مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

این نوع چای «مرگ به هر دلیلی» را 62 درصد کاهش می دهد!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه اوزاکا در ژاپن، که به بررسی افرادی که پس از سکته بهبود می یابند، نشان می دهد که نوشیدن حداقل هفت فنجان چای سبز در روز، خطر مرگ به هر دلیلی را تا 62 درصد کاهش می دهد.

سکته مغزی در اثر یک وقفه کوچک در جریان خون به مغز یا گرفتگی عروق ایجاد می شود. در این حالت جریان اکسیژن و مواد مغذی به مغز محدود شده و بخشی از بافت مغز آسیب می بیند. فشار خون، دیابت، آپنه انسدادی خواب، بیماری های قلبی عروقی، استعمال دخانیات، کلسترول بالا، چاقی و کم تحرکی بدن از مهم ترین علل سکته مغزی هستند و سابقه خانوادگی سکته، سن، نژاد، جنسیت و هورمون ها نیز در این عارضه گنجانده شده است. .

سکته مغزی در اشکال ایسکمیک و هموراژیک خطر بالایی برای مرگ دارد. یک مطالعه جدید با حضور بیش از 46000 داوطلب بین 40 تا 79 سال نشان می دهد که نوشیدنی های ضد التهابی مانند چای سبز می توانند خطر مرگ ناشی از سکته را تا 62 درصد کاهش دهند.

محققان پیشنهاد کرده اند که آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی مانند پلی فنول ها و کاتچین ها در چای سبز ممکن است شامل شوند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سکته مغزی سومین علت ناتوانی در جهان و دومین عامل مرگ و میر است. مهم این است که بتوان از این عارضه به طور کامل پیشگیری کرد. امسال، 80 میلیون نفر در سراسر جهان از سکته مغزی جان سالم به در برده اند. اما بسیاری از این افراد با چالش های عمده ای مانند ناتوانی جسمی، مشکلات ارتباطی، تغییر در تفکر و احساسات، از دست دادن شغل و درآمد و روابط اجتماعی مواجه هستند.

بیشتر بخوانید  نوشابه سر سفره را با این نوشیدنی جایگزین کنید! + آسیب نوشابه / فیلم

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *