مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اخبار مهم محققان در مورد عفونت Omicron

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مهرا، مدیسین نت نوشت: آیا شما از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید به طور معجزه آسایی توانسته اند بیش از دو سال پس از همه گیری از ابتلا به کووید-19 جلوگیری کنند؟

تحقیقات جدید ادعا می‌کند که اکثر افراد آلوده به سویه بسیار مسری Omicron علائم آنقدر خفیف هستند که نمی‌دانند آلوده هستند.

50 درصد از مبتلایان به Omicron از این بیماری اطلاعی ندارند

محققان گزارش می دهند که 56 درصد از بیماران از ابتلا به کووید-19 بی اطلاع بودند. مطالعات قبلی نشان داده است که 80 درصد از مبتلایان هرگز علائمی را تجربه نمی کنند.

سوزان چنگ، سرپرست تیم تحقیق از موسسه قلب اسمیت در لس، گفت: “ناآگاهی بیشتر افراد مبتلا به کووید-19 در مورد وضعیت عفونت خود، به ویژه زمانی که آنها به طور فعال قابل سرایت هستند، احتمالاً یک عامل اصلی در تداوم این بیماری همه گیر است.” آنجلس آنجلس این چیزی است که همه ما هنوز در تلاش هستیم تا روی آن کار کنیم.”

برای این مطالعه، محققان از حدود 2500 کارمند مراقبت های بهداشتی و بیمار قبل یا بعد از شروع موج Omicron نمونه خون گرفتند.

آنها 210 نفر را که به سویه Omicron آلوده شده بودند شناسایی کردند. تنها 44 درصد از این افراد از بیماری خود آگاه بودند. از بین کسانی که نمی دانستند، تنها 10 درصد گفتند که علائمی دارند که آنها را به سرماخوردگی یا عفونت های دیگر نسبت می دهند.

به گفته چنگ، «بیش از نیمی از افراد مبتلا به عفونت Omicron از عفونت خود بی اطلاع بودند. در بیشتر موارد، علائم خفیف یا بدون علامت بودند. در موارد معدودی که علائم خفیف وجود دارد، این علائم به علت دیگری مانند سرماخوردگی نسبت داده می شود.

بیشتر بخوانید  تصاویر حضور زنان یگان ویژه پلیس در برخورد با تجمعات / فیلم

وی تاکید کرد: برای تلاش برای غلبه بر این بیماری بسیار مهم است که مردم بدانند ممکن است کووید-19 داشته باشند و علائم خفیف نداشته باشند، اما همچنان عفونت را به دیگران منتقل کنند.

این مطالعه به وضوح نشان می‌دهد که کووید-۱۹ افراد بسیار بیشتری نسبت به گزارش‌های رسیده را مبتلا کرده است.

به گفته محققان، ترکیبی از مصونیت از خود ویروس و مصونیت از واکسیناسیون ممکن است به کند کردن روند همه گیری کمک کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *