مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تاج به روند کنترلی در کشور رسیده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر مجید مختاری با اشاره به شرایط مساعد کنونی تاج در کشور، گفت: آمار بستری، مراقبت های ویژه، عفونت و مرگ و میر کنترل شده است و در روند خوبی هستیم. شرایط بیماری.” ما نوساناتی داریم، اما این نوسانات خطرناک و هشداردهنده نیست. برخی می خواهند همه گیری را در کشورهایشان اشتباه اعلام کنند. زیرا کشورها به هم مرتبط هستند و پایان یک بیماری همه گیر در یک کشور نمی تواند پایان یک بیماری همه گیر جهانی باشد.

وی افزود: اکنون شاهد هستیم که تعداد مبتلایان در چین و برخی کشورهای دیگر بسیار زیاد است و به همین دلیل با وجود اینکه به وضعیت خود بسیار خوشبین و امیدوار هستم، حداقل دو هفته طول می کشد تا آرام شویم تا نفس بکشیم. آسان؛ به همین دلیل، برای کاهش انطباق با پروتکل ها خیلی زود است و برای عادی سازی جامعه خیلی زود است.

وی گفت: رفتار ویروس هایی مانند کرونا و آنفولانزا غیرقابل پیش بینی است. بیش از صد سال پیش، زمانی که آنفولانزای اروپایی در سراسر جهان شیوع پیدا کرد، مردم اشتباه مشابهی را مرتکب شدند و فکر کردند همه‌گیری به پایان رسیده است. اگر تعجب کرد و پس از پایین انداختن سپرها در برابر بیماری، مرگ و میرهای بسیاری رخ داد. پس این اشتباه نباید تکرار شود.

وی در خصوص علت عدم وجود موج بیماری بعد از تعطیلات نوروزی با وجود هشدارها در خصوص سفر و بازدید نوروزی، تصریح کرد: چندین سویه آمیکرون ظاهر شده است که این سویه ها ترکیبی از BA1 و BA2 هستند که البته بیشتر هستند. مسری. اما دیگر مرگ و میر وجود ندارد. روندی که در کشورهایی مانند ایران می بینیم به نظر می رسد ایجاد امنیت بزرگ در سطح جامعه است؛ یعنی تعداد زیادی از مردم آمیکرون را خیلی ساده گرفته اند و به نظر می رسد امنیت زیادی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید  نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در شیراز – خدمات کوشا فارس

وی تاکید کرد: از سوی دیگر فراموش نکنید که واکسیناسیون در ایران یکی از موفقیت های بزرگ است و ایران یکی از بهترین کشورها در زمینه واکسیناسیون است. بنابراین ایجاد امنیت عمومی به دلیل دریافت امیکرون و واکسیناسیون مردم را می توان دلیلی بر عدم افزایش آمار دانست.

مختاری در خصوص احتمال موج هفتم تاج در کشور تصریح کرد: پاسخ به این سوال بسیار سخت است. تعداد موارد در چین به طور غیر منتظره افزایش یافته است. اگر با نوع جدیدی از تاج که توانایی بیشتری دارد مواجه شویم، شرایط بد و غیرقابل پیش بینی خواهیم داشت. اما اگر همین روند را دنبال کنیم و گرفتار سویه های هیبریدی نشویم، به احتمال زیاد پیک های وحشتناک بعدی را نخواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سویه های دیگری که بسیار نزدیک به آمیکرون هستند اکنون در کشورهای دیگر مشاهده شده است. به عنوان مثال در شهر لامبورگینی ایتالیا اخیراً تعداد زیادی از این موارد مشاهده شده است و حدود 35 درصد از این موارد جدید هستند، اما او قول می دهد که این سویه باعث افزایش بستری و مراقبت های ویژه در بیمارستان نشده است. در کشورهای دیگر، کمتر از یک درصد از این سویه نسبتا جدید گزارش شده است. بنابراین در حال حاضر ایجاد شرایط ترسناک درست نیست. زیرا امیدواریم اگر این روند را ادامه دهیم و با انرژی واکسیناسیون را ادامه دهیم به احتمال زیاد مشکلی برایمان پیش نمی آید. خوشبختانه، این سویه ها به واکسن حساس هستند و احتمالاً به آنتی بادی های امیکرون حساس هستند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید  شکار بی‌رحمانه خرس قهوه‌ای توسط زن و مرد سنگدل در مازندران / فیلم -

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *