مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اعتراف پرسپولیس درباره کودتای تاریخی در جنجالی ترین دربی پایتخت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کرج رفعت یکی از چهره های ماندگار و جنجالی تاریخ دربی های پایتخت است.

دالگرم به نقل از خبروزشی، آخرین جدال رفتا با پرویز برومند استارت یکی از جنجالی ترین بازی های تاریخ استقلال و پرسپولیس را رقم زد. دربی شماره 49 که در 18 دی ماه 1379 برگزار شد.

مهدی هاشمی بازیکنی که 4 گل مهم با لباس قرمز برای استقلال به ثمر رساند حالا باید مقابل تیم سابقش به میدان می رفت. بیشتر نگاه ها به او بود. جنگ روانی که پرسپولیسی ها به او زدند کاملا محسوس بود. استقلال به 5 سال شکست خود مقابل پرسپولیس پایان داد و…

بازی 2-2 رو به پایان بود. بعد از دقیقه 90 توپی برای پایان رافت ارسال می شود که برومان آن را جمع کرده و به وسط زمین می فرستد. در آن لحظه تلویزیون وسط زمین را نشان می دهد اما ناگهان به سمت دروازه استقلال می چرخد ​​و مشت برومند را به سمت رافت نشان می دهد. مسابقه متوقف شد، داور کره ای برومن را اخراج کرد.

نوازی و استیلی به زندگی یکدیگر هجوم می آورند. برخی از بازیکنان مانند دین محمدی، نیکبخت، علی کریمی و افشین پیروانی برای جلوگیری وارد میدان می شوند اما در سوی دیگر فرزاد مجیدی، مهدی تارتار، علی سامره، بهروز لیدر فرد حتی آتش مبارزه را دامن می زنند. بیشتر. جو ورزشگاه بسیار داغ بود اما هواداران افراطی دو تیم کار را به خیابان ها و کوچه پس کوچه ها بردند که در نهایت منجر به محرومیت چند بازیکن دو تیم شد.

حالا در آستانه دربی پایتخت تا پایان رافت رفتیم. مهاجم سابق پرسپولیس که حالا به دوست صمیمی پرویز برومند تبدیل شده و حتی با هم به عروسی می روند… ناگفته های پایان رافت پس از سال ها را در گفت و گوی زیر می خوانید:

بیشتر بخوانید  ستاره های ورزش در مراسم عروسی حامد حدادی!


دربی 1979 هنوز زوایای تاریکی دارد که شاید هنوز روشن نشده باشند. از درگیری شما و پرویز برومن می گویم؟

واقعا نمی دانم چرا هنوز از آن دربی صحبت می کنید اما برای من دربی 78 که 9 نفره به استقلال نباختیم جذابیت بیشتری دارد.


همان دربی که اسماعیل حلالی و نادر محمد خانی از بازی اخراج شدند و همانجا وسط زمین رینگ اتحاد زدی؟

دقیقا همینطور است. در پایان مسابقه فرزندان نادر و اسماعیل اشک شوق ریختند و گریستند. واقعا شرایط خاصی بود و افشین پیروانی کاپیتان تیم همه را در کنار زمین جمع کرد و حلقه اتحاد را تشکیل دادیم. علی آقا پروین هم آمد و قرار گذاشتیم که هر کدام به اندازه 2 مرد بدویم تا جای خالی اسماعیل و نادر پر شود. هنوز باورش سخت است که بتوانید 60 دقیقه با 9 بازیکن در دربی بازی کنید و شکست نخورید.


اعتراف پرسپولیس درباره کودتای تاریخی در جنجالی ترین دربی پایتخت


علی پروین در رختکن چه گفت؟

واقعاً چه می‌توان گفت؟ تیمی که 9 نفر می شود فقط باید مشتاق باشد و بدود. بعدها علی آقا به ما گفت که می ترسم اتفاقی که در سال 52 برای استقلال افتاد برای ما هم بیفتد!


پس شش گل از یک رقیب سنتی بخورید؟

بله واقعاً بچه ها آن روز تعصب و غیرت را فهمیدند.


برگردم به همان دربی سال 79، می خواهم بپرسم مشت پرویز برومند آنقدر محکم بود که زمین خوردی؟

نه، صادقانه بگویم، من کمی حرفه ای بودم. الان هم در دنیای فوتبال می بینید که بازیکنان با کوچکترین برخورد یا حرکت فیزیکی توسط بازیکن حریف به زمین پرتاب می شوند و به همین دلیل بازیکن اخراج می شود. در آن لحظه کار درستی انجام دادم و حتی مهندس امیر عابدینی بعد از بازگشت اتوبوس تیم به هتل آزادی مرا در آغوش گرفت و تشکر کرد!

بیشتر بخوانید  رفتار عجیب رضا رشیدپور با یک شرکت کننده/ اینجا فقط من سوال میپرسم!


تشکر کرد؟!

بله، اول باعث اخراج حریف شدم، اما مهمتر از آن دخالت نکردم. من با مشت جواب ندادم و آقای مهندس تشکر کرد و گفت: ممنون آبروی باشگاه را حفظ کردی و دخالت نکردی…


البته بچه های دیگر از شما الگو گرفتند و درگیر شدند؟

(خنده) گذشته گذشته است. الان من و آقای پرویز برومند دوست صمیمی هستیم. چندین بار به مراسم های مختلف دعوت شدیم…


آیا به خاطر همین درگیری به مصاحبه دعوت شده اید؟

نه، اتفاقا 10 روز پیش به عروسی یکی از دوستانمان دعوت شده بودیم و پرویز برومند هم دعوت شده بود. آقا پرویز و خانواده ام پشت میز نشسته بودند و همه تعجب کردند. هر دو خندیدیم که مردم فکر می‌کردند ما باید تا آخر عمر دشمن خونی یکدیگر باشیم، در حالی که واقعاً با هم صحبت می‌کردیم و می‌خندیدیم و خوش می‌گذراندیم.


البته از قدیم گفته اند دوستی که با دعوا شروع می شود پایه های محکم تری دارد؟

(خنده) درست است. من و آقا پرویز الان خیلی با هم دوست هستیم.


اتفاقا دربی لیگ بیست و یکم شنبه هفته آینده برگزار می شود. به نظر شما کدام تیم شانس بیشتری دارد؟

من به عنوان یک پرسپولیسی طبیعتا دوست دارم تیم محبوبم قهرمان شود. البته استقلال این فصل بهتر از استقلال پارسال است و دو تیم در زمین بازی می کنند. به همین دلیل فکر می کنم دربی بهتری باشد و امیدواریم پرسپولیس قهرمان شود.


پرسپولیس نفت مسجد سلیمان را برد اما تنها با یک گل؟

طبیعی بود که این بازی تحت تاثیر دربی باشد. همیشه اینطور بوده که بازیکنان قبل از دربی با احتیاط بیشتری بازی می کنند، اما نفت مسجد سلیمان هم تیمی جوان و سریعی بود. تیمی که با انگیزه زیاد بازی کرد و تا سوت پایان بازی دوید.

بیشتر بخوانید  اس ام اس شعر جدید


به نظر شما کدام بازیکن پرسپولیس بیشترین شانس گلزنی در دربی را دارد؟

مهم نیست چه کسی گل زده، مثل پرسپولیس ممنون اما به نظر می رسد شانس مهدی عبدی بهتر است. او یک گلزن است که در محوطه جریمه بسیار هوشمندانه و زهرآگین بازی می کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *