مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اگر حسن روحانی نقش هاشمی رفسنجانی را ایفا کند، خیلی موفق خواهد بود –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، نامه نیوز نوشت: علی مطهری گفت: اگر آقای روحانی در اتخاذ مواضع و بیان دیدگاه هایش صراحت و شجاعت بیشتری داشته باشد، آن وقت می تواند به نقش آقای هاشمی نزدیک شود.

حسن روحانی بعد از ۷۰ روز سکوت حالا گویا دوره ای جدید از سیاست ورزی را در پیش گرفته است، به طوری که روزنامه کارگزاران از آن تحت عنوان «بازگشت روحانی» یاد کرد.

علی مطهری درباره نوع سیاست‌ورزی حسن روحانی پس از ریاست جمهوری گفت: تفکر سیاسی و اجتماعی آقای حسن روحانی به آقای هاشمی نزدیک تر است و اگر او بتواند همان نقش آقای هاشمی را ایفا کند، خیلی موفق خواهد بود و این مسئله به نفع کشور و انقلاب می شود.

وی افزود: البته برای آنکه آقای حسن روحانی نقش آقای هاشمی را ایفا کند، نیاز به شجاعت بیشتری دارد یعنی آنجاکه نیاز است وارد شود و اظهارنظر کند. روشی که آقای روحانی در دوره ریاست جمهوری داشت روش محافظه کاری بود. اگر بخواهد به آن شکل باشد نمی تواند نقش آقای هاشمی را ایفا کند.

این فعال سیاسی یادآور شد: اگر آقای روحانی در اتخاذ مواضع و بیان دیدگاه هایش صراحت و شجاعت بیشتری داشته باشد، آن وقت می تواند به نقش آقای هاشمی نزدیک شود.

وی درباره امکان محل رجوع قرار گرفتن روحانی از سوی نخبگان و فعالان سیاسی به ویژه اصلاح‌طلبان توضیح داد: این بستگی به رفتار و عملکرد آقای روحانی در آینده دارد، باید دید او چه طور رفتار می کند. معتقدم گرچه ممکن است نتواند مثل آقای هاشمی باشد ولی اگر بخشی از نقش آقای هاشمی را هم ایفا کند قابل قبول است. 

بیشتر بخوانید  فیلم اعتصاب رانندگان کامیون ۱۴۰۱

مطهری درباره اینکه آیا روحانی می تواند منتقد وضع موجود شود؟ گفت: بله می تواند. او به تنهایی عامل وضع موجود نیست. اگر امروز کاستی هایی وجود دارد دیگران نیز در آن نقش داشته اند و نمی توان همه مشکلات امروز را به گردن ایشان انداخت. 

وی افزود: آقای روحانی در دولت نخست خود همان طور که وعده داد بود برجام را نهایی کرد. به همین دلیل تا مدتی نرخ رشد اقتصادی افزایش یافت و تورم نیز تک رقمی شد. ادامه این وضعیت می توانست منجر به رونق اقتصادی شود ولی از داخل خیلی کارشکنی شد که برجام اجرا نشود و حتی زمینه خروج ترامپ از برجام را نیز فراهم کردند و این امر فشار زیادی بر مردم تحمیل کرد. اگر اجازه می دادند برجام مسیر خود را به طور طبیعی طی کند و مثلا شرکتهای آمریکایی را از تعامل با ایران محروم نمی کردند و قرارداد خرید هواپیما را منتفی نمی کردند امروز وضع بهتری داشتیم. خوشبخانه امروز مخالفان برجام به خاطر آقای رئیسی و گروه خودشان طرفدار برجام شده اند و کارشکنی نمی کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *