مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

توضیحات خطیب‌زاده در پی تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا،«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در خصوص تعلیق حق رای جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای پایه گذار و فعال سازمان ملل، خود را متعهد به پرداخت کامل و به موقع حق عضویت در سازمان ملل متحد و دیگر سازمانها و آژانسهای بین المللی می داند.

وی افزود: متاسفانه برای دومین سال پیاپی و به دلیل تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا پرداخت های کشورمان با مشکل مواجه شده است.

سعید خطیب‌زاده تاکید کرد: به رغم مضایق متعدد ایجاد شده، دولت جمهوری اسلامی ایران منابع لازم را برای پرداخت حق عضویت خود در سازمان ملل فراهم آورده و در حال انجام رایزنی‌های ضروری برای حل و فصل موضوع می باشد.

وی افزود: در عین حال تدارک کانالی امن جهت پرداخت سریع‌تر حق عضویت مدنظر است.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان اشاره کرد: شایسته است دبیرکل سازمان ملل و دبیرخانه نیز شرایط ویژه کشورهای مواجه با تحریم های غیرقانونی را به طور خاص مدنظر قرار دهند و از مساعدت به این کشورها برای پرداخت سهمیه خود مضایقه نکنند.

به گزارش سایت طلا،رسانه‌ها غروب چهارشنبه به وقت تهران گزارش دادند که ۸ کشور از جمله ایران به دلیل عدم پرداخت بدهی، حق رای خود در سازمان ملل متحد را از دست دادند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» ۸ کشور از جمله ایران، ونزوئلا و سودان حق رای خود در سازمان ملل را به دلیل پرداخت نشدن بدهی از دست دادند.

«آنتونیو گوترش» روز سه شنبه در نامه ای به مجمع عمومی سازمان ملل گفت که در مجموع بدهی ۱۱ کشور به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید  افزایش صادرات از طریق اتصال منطقه آزاد انزلی با راه آهن کشور

بر اساس ماده ۱۹ اساسنامه سازمان ملل، کشوری که به مدت دوسال حق عضویتش را پرداخت نکند، از رأی دادن در مجمع عمومی محروم می‌شود.

سال گذشته نیز ایران رای خود را به دلیل عدم پرداخت حق عضویت از دست داد. ایران اعلام کرد که به دلیل تحریم های اقتصادی ایالات متحده نمی‌تواند حتی حداقل مبلغ را پرداخت کند.

پس از ماه‌ها مذاکره، به ایران معافیت داده شد و در ماه ژوئن (خرداد سالجاری) رای خود را پس گرفت.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *