باشد و خوشحالم که این اتفاق افتاد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *