مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جان باختن بیش از 5 هزار ایرانی بر اثر سوء مصرف مواد مخدر/ این 4 استان بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از اعتیاد را دارند.

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، سال گذشته 5 هزار و 342 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر و محرک ها در کشور جان خود را از دست دادند. از این تعداد 4561 نفر مرد و 781 نفر زن بودند.

تعداد مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد در هزار و 400 نفر نسبت به سال قبل 15.2 درصد افزایش داشته و اعتیاد در سال جاری جان 5 هزار و 342 نفر را گرفته است.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته استان های تهران با 1337، فارس با 447 و اصفهان با 433 فوتی بیشترین و استان های خراسان جنوبی با 25، ایلام با 27 و خراسان شمالی با 29 فوتی کمترین تعداد وابستگی را داشته اند. . قربانیان.

بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از اعتیاد بر اساس نرخ جمعیت هر استان است

اما آمار قربانیان اعتیاد بر اساس جمعیت هر استان در رتبه بندی استان ها در ثبت بیشترین قربانیان متفاوت است. در سال 1400 استان های کرمانشاه، لرستان، تهران و مرکز بیشترین و استان های آذربایجان غربی، هرمزگان و کردستان بر اساس جمعیت استان کمترین تلفات را داشته اند.

بیشتر مرگ و میرها به دلیل مواد مصرفی است

در سال گذشته بیشترین مرگ و میر ناشی از مواد مخدر 2417 فوت بوده است که از این تعداد 2101 نفر بر اثر مصرف متادون، 224 نفر بر اثر ترامادول و 92 نفر بر اثر سایر مواد مخدر جان خود را از دست داده اند.

در این مدت 1074 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر، 282 نفر بر اثر مصرف مواد محرک و 1569 نفر نیز بر اثر مصرف همزمان چند دسته مواد مخدر و مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید  جزییات اسید پاشی به مامور پلیس در تهران -

هشدار در مورد تلفات در ترافیک هوایی و هوایی

اما یکی از علل مرگ و میر در حوزه مواد مخدر مصرف مواد مخدر به منظور حمل و نقل است که متاسفانه در تعداد زیادی از موارد باز شدن بسته های بلعیده شده منجر به مرگ افراد می شود. چندی پیش خبری مبنی بر مرگ زنی در قطار کرمان – مشهد منتشر شد که پس از انتقال به پزشکی قانونی مشهد، علت مرگ خود را بلعیدن مواد مخدر و بازکردن محتویات آن در معده اعلام کرد. در این حادثه یک کیلوگرم تریاک از 34 بسته معده کشف شد.

بر اساس این گزارش، دکتر علی ضیایی، کارشناس آناتومی نسبت به مرگ پک های بدن و سافاری هایی که توزیع می کنند، هشدار داد.

وی ادامه داد: اما مسافر بدنی معتادی است که مواد مصرفی را بسته بندی می کند تا در پلاستیک های کوچک پنهان شود و برای استفاده مجدد آن را می بلعد که در بسیاری از موارد در معده فرد دیده می شود و نشت می کند و خطراتی را برای افراد ایجاد می کند.

یک کارشناس آناتومی خاطرنشان کرد: معمولاً سالانه دو یا سه جسد پکر به اتاق تشریح کهریزک فرستاده می شود و یا روده آنها قبل از رسیدن به مرکز درمانی به سرعت می میرد.

بسته بدن نمونه مرجع برای اتاق تشریح

دکتر ضیایی با مشاهده نمونه بسته بندی جسد اعزامی به اتاق تشریح کهریزک گفت: در یکی از موارد ارجاع، فردی در فرودگاه دچار مسمومیت شد که قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد. در روده این فرد 42 بسته مواد وجود داشت که به دلیل نشت و حجم و غلظت زیاد منجر به نارسایی تنفسی و فوت شد.

بیشتر بخوانید  دستگیری مافیای مجازی در مرودشت/ انتشار فیلمی از دعوای چند دختر نوجوان کار اوست.

او گفت: “بیشتر بدنسازان این کار را برای سود مالی انجام می دهند.”

وی گفت: برخی از معتادان به دلیل مصرف زیاد مواد مخدر در معتادان فعال نیستند و اغلب معتادان بدون اینکه متوجه باشند دچار زخم معده و زخم مزمن گوارشی می شوند. این به آنها صدمه می زند، آنها در اثر زخم در دستگاه گوارش و فوران معده می میرند. اسید در حفره شکم.

دکتر ضیایی گفت: زخم های مزمن گوارشی معمولاً با استرس وارده به فرد عمیق می شود و منجر به سوراخ شدن محتویات معده و ترشح به داخل حفره شکم می شود که مرگ و میر بسیار بالایی دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *