مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جو بایدن تحریم های ایران را تمدید کرد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



کاخ سفید گفت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تحریم ها را بر اساس بند 1245 قانون دفاع ملی 2012 تمدید کرده است.

کاخ سفید در بیانیه ای به نقل از بایدن گفت که با توجه به وضعیت اقتصاد جهانی، ظرفیت مازاد و در دسترس بودن ذخایر استراتژیک، طبق بخش 1245 قانون دفاع ملی سال 2012، گزارش هایی را از آژانس اطلاعات انرژی به کنگره ارائه می کند.

بر اساس این گزارش، بایدن به این نتیجه رسید که «مقدار کافی نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهایی غیر از ایران وجود دارد تا حجم نفت و فرآورده‌های نفتی خریداری شده از ایران یا از طریق «تامین موسسات مالی خارجی» به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

در این بیانیه همچنین آمده است که رئیس جمهور آمریکا به نظارت دقیق اوضاع ادامه خواهد داد.

تحریم‌های بند 1245 قانون دفاع ملی برای سال مالی 2012 برای محدود کردن فروش نفت ایران وضع شد که بانک‌های خارجی را از تجارت با بانک مرکزی ایران منع می‌کرد.

هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم ها که از پنجم آذرماه سال گذشته آغاز شده بود، در 20 اسفند 1393 به پیشنهاد نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی وارد مرحله نفس گیری شد و مذاکره کنندگان به پایتخت های خود بازگشتند. رایزنی های سیاسی .

انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات تحریم ها، سه شنبه گذشته به تهران سفر کرد و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه چند ساعتی با علی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان گفت و گو کرد. ایران و اتحادیه اروپا بر این باورند که این دیدارها فرصت دیگری را برای دو طرف فراهم کرد تا بر روی ابتکارات برای حل مسائل باقی مانده در مذاکرات وین تمرکز کنند.

بیشتر بخوانید  خودت توی خونه یک نون سالم و خوشمزه درست کن! | طرز تهیه نان گشنیز +ویدئو

بدون توضیح بیشتر، ایالات متحده ادعا می کند که اگر ایران می خواهد تحریم ها را پس از توافق هسته ای 2015 لغو کند، باید به نگرانی های ایالات متحده خارج از آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیدگی کند.

دولت بایدن که مدعی دسترسی دیپلماتیک به ایران است و در تلاش برای بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل است، تاکنون هیچ اقدامی برای نشان دادن حسن نیت خود انجام نداده است.

اکثر کشورهای شرکت کننده در مذاکرات خواهان پایان سریعتر مذاکرات هستند، اما رسیدن به توافق نهایی منتظر تصمیمات سیاسی ایالات متحده در مورد چند موضوع کلیدی باقی مانده است.

حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران می گوید اگر آمریکا تصمیم سیاسی بگیرد و به تعهدات خود پایبند باشد، توافق خوب و معتبری در دسترس است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *