مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ببینید | دعوای بهرام رادان و همسرش بالا گرفت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیوز: بهرام رادان او در 8 فوریه 1858 در تهران به دنیا آمد. بهرام رادان فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی. بهرام رادان او بازیگر، خواننده و تهیه کننده موسیقی ایرانی است. بهرام رادان او در فیلم‌های سینماگران مشهوری چون داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی و واروج کریم، مسیحی، پوران درخشنده و رخشان بنی اعتماد به ایفای نقش پرداخته است.

بیوگرافی بهرام رادان

نام: بهرام

نام خانوادگی: رادان

تاریخ تولد: 1358/2/8

محل تولد: تهران

تحصیلات: لیسانس مدیریت بازرگانی

متاهل: مجرد

زندگی هنری بهرام رادان

وی دوران بازیگری خود را در سال 1378 در آموزشگاه هیوا گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم “شور عشق” ساخته نادر مقدس انتخاب شد.

در اولین بازی سینمایی‌اش، او را فقط به خاطر چهره‌اش می‌شناختند: اشتیاق عاشقانه، اما فیلم به فیلم بر دانش سینمایی‌اش افزوده شد و توانست هنر بازیگری را بیاموزد تا اینکه در نقش چهارم نامزد بهترین نقش شد. تندیس این بازیگر در جشنواره خانه پنجم سینما شد: آواز قو. رادان سپس برای نقش اول سیمرغ بلورین دریافت کرد که مورد انتقاد برخی محافل سینمایی قرار گرفت.

بهرام رادان پس از بازی در فیلم های شور عشق و قو قو در سال 1379 در سینما آبی حمید لبخنده بازی کرد. ماجرا از این قرار است که دختری به نام مهتاب (هدیه تهرانی) با جوانی به نام ارسطو (بهرام رادان) عمدی تصادف می کند و آن تصادف منجر به ملاقات و درگیری می شود.

بیشتر بخوانید  144 بیمار مشکوک به بستری در عروق کرونر در بیمارستانهای کوم / 9 نفر درگذشتند - آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

بهرام رادان در سال 1383 برای بازی در فیلم گاو خونین به کارگردانی و نویسندگی بهروز افکامی و تهیه کنندگی علی معلم پس از گاوخونی (رمان) نوشته جعفر مدره صادقی برنده تندیس حافظ شد.

گاوخونی داستان کابوس‌های جوانی را روایت می‌کند که خاطرات پدر مرده‌اش، زادگاهش اصفهان و زاینده‌رود را به مرز دردسر می‌کشاند.

فیلم سربازان فریدی به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته در سال 1382 کلید خورد. بهرام رادان برای بازی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم شد. این فیلم داستان چند سرباز است که یک روز جمعه به همراه گروهبان خود به شهر می آیند. با این حال، این تعطیلات رویدادهای جدیدی را برای آنها به ارمغان می آورد و آنها را به ظاهری جدید می آورد

سربازان جمعه در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر (1382) بهترین بازیگر نقش مکمل زن (مریلا زارعی) را از آن خود کرد و این فیلم برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (بیژن امکانیان) و بهترین موسیقی متن خانزادی نیز کاندیدای این مسابقه بود.

پیرامید رادان به تازگی در فیلم «آتش بس 2» که دنباله ای بر فیلم «آتش بس» است به همراه میتار حجار بازی کرده است.

بهرام رادان

رویداد ورزشی بهرام رادان

او در سال 2017 مشعل بازی های المپیک زمستانی 2018 سئول را حمل کرد. وی با بیان اینکه او از حمل مشعل المپیک خوشحال است، گفت: این حس بسیار خوب و عجیبی بود که موفق به حمل مشعل شدم و لحظه ای تاریخی برای من بود. وی برای ورزشکاران ایرانی آرزوی موفقیت کرد.

بیشتر بخوانید  دولت باید واردات گاو از انحصار افراد خاص را لغو کند

سفیر برنامه جهانی غذا

در سال 2010، بهرام رادان به عنوان اولین سفیر ایران در برنامه جهانی غذا در مبارزه با گرسنگی منصوب شد.

اظهار نظر در مورد همجنسگرایان

رادان در صفحه توئیتر خود قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان در کنگره آمریکا را لغو برده داری به عنوان یک رویداد تاریخی توصیف کرد، اما پس از چند روز در جریان فشارهای امنیتی، تماس ها و مطالب مکرر علیه وی در روزنامه کیهان، وی اعلام کرد. مدیر روزنامه کیهان مجبور به نوشتن نامه شد و توییت خود را حذف کرد. پس از این، بسیاری ارسال نامه او به کجهان را افزایش فشارهای امنیتی می دانستند.

بهرام رادان

فیلم شناسی بهرام رادان

سینمایی

1379

شور عشق

آهنگ قو

آبی

1381

سحر تاریک

ساقی

1381

واوخونی

تشنگی

رز زرد

1382

شمعی در باد

سربازان فریدی

لیلانه

1383

رستگاری در هشت و بیست دقیقه

ازدواج صورتی

1384

جمله

تقاطع پدرام

1385

بازی خون

چهار انگشت

سنتوری

1386

دوستت دارم

1387

فقر

کارناوال مرگ

زادبوم

جاده ابریشم آبی

شک

1388

تهران 1511

نقطه بدون بازگشت

قاتل

1389

یکی از ما

1390

پل چوبی

حکاکی

تراژدی

1392

نقش نگار

تراژدی

1393

آتش بس

عصر یخبندان

1394

من ناصر حجازی هستم…

بارکد

بهرام رادان

جوایز بهرام رادان

نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد پنجمین جشن خانه سینما برای فیلم آواز قو – 1381.

برنده تندیس حافظ برای فیلم گاوونی – 1383

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم سربازان جمعه – 2003.

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای جشنواره بین المللی فیلم سنتوری – 1385.

بیشتر بخوانید  عکسی با لباس متفاوت از بهاره رهنما

نامزد تندیس حافظ برای فیلم سنتوری – 1389


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *