مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

از جمله مضرات نگهداری بطری های یکبار مصرف که حتما باید بدانید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


معایب نگهداری بطری های یکبار مصرف:بسیاری از خانواده های ایرانی بیش از یک یا حتی دو بار از بطری های یکبار مصرف استفاده می کنند که می تواند باعث بیماری های بسیار جدی و همچنین مسمومیت افراد شود. سازمان جهانی بهداشت و همچنین متخصصان بهداشت همواره به استفاده از این دستگاه ها اشاره کرده اند که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد:

معایب نگهداری بطری یکبار مصرف

معایب نگهداری بطری یکبار مصرف

معایب نگهداری بطری های یکبار مصرف:بطری ها و مواد اسیدی

یکی از بدترین رفتارهایی که می توان با بطری ها انجام داد ریختن مواد اسیدی در آن است. خانواده ها و حتی تاجران دیده شده اند که آنها را در نوشابه ها و بطری های یکبار مصرف می ریزند تا آب میوه یا لیموناد بفروشند. این باعث می شود که مواد اسیدی با مواد موجود در بطری ترکیب شده و باعث مسمومیت شوند. کوزه های شیشه ای ممکن است بهترین جایگزین برای این اقلام باشد.

معایب نگهداری بطری یکبار مصرف

معایب نگهداری بطری های یکبار مصرف:بطری و نوشیدنی

بطری های یکبار مصرف می توانند آب یا آب میوه ها و آبمیوه های غیر گازدار را تا یک ماه محافظت کنند، اما هنوز شرایطی وجود دارد که باید رعایت شود. بطری ها به هیچ وجه نباید به مدت یک ماه در معرض گرما یا سرمای شدید قرار گیرند.
باعث ورود آلاینده ها به داخل مایع می شود.

معایب نگهداری بطری یکبار مصرف

معایب نگهداری بطری های یکبار مصرف:بطری و نگهداری کوتاه مدت

گاهی اوقات ممکن است حتی بخواهید از بطری های یکبار مصرف برای حمل و نقل آسان استفاده کنید، اما هنوز در مورد برخی مایعات بسیار اشتباه است. انتقال مایعات اسیدی حتی برای مدت بسیار کوتاه می تواند باعث آلودگی مایع شود. این که هرگز مریض نشده اید، نشانه سلامت ظروف یکبار مصرف نیست. چنین بیماری هایی با گذشت زمان ظاهر می شوند.

بیشتر بخوانید  راه های مناسب برای افزایش عمر باطری گوشی

معایب نگهداری بطری یکبار مصرف

معایب نگهداری بطری های یکبار مصرف:بطری داغ و نوشیدنی

یکی دیگر از مواردی که باید از آن اجتناب کنید ریختن نوشیدنی های گرم در ظروف یکبار مصرف است. ریختن نوشیدنی هایی مانند چای یا قهوه داغ می تواند مواد سمی و سرطان زا را در مایع آزاد کند. همیشه از این کار اجتناب کنید.

معایب نگهداری بطری یکبار مصرف

معایب نگهداری بطری های یکبار مصرف:بطری سرد و گرم
بطری های یکبار مصرف به دلیل ترکیبات موجود در ترکیباتشان به سرما و گرما حساس هستند. این بطری ها در معرض تغییرات در سرما یا گرمای شدید هستند که می تواند باعث آلودگی یا مسمومیت در مایعات شود.
در آنها باشید. بهتر است از قرار دادن این ظروف در فریزر یا زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *