مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اما یک آبشار طبیعی در ایلام

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، یکی از جاذبه های طبیعی استان ایلام، آبشار زیبای آما است که در فهرست میراث طبیعی ملی ایران در رتبه ۲۳۷ قرار دارد. این اثر طبیعی دارای ویژگی هایی است که آن را از سایر آبشارها متمایز می کند. برای دیدن این جاذبه بی نظیر باید به استان ایلام در 25 کیلومتری مرکز این استان و درست پشت سد ایلام نزدیک روستای اما سفر کنید. ویژگی های این آبشار زیبا آن را در بین مردم منطقه قابل توجه کرده است به طوری که تاثیر زیادی در زندگی آنها داشته است.

آبشار اما در استان ایلام

سالهاست که مردم برای آب آشامیدنی، آبیاری زمین و توسعه محیط اطراف از آن استفاده می کنند و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، محیط بکر و طبیعت سرسبز و جذاب، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. یکی از مراکز گردشگری است.

آبشار اما در استان ایلام

ارتفاع آبشار آما به 20 متر می رسد که البته گاهی در اثر بارش باران کم می شود اما هنوز خشک نشده است و جالب است که آبشار درختان زیادی را در مسیر خود آبیاری می کند که همه به قدمت و ارزش این آبشار اشاره می کنند. کاری جذاب عبور آب از میان این همه پوشش گیاهی به خصوص از سرخس و خزه بسیار دیدنی است و صحنه های باورنکردنی را خلق می کند که روح انسان را نوازش می دهد. وجود آب فراوان، زمین مناسب برای هوای پاک و فراوانی گیاهان که منبع غذایی است، زیستگاه مناسبی را برای یک گونه از جانوران و پرندگان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید  شوخی جالب رییسی با عکاسان نشست خبری + ویدیو

اما آبشار

آب آبشار برای آب آشامیدنی و سایر نیازهای صنعتی استفاده می شود که برای آن سدی احداث شده است.این سد دارای دریاچه ای است که آب آن بسیار زلال بوده و بهترین مکان برای استراحت گردشگران است.این دریاچه برای مطالعات علمی و علمی نیز استفاده می شود. تحقیق کنید، بنابراین اگر قصد بازدید از این مکان را دارید، در بهار و تابستان به این جاذبه خاص سفر کنید. برای دسترسی راحت تر، بهتر است از میدان قرآن ایلام دیدن کنید. به سمت شهر ملکشاهی و از آنجا به روستای چشمه کبود، بعد از روستای چشمه کبود، یک راه فرعی وجود دارد که به دریاچه اما و سد می رسد، سپس با فاصله کمی تا روستای اما و در کنار آبشار.

منبع: توریسم 724

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *