مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بندر چارکا دوباره لرزید / جزئیات

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی 4.5 ریشتر ساعت 5:10 و 47 ثانیه بامداد امروز (پنجشنبه) بندر چارک در استان هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.

کانون این زمین لرزه در 26.60 عرض شمالی و 54.40 طول شرقی بوده است.

امروز (پنجشنبه) ساعت 4.53.20 زمین لرزه ای به بزرگی 4.2 ریشتر بندر چارک در استان هرمزگان را در عمق 8 کیلومتری زمین لرزاند.

در حال حاضر گزارشی از تلفات یا خسارات جدی گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، بخشی از چارک در بندرلنگه و لشکر بستک روز چهارشنبه شاهد حدود 20 زمین لرزه با بزرگی های مختلف بود که باعث ایجاد رعب و ناآرامی در مناطق اطراف کانون زلزله از جمله کیش و جنوب استان فارس شد.

شدیدترین این زمین لرزه های 5.2 ریشتری روز چهارشنبه بین ساعت 10:25 تا 11:52 در چهارچوب بندرلنگه و بستک رخ داد.

وقوع یک رشته زمین لرزه در کمتر از 12 دقیقه پیش باعث نگرانی مردم ساکن در مناطق اطراف مرکز زمین لرزه شد و با وجود گرمای هوا در خرداد ماه، برای حفظ جان خود خانه ها و ساختمان های خود را ترک کردند و مسئولان استانی اعلام کردند این زمین لرزه خسارتی نداشته است.

البته باید گفت که زمین لرزه استان از روز گذشته (سه شنبه) آغاز شده است. سه شنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی 3.6 ریشتر فین هرمزگان و دقایقی بعد زلزله ای به بزرگی 4.4 ریشتر بندر کارک را لرزاند.

اگرچه اغلب این زمین لرزه ها در عمق 9 تا 16 کیلومتری زمین رخ داده و به دلیل نزدیکی دریا به آب بوده است، اما خود زلزله باعث ایجاد وحشت و خسارات جبران ناپذیری به مردم می شود و در زمان وقوع زلزله ای مانند زلزله اخیر مردم بیشتر نگران ادامه آن است.

بیشتر بخوانید  حرکت 1200 متری روستا بر اثر رانش زمین!

در حال حاضر اکثر مردم جرات ورود به خانه های خود را ندارند زیرا فکر می کنند در اثر زلزله های پی در پی امکان وقوع زلزله بزرگ تری وجود دارد به همین دلیل به پارک ها و حومه ها و ساختمان ها روی آوردند.

بندر چارک شهری در شهرستان شیبنیک بندرلنگه در استان هرمزگان است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *