مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بیش از 50 درصد کولبران دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس هستند / کولبران در این شرایط سخت اقتصادی چه باید کرد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نوح، نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان، با اشاره به اینکه دیدن پیرمردان و پیرزنان مجبور به زراعت برای تامین مخارج زندگی خود دردناک است، گفت: 10 درصد زنان پاوه، اورامان و مریوان زیرکشت هستند که بیشتر آنها آنها اکنون سرپرست خانوار هستند. این شغل حتی برای مردان هم طاقت فرسا است چه برسد به زنان.

قباد کرم پور در گفت و گو با خبرنگار ایلناوی ادامه داد: قرار بود در مجلس درباره شرایط سخت و نابسامان کولبران تصمیماتی گرفته شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و هر روز شاهد اتفاقات تلخی برای این قشر ارزشمند به این شکل خطرناک هستیم که در برخی موارد منجر به مرگ آنها.» او گفت.

برای نجات جان کولبرن، به نظر من باید مرز را کاملا ببندند و کل منطقه مرزی را سیم خاردار کنند و در عوض یک بازارچه مرزی مانند مرز کسر شیرین بسازند تا جوانان بتوانند برای حمل تلویزیون یا کولر از مرز عبور کنند. کرم پور گفت: کشته نشوید، تعدادی از کولبران کشته شده در مناطق مرزی به خاطر حمل تلویزیون کشته شدند.

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان ها ادامه داد: بیشتر کشت در شهرستان مرزی پاوه انجام می شود که دلیل آن بیکاری اهالی منطقه است. در این شهر مرزی هیچ شغل و منبع درآمدی وجود ندارد. مردم آنجا مجبور شدند در کوه ها و تپه های شیب دار انگور بکارند. برخی دیگر با لاستیک های تراکتور، روی پشت بام خانه هایشان خاک کاشتند و برای امرار معاش، گوجه فرنگی و توت فرنگی کاشتند.

بیشتر بخوانید  پیش بینی بازار سهام فردا چهارشنبه 25 شهریور 1401

وی گفت: بارها از آنها پرسیده ام که کاشت انگور در مناطق صعب العبور که مردم سایر مناطق کرمانشاه با وجود باغداری درآمد چندانی ندارند، چقدر درآمد دارد؟ گفتند سالی 10 میلیون تومان، واقعا با 5 سرپرست می توانی با سالی 10 میلیون تومان زندگی کنی؟

یکی از اعضای شورای عالی استان مدعی شد: بیش از 50 درصد کولبران دارای مدرک تحصیلی و فوق لیسانس هستند. کولبری که دارای مدرک فوق لیسانس ریاضی است، در حالی که یک تلویزیون ال سی دی در مرز حمل می کرد کشته شد. آیا این افراد در صورت نداشتن مشکل زندگی حاضرند جان خود را به خطر بیندازند؟

این را نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان بیان کرد 10 درصد زنان شهرستان های پاوه، اورامان و مریوان کولبرند افزودند: چندی پیش یکی از مسئولان شهرستان پاوه گفته بود این شغل برای زنان مشمئز کننده است، بله مشمئز کننده است، اما آیا برای آنها شغل ایجاد کردید یا فقط پول دادید. ماهی 100 هزار تومان برای انصراف از کولبری؟کشتن. کولبران در این دوران سخت اقتصادی چه باید بکند؟

وی افزود: بارها زنان کولبری مناطق مرزی پاوه مرا آزار می دادند و می گفتند اگر ماهیانه فقط 2 میلیون تومان درآمد داشته باشند، خوشبخت زندگی می کنند.

یکی از اعضای شورای عالی استان ادامه داد: اگر مسئولان کولبری آن را شغل نمی دانند چرا می گویند این افراد باید بیمه شوند. بیمه این افراد به معنای ادامه کار است و نماینده پاوه در مجلس و کتاب نماز جمعه این شهرستان بارها با بیمه کولبران مخالفت کرده است. زیرا بیمه این افراد به معنای تجارت کولبری است. اگر کار است پس چرا به آنها شلیک کنید. سال گذشته چندین قفل از سرما رنج بردند و یک هفته طول کشید تا پیکر بی جان آنها از کوه پایین بیاید.

بیشتر بخوانید  سن «سکته مغزی» در کشور از میانگین جهانی ۱۰ سال کمتر است

کرم پور افزود: افرادی که از مرز وارد کشور می کنند و قاچاق اسلحه و مشروبات الکلی می کنند نباید با قاچاقچیانی که لوازم برقی را از مرز وارد می کنند اشتباه گرفته شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *