مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

این مرد بلندترین سبیل دنیا را دارد! سبیل سه متری آقای برکوف سوژه شده است! عکس و فیلم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تا اواخر دهه 1960، ابو شوارب، ساکن منطقه سوران استان اربیل در کردستان عراق، بازیگر تئاتر بود و همیشه نقش شیخ را برنده می شد.

کوتاهی عبدالله در تراشیدن سبیل خود در طول سالیان، او را به قد حدود 2.40 متر رسانده و او را هم در منطقه و هم در عراق بی رقیب کرده است.

بلندی سبیلش روح استادش را به وجد می آورد، اما در عین حال دو بار در آن سال ها از شدت سوزش غمگین شد، اولی در سال 94 در محل کار و دومی در پایان. در دهه نود، زمانی که در باغش بود و هر بار مجبور بود این کار را انجام دهد، سبیل خود را بیش از 20 سانتی متر کوتاه کرد.

هدف حسین از نتراشیدن سبیل تا به امروز ناشی از تعهد او به آداب و سنن نسل های خود در اواسط قرن گذشته است، از جمله اینکه مرد سبیل دار دارای اعتبار اجتماعی و نماد و هویت آشکار است. برای شناخته شدن برای مردم

اما ابو شوارب انکار نمی کند که به خاطر آنچه او را از دیگران متمایز می کرد، شهرت را در زادگاهش می خواست، از این رو بلندی سبیل خود را راهی برای رسیدن به آن شهرت برگزید، به همین دلیل است که حسین (ع) ملقب به ابو شوارب شد.

عبدالله به دلیل بلندی سبیل خود چهار دهه است که در معرض چندین موقعیت شرم آور قرار گرفته است، اما شرم آورترین وضعیت حدود دو ماه پیش در فرودگاه بود که برای انجام عمره رفت به طوری که مسافران زیادی در فرودگاه او را متوقف کردند. برای ملاقات با او. که منجر به تاخیر در سفر شد.

بیشتر بخوانید  مرگ دردناک دکتر گیلانی بر اثر سقوط از آبشار / عکس

در صورت بروز وضعیت ناخوشایند دیگر، زمانی اتفاق افتاد که در سال 1379 برای تمدید گذرنامه خود به اداره گذرنامه مراجعه کرد و کارمندان این اداره از وی خواستند تا سبیل خود را بتراشد تا تصویر گذرنامه واضح و مناسب باشد، اما او رد. او برای حفظ سبیل خود از صدور گذرنامه خودداری کرد و پاسپورت سبیل خود را برداشت.

عبدالله علیرغم نکات مثبتی که از بلندی سبیل هایش به دست آورده بود، به خاطر سبیلش از انتقاد و سخنان تند پرهیز نکرد، اما می گوید جای تعریف و تمجید هوادارانش و همه کسانی که او را می شناسند می گیرد.

ابو شوارب پس از چهار دهه معاشرت، اکنون به فکر تراشیدن سبیل خود و قرار دادن آن در یک قاب شیشه ای و نگهداری آن در خانه یا موزه شهرش است تا به عنوان نماد و خاطره باقی بماند.

پسرش می گوید که او و برادرانش از کودکی پدرشان را با سبیل بلند می دیدند و این لقب و لقب در بین او و آنها در شهر برجسته شد تا اینکه در بین مردم به فرزندان سبیل بلند شهرت یافتند.

این عنوان باعث افتخار بچه ها شد اما پسرش گفت که بعد از این همه سال از تراشیدن سبیلش حمایت می کند، چون می بیند پدرش پیشرفت کرده و سبیل به زمان و مراقبت زیادی نیاز دارد.

حسین اسپیل ۲

حسين اسپيل 3

هاسین اسپیل 4

حسين اشپيل 5

حسين اشپيل 6

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *