مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اولین ماه کامل در سال 2022 در بسیاری از نقاط کشور + زمان دقیق ماه گرفتگی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



در شب یکشنبه 15 آوریل (دوشنبه 15 آوریل) تا بامداد دوشنبه ماه گرفتگی کامل در آسمان بسیاری از نقاط زمین قابل مشاهده است. این رویداد را می توان در آمریکای جنوبی و بخش هایی از آمریکای شمالی و همچنین بخش هایی از اروپای شرقی و نیوزلند مشاهده کرد.

میشل تانر، دانشمند ناسا توضیح می دهد: «نکته مهم این است که وقتی ماه کاملاً در سایه است، در تاریک ترین قسمت سایه ها، در چشمان ما قرمز یا نارنجی به نظر می رسد. و دلیل آن این است که چشمان شما به نور کمتر عادت می کنند. «و عملاً تنها نوری که در این لحظه منعکس می‌شود، نوری است که در جو زمین پخش می‌شود.

ماه پوشیده از صخره ها و صخره های تیره است که نور خورشید عصر را منعکس می کنند. در طول ماه گرفتگی، زمین بین خورشید و ماه قرار می گیرد و ماه گرفتگی رخ می دهد. در این حالت تنها نوری که به سطح ماه می رسد و به سمت زمین منعکس می شود همان نور کمی است که در جو زمین پراکنده شده است. و این دلیل علمی است که چرا ماه در طول ماه گرفتگی قرمز یا نارنجی به نظر می رسد. پدیده قرمز در افق هنگام طلوع و غروب خورشید نتیجه پدیده مشابهی است.

امروزه ماه گرفتگی را می توان با کمک ستاره شناسی پیش بینی کرد، اما ماه هنوز اسرار کشف نشده زیادی دارد. میشل تالر درباره تحقیقات دیگر روی ماه توضیح می‌دهد: «من فکر می‌کنم یکی از جالب‌ترین چیزها در مورد ماه این است که سطح آن میلیاردها سال است، تقریباً از زمان شکل‌گیری این منظومه. شمسی متوجه تغییر کمی شد. و البته ما چنین امکانی را در این سیاره نداریم.

بیشتر بخوانید  امروز؛ قرعه کشی محصولات ایران خودرو| چرا برنده نمیشویم؟

“بنابراین، به عنوان یک دانشمند، چیزهایی وجود دارد که به ما درباره تاریخچه سیاره می گوید، محیط سیاره در فضا چگونه بوده و چه چیزی به زمین برخورد کرده است که می تواند به ماه برخورد کند.

ماه همچنین می تواند آزمایشگاه و محل تمرینی برای اعزام فضانوردان به مریخ باشد، زیرا فضانوردانی که روزی به مریخ خواهند رفت باید بتوانند بدون کمک ماموریت خود را انجام دهند. ناسا اعلام کرده است که در سال 2024 گروه جدیدی از فضانوردان شامل یک زن رنگین پوست را برای انجام ماموریت «آرتمیس» به ماه می فرستد.

یکی از اهداف این ماموریت بررسی شرایط برپایی کمپ تحقیقاتی در ماه است تا فضانوردان بتوانند برای مدت طولانی تری در ماه حضور داشته باشند. در این ماموریت، فضاپیمایی به نام Viper یا همان مار، برای یافتن یخ و منابع دیگر، به مدت صد روز در قطب جنوب در جستجوی منطقه جستجو می کند.

مطالعات فضایی تأثیر زیادی بر فناوری های جدید داشته است. به عنوان مثال، کاهش کامپیوترها برای جا دادن فضاپیمای آپولو ضروری بود که بعداً به ساخت رایانه های شخصی کمک کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *