مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا مایکروفر مواد غذایی را سرطان زا می کند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا پختن در مایکروفر ارزش غذایی آن را کاهش می دهد؟

بیشتر ما در خانه هستیم مایکروویو ما داریم اما تقریبا فقط برای غذا را گرم کنید، مرغ و گوشت را آب کنید یا پنیر یا کره را آب کنید ما از آنها استفاده می کنیم. اما آیا واقعاً مایکروفر برای سلامتی و غذای ما مشکل ایجاد نمی کند؟

برای اطلاعات بیشتر در مورد سلامت غذا در مایکروویو به ادامه مطلب مراجعه کنید دلگرم کننده با من باش.

آیا پختن در مایکروفر ارزش غذایی آن را کاهش می دهد؟

تشعشعات مایکروویو غیر یونیزه است و خطر سرطان زایی ندارد. این پرتوها همان امواجی هستند که رادیو و تلفن همراه با آن کار می کنند. معمولا پختن در مایکروویو مواد مغذی ضروری را از بین می برد، اما کارشناسان می گویند اگر از مایکروویو به درستی استفاده کنید، پخت و پز با آن یکی از بهترین راه ها است. این غذای شما برای حفظ ویتامین ها و مواد معدنی است.

اگر علاقه مند به دریافت بیشترین مواد مغذی از آنچه می خورید هستید، استفاده از اجاق مایکروویو یک عمل بی خطر است و تقریباً در صدر فهرست روش های تهیه غذا است که مواد مغذی را حفظ می کند. بخار داخل، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذا حفظ می شود. تقریبا بیشتر از هر روش دیگری برای آشپزی.

هنگام پختن غذا، برخی از مواد مغذی از بین می روند یا ناخواسته هستند. بهترین روش پخت و پز برای حفظ مواد مغذی این است که غذا را سریع بپزید، غذا را تا حد امکان در معرض حرارت قرار دهید و از کمترین مایع پخت و پز استفاده کنید. من پختن غذا در مایکروویو همه این خواص را دارد. به عنوان مثال اسفناج را در نظر بگیرید. اگر اسفناج را با آب روی اجاق بجوشانید، 70 درصد اسید فولیک در آن از بین می رود. سرخ کردن گوشت در ماهیتابه نیتروزامین تولید می کند – مواد شیمیایی سرطان زا – اما پختن گوشت در اجاق مایکروویو کمترین میزان نیتروزامین را تولید می کند.

بیشتر بخوانید  علت و درمان بیماری پوستی آکانتوزیس نیگریکانس

آیا پختن در مایکروفر ارزش غذایی آن را کاهش می دهد؟

البته باید مطمئن شوید که در مایکروویو به درستی طبخ می کنید. قرار دادن سبزیجات با آب زیاد و پختن زیاد مواد مغذی آنها را از بین می برد. هنگام پخت و پز در مایکروویو روی آن را به خوبی بپوشانید تا محیط بخار پز کارآمدی ایجاد شود البته بخارپز کردن اجاق گاز روی نیز راه خوبی است و در برخی موارد می تواند بهتر هم باشد. یک مطالعه کوچک نشان داد که بروکلی بخارپز شده در اجاق گاز حاوی سولفورافان بیشتری نسبت به کلم بروکلی در مایکروویو برای مقابله با سرطان است.

اما در اغلب موارد استفاده از مایکروفر برای پخت غذا در صورتی که با مقدار کمی مایع در ظرف مخصوص مایکروفر غلیظ شود از نظر نگهداری از آن مزیت محسوب می شود، البته پختن می تواند ارزش غذایی برخی غذاها را افزایش دهد. . به عنوان مثال، پختن گوجه فرنگی و هویج باعث می شود تا کاروتنوئیدهای بیشتری در دسترس بدن قرار گیرد. یا پختن تخم مرغ بیوتین موجود در آن را قابل هضم می کند و در نهایت حرارت باکتری های موجود در غذا را از بین می برد.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید غذا را در مایکروویو بپزید آیا این خطرناک است؟

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

———————————————— ——————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *