مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

احزاب بریتانیایی از جانسون می خواهند از سمت نخست وزیری استعفا دهد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



در پی افشای بیشتر درباره سرگرمی و تراشیدن بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در خیابان داونینگ، محل استقرار دفتر نخست وزیر انگلیس و نقض قوانین کرونا، تقاضا برای استعفای نخست وزیر انگلیس و حزب کارگر انگلیس افزایش یافته است. اعلام کرد که جانسون نمی تواند رهبری بریتانیا را بر عهده بگیرد.

به گزارش الجزیره، نقض قرنطینه در خیابان داونینگ، دفتر جانسون را مجبور کرد تا روز جمعه از ملکه الیزابت دوم عذرخواهی کند. جانسون روز چهارشنبه از پارلمان بریتانیا به دلیل شرکت در آنچه که او «رویداد تجاری» نامید عذرخواهی کرد.

ندیم بابا، خبرنگار الجزیره گزارش داد که بسیاری از شهروندان بریتانیا پس از سخنرانی جانسون اکنون نخست وزیر را مسخره می کنند. او گفت: «خشم مردم بیشتر متوجه حزب محافظه کار است.

نتایج این نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد نشان داد که حزب مخالف کارگر با 42 درصد آرا از حزب محافظه کار حاکم پیشی گرفته است.

در این گزارش آمده است که مردان نقابدار روز جمعه خواستار استعفای جانسون شدند. حداقل پنج تن از اعضای حزب محافظه کار بریتانیا نیز خواستار رای عدم اعتماد به جانسون شدند، اما گزارش شده است که جانسون قصد داشت عملیات نجات را آغاز کند.

متحدان جانسون به دستاوردهای نخست وزیر در دفاع از او، از جمله خروج از اتحادیه اروپا اشاره می کنند، اما کایل استارمر، رهبر حزب کارگر گفت که این کشور شاهد نخست وزیری شکست خورده است که فریب خورده و نمی تواند کشور را رهبری کند.

او گفت: «ما از اپیدمی ولیعهد بیرون نیامده‌ایم و به دولتی نیاز داریم که دارای اختیارات اخلاقی برای رهبری باشد و نخست‌وزیر ما آن را از دست داده است».

بیشتر بخوانید  آیا دختران می‌توانند پس از ۱۸ سالگی بدون اذن والدین خانه مستقل داشته باشند؟

وی گفت: البته اقتدار اخلاقی در مبارزه با ویروس کرونا مهم است، اما چالش‌های دیگری در این کشور وجود دارد.

در آخرین رسوایی لندن که در روزهای آخر رخ داد، دولت بوریس جانسون در شب تشییع جنازه همسر ملکه دو مهمانی جداگانه برگزار کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *