مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

امین حیایی درباره تاثیر اربعین بر زندگی مردم اظهار نظر کرد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


امین حیایی درباره اربعین و آثار آن اظهار نظر کرد

تشویق کننده: امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون از ایام محرم و تاثیر اربعین در زندگی خود گفت.

راهپیمایی «اربعین» به عنوان یکی از مظاهر امام حسین (ع) از زوایای مختلفی قابل بررسی است. گاهی یک ورزشکار یا یک پزشک از تجربیات و دیدگاه های خود درباره این رویداد می گوید و گاهی یک هنرمند. از این رو نگاه هنرمند به موضوعات مختلف به دلیل ظرافت و زیبایی خاصی که دارد همواره در معرض دید عموم قرار دارد. به همین دلیل خبرگزاری تسنیم درباره این مراسم باشکوه گفت وگوهای کوتاهی با برخی از بازیگران و هنرمندان دارد.

وی در حاشیه یکی از اکران های اختصاصی خبرنگار فرهنگی تسنیم گفت و گوی کوتاهی با آقای امین حاجایی بازیگر سینما و تلویزیون داشت. حیایی در پاسخ به سوال خبرنگاران تسنیم در خصوص دیدگاه و دیدگاه خود درباره این رویداد بزرگ و تأثیر آن بر زندگی گفت:

«چهل روز روزهایی است که همه ما شجاعت، شجاعت، وفاداری و صفات خوب انسانی خود را به یاد می آوریم. با یادآوری این ویژگی ها در خود، متوجه می شویم که همه ما می توانیم چنین ویژگی هایی را احیا کنیم و با آنها زندگی کنیم. اما در واقع خداست که با شور حسینی این صفات را در ما زنده می کند.

نظر امین حیایی در مورد محرم و اربعین

محرم و اربعین زمان بسیار خوبی است که این صفات در ما زنده می شود. وقتی این صفات در این ایام و در مسیر اربعین جان می گیرد، یاد رشادت، مقاومت و مجاهدت امام حسین (ع) در روز عاشورا می افتیم. باید گفت قدم زدن در امام حسین (ع) حس حسینی ما را زنده می کند و صفات ذکر شده را در ما تداعی می کند.

بیشتر بخوانید  ساره بیات با موهای بلوند

بسیار مهم است که امام حسین (ع) با ایثار و فداکاری راه درست زندگی را به همه ما آموخت. ما واقعاً باید این را در زندگی خود تقلید کنیم و از آن درس بگیریم.

«اگر می خواهیم در طول زندگی زندگی سالم و سربلندی داشته باشیم، باید با الگو گرفتن از سیره امام حسین (ع) و این ویژگی های مهمی که در زندگی و روز عاشورا به ما آموخت، مسیر درست را طی کنیم. “


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *