مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اگر اسرائیل اشتباه کند، تنها یک عملیات در اورشلیم کافی است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



مراسم وداع با شهدای تازه تفحص شده مدافع حرم با حضور اقشار مختلف مردم و در سوگ سالار شهیدان و سخنرانی فرمانده معظم کل قوا و حضور حضرت محمد (ص) در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار شد. مخبر، معاون اول رئیس جمهور.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مردم و عزاداران تهرانی همزمان با ایام محرم پرچم های سرخی منقش به سر نیزه بلند بر روی پیکر مطهر شهیدان «عبدالله» در دست داشتند. اسکندری، «رحیم کابلی». “مصطفی طشموسی”، “محمد امین کریمیان” و “عباس آسامیه” با شعار “لبیک یا حسین” دار فانی را وداع گفتند.

«حیدر یا حیدر»، «ما انتقام جویان نبرد کانتومان هستیم»، «جا زهرا» از دیگر شعارهای گروه های مختلف مردم بود.

در این مراسم اعظم سالاری – همسر شهید عبدالله اسکندری – گفت: این پنج شهید تقدیم آقا امام حسین (ع) هستند. خوشا به حال کسانی که در راه امام حسین و اهل بیتش فدا کردند. در آغوش امام حسین آرمیدند و بعد از سالها بوی ایران اسلامی را استشمام کردند.

وی گفت: خدمت به نظام و انقلاب اسلامی و احساس مسئولیت و دفاع از حریم مسلمانان در برابر تروریست های داعشی از ویژگی های شهدای اسکندری بود. گفت اگر لازم باشد برای دفاع از اسلام به دورترین نقطه دنیا خواهم رفت و تا شهادت خواهم جنگید. مقاومت تا زمانی که نفس بکشیم ادامه خواهد داشت

همسر این شهید افزود: چه رازی بود که مانند شهدای کربلا از دنیا رفتید؟ رازی که بین شما و زینب خانم برای شما خریده بود چه بود؟ شما شهدا با شهادتتان نام نیکی از خود بر جای گذاشته اید. باید به حرف شهدا گوش داد، وقتی وارد شهرها می شوند حال و هوای شهر عوض می شود. باید برای رحمت آقا امام زمان دعا کنیم. پیام شهدا این است که از امانتی که خداوند به ما داده غافل نشویم. دعا کنیم از راه شهدا و انقلاب اسلامی منحرف نشویم. برای سلامتی استاندار دعا کنیم.

بیشتر بخوانید  شیب تند افزایش قیمت‌ خودرو در ابتدای سال 1403/ کوییک 70 میلیون تومان گران شد+ جدول

پس از این مراسم سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی با قرائت بخشی از زیارت عاشورا اظهار داشت: در این میدان شریف و بهشتی که به نام مبارک امام حسین (ع) متبرک شده است. برای اعلام این حضور باید احساسات قلبی ام را بیان کنم. ای کاش در عاشورا حضور داشتی. مطمئنم اگر شما در کربلا بودید، فرزندان امام حسین اسیر نمی شدند و امام تنها نمی ماند. این مایه شرمساری است.

وی افزود: اما خوشحالی بزرگی است که امروز هستید و امام مسلمین دیگر در میانه جنگ تنها نیست. رحمت خدا بر شما مومنان باد. به واقعه بزرگ عاشورا نزدیک می شویم. استواری پاهای حضرت عباس همچنان پابرجاست و یاران امام در جستجوی رضای الهی هستند. حالا شما با آنها هستید و با آنها همدردی می کنید.

فرمانده ارتش گفت: صحنه تغییر نکرده است. همه عاشوراها عاشورا هستند. هیچ دلیل و بهانه ای برای ترک میدان جهاد با مشرکان و کفار وجود ندارد. حتی اگر از نظر ظاهری در اوج نابرابری قدرت نسبت به دشمن باشیم. این اثبات عاشورا در مکتب اهل بیت است. فقط اسم ها عوض شده صف این رویداد امروز همچنان پابرجاست. نایب امام زمان و جانشین حسین (ع) ایستاده و یاران با وفا تا آخر در میدان خواهند ماند. عاشورای امروز باید رابطه ما را با ائمه روشن کند و چگونه در این مبارزه ایستاده ایم.

سلامی تصریح کرد: نبرد حق و باطل و نبرد عدالت و ظلم ادامه دارد. ما هستیم که باید جایگاه را تعیین کنیم. اگر در لشکر امام نباشیم، اهل جبهه سوم نیستیم. اما ملت ما در کنار عاشورا ایستاده و آن را ترسیم کرده است که امتداد عظمت و نوری است که هرگز خاموش نمی شود. پیکر این شهدا که از شام آمده اند پیام آور این حضور هستند. آنها پیام آور حضرت زینب برای زنان جامعه ما با احترام و عزت هستند. این شهدا حقیقت عهد ما را برای ماندن تا آخر نشان می دهند.

بیشتر بخوانید  بند مربوط به افزایش عوارض ساختمانی حذف شد

وی با تاکید بر اینکه «شهادت زنده است و جهاد ادامه دارد» یادآور شد: با حاج عبدالله اسکندری در جبهه بودیم. او قبلاً در کارونا و کرهها جنگیده بود و حالا از مدیترانه آمده است. ببینید این مردان جوان چگونه توانستند دشمنان خود را به مدیترانه شرقی فراری دهند. پس از جهاد به آغوش خانواده اش که ملت ایران است بازگشت. او مظهر جوانمردی، شجاعت و تقوا بود.

سلامی گفت: سردار رحیم کابلی شیر مازندرانی سال ها در کانتومان ماند تا در عاشورا دوباره لطف الهی را بیابد. عباس آسامیه در نیروی هوایی کشته شد. همچنین مصطفی طشموسی مرد بزرگی است و محمدعلی کریمیان نیز سعادتمند است. این شهدا از لطفی که خداوند به آنها داده خوشحال می شوند. اجر خانواده شهید کمتر از شهادت نیست و چون نگینی در پیشگاه شما می درخشند. اجر این شهدا اگر بیشتر از شهادت نباشد کمتر نیست.

فرمانده ارتش تاکید کرد: شما سال ها می دانید که دشمن آشتی کرده است. هیچ راهی برای فتح ایران برای دشمن وجود ندارد. اگر قرار بود روزی در مناطق جنگی دفاع مقدس بجنگید، مردم کنار دریای سرخ راه شما را برای شکست دشمن بستند. در یمن وقتی فکر کردند می توانند او را شکست دهند، آتش بس کردند. آتش بس بین دو قدرت نابرابر برقرار می شود، به این معنی که کشور آشکارا ضعیف تر برنده می شود. در دریای عمان و خلیج فارس دیدیم که رزمندگان اسلام راه را به روی دشمن بسته اند و دیگر حضور متراکم دهه های گذشته را ندارند و از منطقه حذف شده اند.

وی با بیان اینکه ایران و اسلام دو حقیقت یکپارچه و یکپارچه هستند، گفت: حزب الله 10 تا 20 هزار موشک در لبنان آماده کرده است. صهیونیست ها می دانند هایبریت چه کسانی هستند. کافی است رژیم صهیونیستی اشتباه کند. یک عملیات در اورشلیم کافی است. در سوریه نیز دیدیم که ابوالفضل انقلاب اسلامی کشتی نجات امت اسلامی را به دست جانبازان خود گرفت. رژیم سوریه متوقف شده است. ما می خواستیم این سیستم متوقف شود، اما آمریکا جهان عرب و اروپا را نمی خواست، حالا ببینید چه کسی در این کشور ایستاده است. در یک منطقه کوچک که هیچ اثری ندارند، اکنون حضور دارند.

بیشتر بخوانید  چجوری لکه زردچوبه رو از روی لباس تمیز کنم؟

سردار سلامی ادامه داد: در عراق و ایران که مهد مقاومت است همین طور است. قدرت، اراده و ایمان در کشور برای عبور از چالش ها در حال جوشیدن است. همه راه های درگیری نظامی بسته شد و دشمن چمدان های خود را بست و راهی اروپا شد. آنها قدرت بیشتری برای حداکثر فشار ندارند. تحریم ها و وجود مردم ما دو موضوعی است که آنها بر آن تاکید دارند. آنها نمی دانستند که خداوند به مردم تقدیر می کند. ملت تحریم را پشت سر گذاشت. همه دنیا مشکل دارند اما ما خدا را داریم.

فرمانده کل سپاه در پایان گفت: خطرناک ترین پدیده ای که امروز دشمن در صدد نفوذ در آن است، به دست آوردن ذهن و قلب جوانان برای پرهیز از حجاب و نماز است. اما نمی دانند که زنان مردم ما آبرومندند و مانند دژی از جواهر وجود خود دفاع می کنند. دشمن قلب و ایمان را نشانه گرفت. مردم ما آگاهند و اجازه تسخیر را نمی دهند و پیاده نظام نمی شوند. ما ایمان خود را به دنیای دشمن نمی فروشیم. ما امت امام حسین هستیم. همان عبارتی که قاسم سلیمانی گفت. از قافله حسین جدا نمی شویم. سربلند بمان. هیچ نیرویی قادر به مقابله با شما نیست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *