مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا با مصرف قهوه و لیمو می توان لاغر شد و بلافاصله لاغر شد؟ / فواید ترکیب قهوه و لیمو برای کاهش وزن + جزئیات

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از برنا; طبق تحقیقات، افزودن لیمو به قهوه خواص آن را دو چندان می کند; اما باید توجه داشت که این نوشیدنی تنها در صورت مصرف متعادل می تواند تاثیر مثبتی بر سلامتی داشته باشد.

وقتی قهوه با لیمو می نوشید، بدن دو برابر آنتی اکسیدان دریافت می کند، زیرا فلاونوئیدهای موجود در قهوه دو برابر ویتامین C در ناحیه رادیکال های آزاد فعال هستند. ویتامین C و کافئین تاثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن دارند.

مواد موثره قهوه و لیمو می تواند به فرد انرژی بدهد، سطح عملکرد و تمرکز را افزایش دهد.

طبق یک پایگاه داده آلمانی، نوشیدن اسپرسو با لیمو می تواند به تسکین سردرد کمک کند. همچنین خوردن می تواند در موارد میگرن موثر باشد.

دستور غذا ساده است: فقط یک فنجان اسپرسوی شیرین نشده با آب نصف لیمو میل کنید.

کافئین موجود در قهوه تأثیر مثبتی بر سردرد دارد. زیرا از ایجاد آنزیمی که به احساس درد کمک می کند جلوگیری می کند و خود لیمو در کاهش احساس درد در بدن موثر است.

البته لیمو قبل از نقشش در تهوع را کاهش دهید او نیز ثابت کرد

سایر فواید ترکیب قهوه و لیمو برای کاهش وزن

1- رفع چربی

بسیاری از مردم این نوشیدنی را برای کمک به خلاص شدن از شر چربی های اضافی بدن می نوشند، اما در واقع، هیچ تحقیق علمی برای اثبات آن وجود ندارد.

در مقابل، یک مطالعه علمی منتشر شده در ژورنال Scientific Reports نشان داد که کافئین عملکرد یک نوع بافت را در بدن تحریک می کند و بنابراین متابولیسم بافت چربی را تحریک می کند که می تواند باعث کاهش وزن شود.

قهوه و لیمو برای کاهش وزن

قهوه و لیمو فواید زیادی برای کاهش وزن دارند

2- نگران باشید بز مفید

از جمله فواید قهوه با لیمو این است که هر دو ماده حاوی سطوح خوبی از آنتی اکسیدان هستند که برای سلامت پوست مفید هستند.

علاوه بر این، لیمو سرشار از ویتامین C است که باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود که به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند و چین و چروک و علائم پیری را کاهش می دهد.

لاغری با قهوه و لیمو امکان پذیر است؟

آیا می توانیم نتیجه بگیریم که قهوه باعث کاهش وزن می شود؟ قهوه می تواند در رژیم غذایی با هدف کاهش وزن بسیار مفید باشد. با مصرف قهوه در طول روز، کافئین بر گیرنده های عصبی تأثیر می گذارد و ارتباط بین هورمون های گرسنگی (پپتیدها، لپتین و گرلین) و گیرنده های سیستم عصبی را مختل می کند. نتیجه کاهش اشتها است. نوشیدن قهوه داغ اشتهای شما را کاهش می دهد و به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید.

بنابراین بله، کاهش وزن با قهوه امکان پذیر است! اما این در چارچوب حفظ اصولی و متعادل کاهش وزن باقی می ماند. به عبارت دیگر، قهوه به خودی خود باعث کاهش وزن شما نمی شود، اما یک مکمل کاهش وزن بسیار موثر است که به شما کمک می کند تا به بدن رویایی خود برسید. این نیز نتیجه یک مطالعه علمی آلمانی است که در مورد قدرت قهوه در حفظ فرم فیزیکی انجام شده است.

ما به خوبی می دانیم که نکته مهم در رژیم لاغری سریع تثبیت وزن است. اکثر افراد در این مرحله شکست می خورند. چگونه وزن جدید را بعد از رژیم برای همیشه حفظ کنیم؟ قهوه همچنین راه حلی برای این مشکل ارائه می دهد: یک فنجان قبل از ورزش به شما امکان می دهد طولانی تر و سریع تر ورزش کنید. علاوه بر این، به لطف اثر سرکوب کننده اشتها، می تواند به شما کمک کند کالری کمتری در طول روز بخورید.

فواید قهوه و لیمو برای کاهش وزن

در ادامه به فواید قهوه و لیمو برای کاهش وزن خواهیم پرداخت.

دستگاه گوارش را تحریک می کند

لیمو باعث تحریک تولید صفرا، آنزیم ها و شیره های گوارشی می شود. بنابراین مصرف آن باعث تحریک متابولیسم، تسهیل هضم و حفظ سطح انرژی بهتر می شود.

از عملکرد کبد و کیسه صفرا پشتیبانی می کند

هنگامی که این اندام های گوارشی مختل می شوند، به کبد و کیسه صفرا کمک می کند. در واقع رژیم غذایی، استرس، الکل یا آلودگی عواملی هستند که فشار بیشتری بر بدن وارد می کنند. بنابراین اسید سیتریک به حفظ اندام ها کمک می کند و از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند.

عمل ادرارآور

لیمو یک ماده غذایی ادرارآور است که علاوه بر پاکسازی اندام های گوارشی، از عملکرد سیستم ادراری حمایت کرده و به کلیه ها کمک می کند تا مواد زائد را به درستی دفع کنند.

سرشار از فیبر

لیمو سرشار از فیبر محلول به ویژه پکتین است و به تنظیم انتقال و جذب چربی ها و قندها کمک می کند. پکتین اثر حفظ نمک های صفراوی اضافی و کلسترول را دارد و دفع آنها را از طریق روده تسهیل می کند. علاوه بر این، فیبر تأثیر مثبتی در حفظ سطح قند خون در سطح طبیعی دارد.

قهوه و لیمو برای کاهش وزن

با وجود فواید قهوه و لیمو برای کاهش وزن، نباید در مصرف آن افراط کرد

یک آنتی اکسیدان قوی

در نهایت، لیمو یک کنسانتره واقعی از آنتی اکسیدان ها است. آنها علاوه بر تحریک دفاع ایمنی بدن، پیری سلولی را کند می کنند و بدن را برای مدت طولانی تری سالم نگه می دارند.

قهوه و تحریک متابولیسم

از نظر علمی ثابت شده است که قهوه به دلیل داشتن کافئین زیاد، متابولیسم را تسریع می کند. این مطالعه نشان داد که مصرف منظم و متوسط ​​قهوه سیاه به طور قابل توجهی میزان متابولیسم را در افراد چاق و افراد عادی افزایش می دهد. علاوه بر این، قهوه با افزایش ترشح آنزیم های گوارشی مانند آمیلاز، لیپاز و پپسین به هضم کمک می کند.

بیشتر بخوانید  قیمت دلار و یورو در بازارهای مختلف 12 شهریور
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *