مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تاثیر ویروس سرماخوردگی بر روی تاج

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



تحقیقات جدید نشان می دهد که فعال کردن سلول های T در سیستم ایمنی از طریق سرماخوردگی می تواند از افراد در برابر کووید 19 محافظت کند.

دکتر ریا کوندو، محقق ارشد در امپریال کالج لندن گفت: قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا همیشه منجر به عفونت نمی شود و ما مشتاق بودیم علت آن را پیدا کنیم. ما دریافته‌ایم که سطوح بالای سلول‌های T از قبل موجود که توسط بدن هنگام آلوده شدن به سایر ویروس‌های کرونای انسانی مانند سرماخوردگی تولید می‌شوند، می‌توانند نقش محافظتی در برابر عفونت کووید داشته باشند.

«اگرچه این یک کشف مهم است، اما فقط نوعی محافظت است و من تأکید می کنم که هیچ کس نباید به تنهایی به آن تکیه کند. در عوض، بهترین راه برای محافظت از خود در برابر کووید 19 دریافت واکسن کامل، از جمله دوز اضافی است.

این مطالعه در سپتامبر 2020 آغاز شد، زمانی که بسیاری از مردم نه کووید 19 و نه واکسینه شده بودند، و شامل 52 نفر در بریتانیا شد که با فردی که به ویروس کرونا مبتلا شده و در معرض آن قرار گرفته بود زندگی می کردند. شرکت کنندگان پس از مواجهه تحت PCR قرار گرفتند. چهار تا هفت روز بعد دوباره آزمایش را انجام دادند.

نمونه های خون آنها بین یک تا شش روز پس از قرار دادن گرفته شد تا محققان بتوانند سطح سلول های T از قبل موجود را که در عفونت های سرماخوردگی قبلی وجود داشته اند، بررسی کنند.

این تیم تعداد بسیار بیشتری از این سلول های T را در 26 نفری که آلوده نشده بودند، در مقایسه با 26 نفری که آلوده بودند، پیدا کردند.

بیشتر بخوانید  شکایت عجیب زن به خاطر تبلیغ وسوسه‌برانگیز -

برای محافظت در برابر عفونت کروناویروس، سلول‌های T پروتئین‌های داخلی ویروس را هدف قرار می‌دهند، نه پروتئین سیخ‌دار روی سطح ویروس، که به اتصال آن به سلول‌های انسانی کمک می‌کند.

محققان گفتند: «مطالعه ما واضح‌ترین شواهد تا به امروز را ارائه می‌کند که سلول‌های T-سلول T-کرونری C نقش محافظتی در برابر عفونت کووید-19 دارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *