مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تفاوت بین آبله میمون و آبله مرغان چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس اداره مدیریت بیماری های منتقله بین انسان و دام وزارت بهداشت درباره موارد مشکوک آبله میمون که باید بیشتر تحت نظر و آزمایش قرار گیرند، گفت: آزمایش ها برای این بیماری است. افرادی که از این بیماری رنج می برند. کیت هایی برای تشخیص آبله میمون که از موارد احتمالی این بیماری هستند. موارد مشکوک شامل موارد با علائم بالینی تب، سردرد شدید، درد عضلانی، کمردرد، ضعف، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است.

دکتر بهزاد امیری با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی برای کیت تشخیص آبله میمون در کشور وجود ندارد، گفت: پیش بینی لازم برای تهیه و تهیه تجهیزات تشخیصی آبله میمون از جمله کیت های تشخیصی در مدت کوتاهی پس از گزارش انجام می شود. سازمان جهانی بهداشت. شد. این بیماری تمام شده است. در کشورهای دیگر این کشور ارائه می شود. این امکانات در حدود 12 مرکز دانشگاهی و آزمایشگاه انستیتو پاستور موجود است.

وی افزود: در آینده نزدیک این ستون های آزمایشگاهی افزایش می یابد تا انشالله بتوانیم ظرفیت های تشخیصی را در تمامی مراکز استان فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: آزمایش با کیت های تشخیص آبله میمون از کسانی که جزو موارد احتمالی این بیماری هستند گرفته می شود. موارد مشکوک شامل موارد با علائم بالینی تب، سردرد شدید، درد عضلانی، کمردرد، ضعف، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است. اگر ارتباط اپیدمیولوژیک بین بیمار و بیماری وجود داشته باشد، به این معنی است که بیمار با این علائم به خارج از کشور سفر کرده یا با موارد احتمالی یا تایید شده عفونت آبله میمون یا با فردی که روابط جنسی خارج از خانواده دارد، در تماس بوده است. عنوان یک مورد احتمالی است و از این افراد نمونه آزمایشگاهی گرفته می شود.

بیشتر بخوانید  ترافیک سنگین در جاده ایلام – مهران

رئیس اداره مدیریت بیماری های منتقله بین انسان و دام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اهمیت شناسایی این افراد، تصریح کرد: گاهی ممکن است تعداد محدودی بثورات پوستی روی بدن وجود داشته باشد. که در این موارد نیز وجود دارد. این افراد در مواردی که سطوح با لباس پوشانده می شود یا خود بیمار از وجود این جوش ها اطلاعی ندارد که در این صورت آگاهی کافی برای مراجعه به اقدامات تشخیصی و درمانی وجود ندارد.

وی درباره احتمال تبدیل شدن آبله میمون به یک اپیدمی جهانی گفت: با توجه به اینکه نحوه انتقال آبله میمون با کرونا متفاوت است و شرایط انتقال آن به آسانی کرونا نیست، اگر این الگوی فعلی تغییر نکند، اعلام شد سازمان جهانی بهداشت می گوید، با گسترش بیماری، ما نمی توانیم دنیایی را بدون این بیماری تصور کنیم.

شباهت علائم آبله میمون و آبله مرغان

امیری با اشاره به شباهت علائم آبله میمون و آبله مرغان گفت: 40 درصد افراد مورد آزمایش آبله مرغان دارند. اگر ارتباط اپیدمیولوژیک با انتقال بیماری وجود نداشته باشد، صرف وجود علائم بالینی بیماری را برای ما تعریف نمی کند. برخلاف ویروس کرونا، آبله میمون در هوا منتقل نمی شود و تعداد زیادی از افراد را در معرض خطر قرار می دهد.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که پیوند اپیدمیولوژیک انتقال بیماری دارند و یا کسانی که علائم بیماری را دارند باید به مراکز بهداشتی درمانی منتخب مراجعه کنند، گفت: برای اقدامات تشخیصی در حوزه آبله میمون از همان مراکز جامع سلامت که برای تشخیص استفاده می شود. باید استفاده شود با مراجعه به این مراکز، اقدامات تشخیصی فعال و رایگان کرونا انجام می شود.

بیشتر بخوانید  ثبت رکورد پرتاب دست علیرضا بیرانوند در کتاب گینس / فیلم

وی در خصوص نحوه نمونه برداری از افراد مشکوک به این بیماری گفت: اگر بثورات پوستی هنوز ایجاد نشده باشد اما علائم عمومی مانند تب، بدن درد یا تورم غدد لنفاوی در فرد مشاهده شود، نمونه برداری مشابه کرونا خواهد بود. . . ویروس از گلو و بینی گرفته می شود، نمونه از محل زخم از لحظه ظاهر شدن بثورات روی پوست گرفته می شود.

وی درباره راه های انتقال ویروس آبله میمون نیز تصریح کرد: این بیماری از طریق هوا منتقل نمی شود، اما احتمال انتقال آن به صورت قطرات یا قطرات تنفسی وجود دارد. البته به عنوان مثال در مورد بیماری که در بیمارستان بستری است و نیاز به انجام اقداماتی مانند لوله گذاری (قرار دادن لوله تراشه)، احیای قلبی ریوی یا جراحی که منجر به ایجاد آئروسل می شود وجود دارد. حمل و نقل بله، اما این روش رایج انتقال بیماری نیست.

وی تاکید کرد: این ویروس می تواند از طریق قطرات یا قطرات تنفسی تا دو متر منتقل شود اما انتقال از طریق هوا به این معناست که ویروس بسیار سریعتر منتقل می شود و در واقع افرادی که در یک اتاق زندگی می کنند ممکن است مبتلا شوند. البته در مورد آبله میمون امکان انتقال از طریق هوا اهمیت چندانی ندارد مگر اینکه در محل درمان اقداماتی انجام شود که منجر به ظهور آبله شود که در این صورت امکان انتقال از طریق هوا وجود دارد.

اداره پست تفاوت بین آبله میمون و آبله مرغان چیست؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

<п>پست تفاوت بین آبله میمون و آبله مرغان چیست؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

بیشتر بخوانید  تنظیم شبکه فراتر | نصب شبکه فراتر
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *